Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
@Peter-036 Ten opzichte van de vorige auto zitten er inderdaad andere banden onder. Ik heb nu 18 inch in plaats van 17 inch. maar de breedte is nog steeds 225mm. Door de 18 inch is de rolafstand met krap één centimeter gestegen. Dit is gunstig terug te zien aan de snelheidsmeter, want deze vertoond iets minder afwijking. Maar kan me niet voorstellen dat dit een groot effect heeft op de topsnelheid en verbruik. En aankaarten bij de dealer zal ik zeker doen, dan ligt dat inderdaad maar vast.
@Bakkertje Ik heb zelf ook Spritmonitor een tijdje bijgehouden, voor 3 auto's (Zoek maar op Arnoldotje op Spritmonitor). De vorige auto was lang niet zo onzuinig in het begin als de auto die ik nu heb. Maar goed, de motor is iets anders dus wie weet.
@Spoetnik Ik heb je Spritmonitor gezien, zo te zien is je verbruik in het begin al redelijk gemiddeld geweest.
@Rallye Nee de vorige had ook een tankinhoud van 50 liter, dus daar geen verschil. Wel weer het verschijnsel dat er bij actieradius 0 er maar 43 liter ingaat, net als de vorige. Maar goed, daar zijn al topics genoeg over volgeschreven.