Verbruik?

Ik zit met m'n woonwerk gemiddeld op 8,1l/100km volgens de minidot. Ook een keer in wat drukker verkeer met 100 naar Hoofddorp gesukkeld. Toen kwam ik op 6,9l/100km uit.
Maar als ik eens in Duitsland ben dan is het wat anders.:2133:

henkie

Nieuw lid
Ik zit met m'n woonwerk gemiddeld op 8,1l/100km volgens de minidot. Ook een keer in wat drukker verkeer met 100 naar Hoofddorp gesukkeld. Toen kwam ik op 6,9l/100km uit.
Maar als ik eens in Duitsland ben dan is het wat anders.:2133:

Ik houd mijn verbruik bij via de site www.autoverbruik.nl
Hieronder heb ik mijn gegevens gekopieerd vanaf die site: de gegevens staan onder de volgende kenmerken:
merk type bouwjaar lt/km tankb best/slecht/soort/rijgedrag/kleur
SkodaOctavia 1.6 Combi Demarrage200711.745415.198.35BenzinenormaalGraphite grey metallic

Onze auto heeft in zijn 14 maanden 18000 km gereden. Hiervan zijn ong. 3500 - 4000 km met een caravan achter de auto door Duitsland, Tjechie en Polen afgelegd. Het gemiddelde kan er volgens ons dus best bij door.
Verschillen in verbruik hangen sterk samen met weersomstandigheden, temperatuur; zeker als je met een caravan rijdt (wind tegen en je verbruik loopt op naar 12 liter per 100 km = slechtste score in balk.
Wij zijn echte Skoda rijders: rijden al sinds 1986 Skoda. Nog altijd zeer tevreden.

tonko

Nieuw lid
Gisteren 450 km gereden met veelvuldig 150 km/u. Verbruik 1 op 11 vlgns de boardcomputer.
Woonwerk over locale wegen (20 km met koude start) levert gewoonlijk een score van ca. 1 op 12.
Rustig cruisend op de snelweg is 1 op 14 haalbaar.

Gemiddeld kom ik op 1 op 11,5.

Wij zijn sinds een aantal weken de trotse eigenaars van een nieuwe Skoda Octavia Combi 1.6 (benzine uitvoering).
Met momenteel een 700 km op de teller, geeft de boordcomputer een gemiddeld verbruik aan van 9.4 liter.
Ons lijkt dat nogal veel, aangezien wij redelijk rustig rijden. We hebben zowel stadsritten als gewestwegen en snelwegen gereden, dus het is een gecombineerd verbruik. In de handleiding van onze Skoda staat een lager verbruik aangegeven.
Hoe zit het met jullie verbruik? Kan dit te maken hebben met het feit dat de wagen nog niet helemaal ingereden is?

Met een combi 1.6, en het geklooi op de weg in de randstad gemiddeld 7.4 l/100 km

Bovenaan Onderaan