Verlaagd en spoiler geplaatst

LenK

Forumguru
Een zekere beperking bij garantie is niet onredelijk. Er wordt de garantie van het oorspronkelijke product gegarandeert, niet het product met allerlei modificaties.
Bij electronica (bijvoorbeeld mobiele telefoon) vervalt je garantie al als je de kast openschroeft.
 
Niets, maar PON Leusden zal alles wat aan garantie voortkomt bij het door hun geadviseerde set wel ter harte nemen, en wanneer er een ander merk onder zit zullen ze garantiekwesties van de hand wijzen met als antwoord : u heeft geen door Skoda Nederland erkende verlagingsveren onder uw auto, dus dat is uw risico.
 

Skody

Actief lid
Gewoon allemaal aan de orignele sportonderstel veren. Welliswaar iets minder verlaagd, maar dan zit je wel in de garantie. Je kunt dan natuurlijk altijd nog 200 kilo aan stenen in je auto leggen, heb je alsnog een 30 mm verlaging. Wat 1 cm al niet kan uitmaken...
 

michelover

Forumguru
Superb-MH wat is er zo anders aan modeljaar 2010 dat de MAD veren er niet onder kunnen en bij modeljaar 2009 wel? Als ik de auto van beide modeljaren bekijk zijn ze identiek. Heb zelf ook de MAD veren en heb tot nu toe geen problemen. Verkeersdrempels liggen er hier genoeg maar ook die geven geen problemen. Bocht om over een drempel geen probleem, mag toch maar 30 op een woonerf. Zelfs met vijf personen erin geen problemen gehad met drempels. Het aanlopen van de wielen tegen de wielkast gebeurd alleen bij extreem indraaien, klein testje gedaan om te zien wanneer dit gebeurd.
 
@Michelover:
Nou dat is nou juist de vraag aan PON.
Ik kan het je echt niet vertellen.
Wat ik probeer te weten te komen is : waarom kiest PON voor de Superb aan de voorzijde 4cm te verlagen terwijl 3cm gewoonweg véél beter is.
 

michelover

Forumguru
Heb ooit iets gelezen dat dit met de hoogte verstelling van de koplampen te maken heeft. Lijkt mij sterk aangezien tuning bedrijven wel rondom dezelfde verlaging gebruiken.
 
Nou, we gaan het allemaal meemaken. Inmiddels ligt er een klacht bij PON over de manier van handelen naar mijn dealer. PON heeft tot nu toe naar mijn dealer echt lachwekkende antwoorden gegeven over het verlagen van een Superb II. Zelfs de monteur deed het bijna in zijn broek van de mail die mijn dealer had gekregen. De mail van PON wees erop dat er echt mensen zitten die er weinig om geven wat de klant zegt.

Maar goed, hier hebben we een prachtig forum voor om elkaar te informeren.
Ik ga jullie allen op de hoogte houden wat de eindbeslissing van PON gaat worden.
 

Lordje

Actief lid
Ik kan echt niet begrijpen waarom je deze wagen zou verlagen.
deze wagen heeft geen uitstraling om verlaagd te worden, dit is een cruise wagen en geen race model.
Wil het nu ook niet zwart-wit gaan kleuren maar als je een lage wagen wil ga dan voor een sportieve wagen en daar zijn er genoeg merken en modellen van.
 

___JC___

Forumguru
Ik kan het wel snappen op zich. Als je op de foto's in Skody zn album kijkt zie je 4 cm verlaging en 2 cm verlaging. Puur op de looks afgaand zou ik ook zeggen dat 3 cm het beste zou zijn. Te laag past niet bij zo een auto en 4 cm is wat mij betreft echt te laag.
 
Nou, Lordje, als je de Superb II standaard uit de showroom krijgt, staat deze wel erg hoog op zijn naaldhakken. Heel veel mensen op dit forum hebben dus gekozen voor een sportonderstel uit de prijslijst. Dit onderstel zorgt ervoor dat de auto 2cm totaal wordt verlaagd.
Maar goed, smaken verschillen en ik wil mijn auto gewoonweg 3cm totaal verlaagd hebben. En dat is bij heel veel merken geen enkel probleem, echter bij PON wel.

