Hier ook een 2.0 TDI. Erg tevreden mee, qua topsnelheid vast ook, maar daar kom ik nooit. Wel vind ik het fijn hoe lekker hij doortrekt op de snelweg. Met een gemiddelde van 145 km/h (alleen maar 130 km wegen waar nooit file staan) is hij alleen niet zo zuinig.
Gemiddeld 6.1/100, maar vandaag zag ik zelfs 6.6/100 staan. Dit is wel met winterbanden natuurlijk en ik rij niet geheel economisch met optrekken (ben wel meer erop gaan letten).
Wel apart; Als de tank letterlijk leeg is (5km te rijden volgens boordcomputer) gaat er 41 a 42 liter in. Dus ik heb 8 liter reserve mocht de shit de fan hitten, maar ik tank gewoon als het lampje aangaat. Ben ook een beetje bang dat je overmoedig gaat worden en het mis gaat en dan is het met diesel wat minder fijn.
Hiervoor een Renault Megane GT-Line SW (1.5) gehad en die kon 1080 km op een tank rijden, dan merk ik dat dit toch wel een flinke stap terug is met bij 650-700 km tanken, zeker als je 340-380 km per dag rijdt zoals ik doe. Ik red 2 dagen rijden gewoon nét niet.
Maar verder maakt de Skoda de rest meer dan goed.
Binnenkort wintersport, dus dan moeten we wel eerder tanken en kunnen we niet op 1 tank naar Oostenrijk, jammer... maar goed we moeten toch even uitrusten enzo.