Verkeerde auto besteld

Psioneer

Actief lid
Ik denk inderdaad ook dat het met dat geluid wel mee zal vallen. Mijn huidige PD is veel stiller dan m'n vorige CR van Slopel. Sterker nog, ik rijd altijd lage toeren en hoor de motor eigenlijk niet.
Daarnaast denk ik dat een gechipte 140pk lekkerder is dan een ongechipte 170pk. De chip op zich geeft toch altijd weer een aparte sensatie tijdens de acceleratie die ik bij ongechipte auto's altijd mis. Nog buiten het feit dat ik zuiniger rijd (niet relevant bij leaseauto maar wel leuk).
 

DareDevil

Actief lid
Hoi,

Gisteren was het dan eindelijk zo ver de superb 2.0 170 pk ambition bns zou geleverd worden. Inderdaad keurig rond 13:00 uur werd de auto gebracht. Na het openen van het kenteken bleek ineens de 140 pk versie te zijn geleverd. Na het bellen met de dealer bleek dat zij de verkeerde hadden besteld in Tjechie :(.

Ze hebben aangeboden om de auto te laten chiptunen en het zou af te doen. Ik heb gezegd hiermee akkoord te gaan mits zij de superb ook van een trekhaak voorzien. Het gaat mij namelijk niet alleen om de pk's maar ook om de stillere diesel die er eigenlijk in had moeten zitten. Eens kijken of de dealer hier me akkoord gaat....

Ik zou nooit akkoord gaan!!

Ze zouden van mij een nieuwe mogen bestellen. en dan een goede leenauto mee geven GRATIS.

En dat zei alle kosten betalen bezine of diesel enz...

Voor het niet goed leveren.

Ik hoop voor je dat ze met wat goed aankomen want dat is wel een hele grote fout!!!!!
 

Wasmachineman

Forumguru
Modernere techniek, betere inspuiting, hogere efficiëntie...

Maar toch meer verbruik? Dat is nieuw voor me.
Heb ik ergens gelezen, ga het gelijk opzoeken en kom erop terug !:ahum:
Ben ik weer:
Citaat van www.autoforum.be

PD
Dankzij hun hoge maximale inspuitdruk van 2050 bar kunnen dieselmotoren met pompverstuivers een groot voordeel aanbieden, met name een erg laag verbruik en hoog vermogen. Daartegenover staat wel een lawaaierigere motor in vergelijking met andere moderne inspuitsusyemen. Pompverstuivers zijn echter gedoemd om te verdwijnen wegens de strenger wordende emissienormen. Hoewel het inspuitmoment en de inspuithoeveelheid variabel is, zijn ze maar variabel in een beperkt venster omdat de PD aangedreven wordt door de nokkenas. Het gevolg is dat een pompverstuiver enkel een voorinspuiting en hoofdinspuiting kan geven. Dit is niet voldoende om aan de Euro 5 emissienormen te voldoen. Gelukkig kwam eind 2005 de 3e generatie pompverstuivers op de markt met inspuitdrukken tot 2200 bar en de mogelijkheid om 5 inspuitingen te leveren per verbranding. Echter deze 5 inspuitingen zijn niet volledig variabel. Dankzij deze 3e generatie zal het mogelijk zijn om aan Euro 5 te voldoen, maar voor Euro 6 zullen de pompverstuivers moeten afhaken.

CR
Het Common Rail systeem kwam in 1997 op de markt. De eerste auto die er gebruik van maakte was de Alfa Romeo 156 1.9 JTD. Bij een Common Rail systeem wordt de hogedrukopbouw en de inspuiting van elkaar losgekoppeld. Een hogedrukpomp brengt de diesel op hoge druk. De hoge druk diesel wordt ‘gestockeerd’ in een gemeenschappelijk buis (common rail). Op deze buis zijn alle injectoren aangesloten. Deze injectoren worden elektronisch gestuurd. Doordat de injectoren ten aller tijden van een voorraad diesel op hoge druk kunnen aftappen is dit een zeer flexibel systeem. Motorconstructeurs kunnen naar believen verschillende parameters variëren. Dit laat hen toe te werken met een voorinspuiting, een hoofdinspuiting in verschillende stappen, en een nainspuiting. Vandaar dat common rail dieselmotoren een zachtere werking vertonen dan andere moderne diesels en klaar zijn voor de toekomstige strengere emissienormen. In vergelijking met de pompverstuivers ligt het verbruik echter wat

Ze zijn vergeten erbij te zetten “hoger”
 
Auto retour gekregen met tuning certificaat en trekhaak. Als ie een beetje is ingereden eens kijken hoe da optrekt. Wat me wel op viel is dat ik de parkeersensor-informatie niet meer op de columbus wordt weergegeven.

Ik las in het columbus topic dat dit te maken kan hebben met de versie van je columbus software.... Nu heb ik dezelfde auto dus, heeft iemand een idee?
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb een andere navi (cruise) maar ook hierop zie ik de pdc tekens niet.
Dit in tegenstelling tot een gewone stream waar je de pdc tekens wel ziet.
Jammer als je hebt gekozen voor de cruise, zeiden ze tegen mij.
Dus voor jou hetzelfde, maar dan met het andere navi systeem ?:ahum:
 
Ik heb een andere navi (cruise) maar ook hierop zie ik de pdc tekens niet.
Dit in tegenstelling tot een gewone stream waar je de pdc tekens wel ziet.
Jammer als je hebt gekozen voor de cruise, zeiden ze tegen mij.
Dus voor jou hetzelfde, maar dan met het andere navi systeem ?:ahum:

Zonder de trekhaak en tuning werd de PDC nog wel weergegeven in de navi :confused:
 

Daneel

Nieuw lid
Euh Pieter (niet om je dealer af te zeiken), maar wie is jouw dealer? Dan ga ik wel eens bij een andere dealer buurten. Het kan natuurlijk een toevals-pech-treffer-set zijn, maar een dealer die een verkeerde auto besteld+het nadeel daarvan bij de klant parkeert :bye: Vervolgens een trekhaak monteert en niet even test of het geheel naar behoren functioneert :bye: Ik bedoel PDC icm trekhaak... gaat wel vaker niet goed (en echt niet alleen bij Skoda's hoor), maar dan controleer je dat toch?

Ik kan me voorstellen dat je niet helemaal kunt genieten van je nieuwe bolide, zoals je wel had mogen verwachten.
 

Daneel

Nieuw lid
Ja daarom snap ik het ook niet, waarom gaat dit niet goed?
1. niet getest?
2. VAG-com vergeten?
3. mareriaaldefekt?
 
Bovenaan Onderaan