Nu heb ik vandaag een mail terug gehad van MAD en ik moet zeggen :
Echt alle lof over deze mannen daar !
Ik heb een inhoudelijke mail gekregen die werkelijk ontzettend service gericht is. Gewoonweg top in het meedenken, en daar hou ik van.

Zodra ik meer weet ga ik hier een mooi verslag van maken. :koffie:
 

Skody

Actief lid
Gewoon allemaal aan de orignele sportonderstel veren. Welliswaar iets minder verlaagd, maar dan zit je wel in de garantie. Je kunt dan natuurlijk altijd nog 200 kilo aan stenen in je auto leggen, heb je alsnog een 30 mm verlaging. Wat 1 cm al niet kan uitmaken...

Ik wist niet dat nette berichten zomaar kunnen worden gewijzigd door de moderator.. Ik heb n.l. hier nog nooit een vrouw op 't forum gehoord die zich druk maakt over 1 cm extra verlaging.

[MODERATORBREAK]Wat jij net vindt, hoeft een ander niet net te vinden. Ik heb klachten ontvangen van mensen, die zich bij dit dubbelzinnige schrijfstijl voelden aangesproken. En terecht. Einde discussie hierover.[/MODERATORBREAK]
 

michelover

Forumguru
Verlagen is er niet alleen voor het uiterlijk ook geeft het een beter rijgedrag, maar dat is mijn mening.
De Superb is een heerlijke auto om lange stukken in te rijden.
Maar op hogere snelheid vind ik hem iets te zwabberig.(160 +)
Met de verlaging legt het allemaal beter op de weg, en ja ik rij hier geen 160+. Ook in bochten is het allemaal net weer even beter als met de standaard veren. En uiteraard kan je een sportauto kopen die standaard verlaagd is maar na wat proefritjes in o.a een TT ben ik blij dat mijn nieren nog op de zelfde plaats zitten.;) En dan mis je uiteraard ook wat zitplaatsen en bagageruimte.
 

___JC___

Forumguru
Helemaal eens. Mijn O2 was met 4 cm echt niet comfortabel, maar zeer wel stabiel! Ik heb nu met de S2 veel meer last van zijwind e.d. Denk daarom dus toch dan een verlaging van 2cm de rijeigenschappen zeker ten goede komt.

(twijfelt verder over verlagen of niet...)
 

michelover

Forumguru
JC mag je hem danwel verlagen, ik vraag dit omdat het af fabriek niet kan vanwege je vierwielaandrijving. Als ik zo van Superb-MH begrijp dat PON al moeilijk doet over 3cm rondom!! Vind het trouwens wel vreemd dat je een 4x4 niet kan verlagen. Mijn Leon Cupra4 stond af fabriek al heel laag op zijn pootjes. En daar zat hetzelfde 4x4 systeem in plus onder de motorkap nog een 2.8V6.
 

___JC___

Forumguru
Ja hij kan gewoon verlaagd worden hoor. Vanuit PON leveren ze de optie niet op 4x4 modellen, maar er zijn geen (technische) bezwaren.
 
Tot nu toe zijn de mogelijkheden via de dealer :

- Of fabriek-af : sportonderstel ( 2cm verlaging rondom)
- Of bij de dealer : sportonderstel verlaging (die 2 cm rondom dus)
- Of bij de dealer : 3cm achterkant / 4cm voorkant (M.A.D. Verlagingsset) door PON geadviseerd.

De laatste is dus ter discussie voor Superb Model 2010 want 4cm voorkant is écht net te veel.
En over dit laatste ben ik nu aan het vechten met PON, want die houden tot nu toe voet bij stuk : dan moet u maar naar 2cm rondom...
En dat is nou juist wat ik niet wil.

Ik hou jullie op de hoogte, want er gaat zeker een antwoord komen vanuit PON, en anders ga ik gewoonweg even het antwoord ophalen in Leusden. :winkie:
 

quorumz

Actief lid
@Superb-MH, dat is niet waar
Vanaf de dealer is ook mogelijk:sportonderstel verlaging met 3 cm, voor en achter met Eibach vering
 
@quorumz
Even beter de onderstaande posten lezen alvorens te reageren.
Eibach is NIET door PON erkend, echter kan het er inderdaad wel onder.
 
Bovenaan Onderaan