Verbruik

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Heb ook wel eens ruim 55 liter getankt, was toch beter dan doorrijden naar het volgende tankstation...

[/ QUOTE ]

Bij 55 liter is ie toch leeg? Of vergis ik me nou?
 
MMM,

Denk dat Frankie dat sarcastisch bedoelde.... zoek maar eens naar één van de draadjes over "koelvloeistof" waarvan hij de starter is /forum/images/graemlins/24.gif
 

ougie

Forumguru
1 op 17,5 bij helft snelweg/ helft succondaireweg. En je tank zover leeg rijden dat je er 55 liter bij kunt gooien is niet slim, want volgens mij is hij dan zo goed als leeg.
 
Ik heb mijn O2 nu 4000km ongeveer , en eindelijk heb ik hem op 5,1 liter/100 km gekregen (is effectief gemiddeld verbruik bij het narekenen na het tanken)...wie doet beter?
 

___JC___

Forumguru
Correctie, de site van de leasemij had een fout gemaakt.
Het verbuik is 7 liter per 100 km gemiddeld in de eerste 3.000km.
 

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Island_Metallic</font><hr />

Ik heb mijn O2 nu 4000km ongeveer , en eindelijk heb ik hem op 5,1 liter/100 km gekregen (is effectief gemiddeld verbruik bij het narekenen na het tanken)...wie doet beter?

[/ QUOTE ]

Beter? meestal 4,5 ltr / 100 km
Nog beter? laatste tank 4,3 ltr 100 km
 

smg

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bij 55 liter is ie toch leeg? Of vergis ik me nou?


[/ QUOTE ]

Zoals ik heb bewezen is ie dan niet leeg. Maar hoeveel (centi-)meter je verder komt met het restant, durf ik je niet te beloven. Ik heb een vouwfietsje achterin de auto liggen, dus ik kan altijd verder.
 
Mijn wagen kan tot 59,99 liter zonder stil te vallen !!!


hahaha een 02 4x4 heeft een tank van 60 liter ipv 55 .
 

vdijk

Lid
1 op 17,5 bij helft snelweg/ helft succondaireweg. En je tank zover leeg rijden dat je er 55 liter bij kunt gooien is niet slim, want volgens mij is hij dan zo goed als leeg.

Ik heb de mijne net twee weken en heb er 2500 km op zitten
Mijn verbruik ligt zo'n beetje rond de 1 op 18 / 19, maar ik rij voornamelijk op 100 km wegen en zet de cruise control op zo'n 115
al met al geen slecht gemiddelde moet ik zeggen
 

Lars

Lid
Ik heb net getankt bij 4410 kilometer.
uitgerekend verbruikvanaf 0 is 1 op 17,5 gemiddeld bij rustig rijden
net even met de laatste tank de MFD vergeleken met uitgerekend verbruik
volgens de MFD had ik 1 op 20,1 gereden, uitgerekend kom ik op 1 op 18,6
dit over een afstand van op 4 kilometer na 1000 kilometer.

toch wel een behoorlijk verschil tussen aangegeven en werkelijk.
dit viel mij een tijd terug bij mijn toenmalige golf ook al op trouwens:
http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOP...mputer+/+werkelijk&Forum_Title=Ik+en+mijn+TDI
 
Als je de boord comp op het verbruikk zet (niet het gemiddelde) dan zie je dat wanneer je de gas lost hij 0,0 verbruikt. Dat kan natuurlijk niet. Zolang de motor draait bij een zeker toeren zal de wagen brandstof verbruiken afhankelijk van de snelheid en toeren. Het brengt het gemiddelde verbruik wel mooi naar beneden. Op het schermpje wel te verstaan.
 

Piet

Nieuw lid
Na ruim 93000 km zit ik op een gemiddeld verbruik van 5,3 liter op 100 km. Veel snelweg kilometers maar ook erg veel files. Overigens wijkt de maxidot wel behoorlijk af in positieve zin, ik zie regelmatig verbruiken staan van 4,6 liter gemiddeld.
 

Trol

Lid
Als je de boord comp op het verbruikk zet (niet het gemiddelde) dan zie je dat wanneer je de gas lost hij 0,0 verbruikt. Dat kan natuurlijk niet. Zolang de motor draait bij een zeker toeren zal de wagen brandstof verbruiken afhankelijk van de snelheid en toeren. Het brengt het gemiddelde verbruik wel mooi naar beneden. Op het schermpje wel te verstaan.

Mischien zit ik er naast maar is het niet zo dat de wielen/auto dan de motor aandrijven en dat deze motor dus effectief niets verbruikt? Vandaar dat motorisch remmen ook zuiniger is.

Dat is mij verteld..

Ik ga de test eens doen. Een bepaalde snelheid rijden en gas los terwijl in versnelling en een keer wanneer de motor in neutraal staat. Bij het 2x zou er dan wel verbruik moeten zijn.
 
Ik ken er niet veel van maar volgens mij verbruikt een motor die draait toch steeds een beetje brandstof. Als ik 120 KPH rijd maakt de motor 2500 toeren/min. Als ik dan gewoon de gas los zakken de toeren stilletjes aan. Dan verbruikt de auto volgens mij toch iets. In neutraal geeft hij inderdaad wel een beetje verbruik aan. Bij stilstand bijv 0,7.
 

Roel

Lid
Als je afremt op de motor, verbruikt deze (moderne injectiemotor) inderdaad geen brandstof, simpelweg omdat de branstoftoevoer wordt afgesloten.
Indien het toerental een minimumgrens bereikt, wordt er weer brandstof ingespoten om afslaan te voorkomen.
Als je de bak in "z'n vrij" zet, dan zal de motor dus wel brandstof verbruiken.
Vandaar dat ook op een stationair toerental de boardcomputer wel verbruik aangeeft.

Gr,

Roel.
 

Vacaro

Senior Member
Als motor stationair draait, geeft scherm het verbruik in liter/uur aan en dat is zo rond de 0.7l/h.
En inderdaad als je gas lost verbruikt motor inderdaad niks, vermits deze blijft draaien door directe verbinding met de wielen en injectors dicht blijven.
 
Ik zie hier veel berichten waar mensen melden dat de boordcomputer een zuiniger verbruik aangeeft dan het werkelijke verbruik.
Hebben ze dan een andere berekening in de Octavia gestopt dan in de Fabia? Bij mijn Fabia TDI is het verbruik altijd ongeveer 0,2l/100km zuiniger dan de boordcomputer aangeeft. Als de computer 4,7 aangeeft is het gemiddeld ongeveer 4,5 als ik het uitreken aan de hand van de kilometerstand van de dagteller en het daadwerkelijk getankte aantal liters.
Zo kan ik tussen de 1000 en 1200km rijden op een tank diesel, de Fabia heeft een 45 liter tank, maar door de ontluchtingstruck toe te passen gaat er na de eerste afslag van de pomp nog 12 liter extra in... (moet je wel diesel tanken die niet schuimt zoals Shell anders duurt het tanken zo lang).
 
Bovenaan Onderaan