Verlaagd en spoiler geplaatst

ocie

Lid
@ Superb - MH: Had je al opgemerkt dat bij MAD op de site nu 35/25 verlagingsets worden aangeboden voor de SuperB 2.0 TDI? Ik overweeg ook om mijn bestelde Superb Combi 14 TSI te verlagen. Bij MAD geven ze dan 30/20 op. (bron: http://www.mad-tooling.com/)
Het zal toch niet .....
 
@ocie:
Ik kan je met recht melden dat M.A.D. dit verandert heeft naar aanleiding van mijn auto.
Op dit moment is MAD met mijn gegevens bezig om dit om te zetten in een "nieuwe set" speciaal voor de 2.0 TDI.
Het kan dus goed zijn dat dit set nu reeds op het internet staat.
De set voor de 1.4 TSI die je noemt is mijns inziens dus goed i.v.m. de kilo's van de wagen.

Tip van de sluier : PON is/gaat overstappen op EIBACH (en dat heb ik uit zeer betrouwbare bron... gelukkig)
Ik denk dat ze hier wijs aan doen, want de verlaging : 4cm voorkant en 3cm achterkant kan nooit voor een 2.0 TDI in de erkende lijst van PON blijven staan. Onmogelijk.

Nu weet ik dat PON mee leest : dus mannen... doe er je voordeel mee want een kritische noot geeft goede muziek.
 

Skody

Actief lid
Goed kijken naar t aantal kilootjes die er bij staan waarvoor deze gekeurd zijn 1200 -1250 kg geeft 'ie 35-25 mm. Zwaarder dus meer, ergo zelfde verlaging.
 
TIP voor PON......
Ik heb het vermoeden dat deze verhoudingen perfect zijn om een mooi verlaagde Skoda Superb te hebben:

Sportonderstel Skoda : Verlagen : Voorkant 2.0cm - Achterkant 2.0cm (staat in de prijslijst)

Zwaarste Superb : Verlagen : Voorkant 2.5cm - Achterkant 2.5cm (EIBACH)

Middelzware Superb : Verlagen : Voorkant 3.0cm - Achterkant 3.0cm (EIBACH)

Lichte Superb : Verlagen : Voorkant 3.5cm - Achterkant 2.5cm (óf Voorkant 3.0cm - Achterkant 2.0cm) (EIBACH)
 
Ik kom net bij de dealer vandaan en aangegeven hoe het nu precies zit met de verlaging. In eerste instantie zou mij auto die ik eind volgende week kan ophalen worden verlaagd met 4 cm voor en 3 cm achter.
De dealer ( Rijnwoud Rotterdam ) gaf nu aan dat er inderdaad een aantal auto's waren verlaagd maar dat ze allen zijn teruggekomen met klachten.....het zag er wel mooi uit was het antwoord van de dealer.
Op dit moment is er door PON aangegeven dat de standaard verlaging voor een Superb combi 1.8TSI 3 cm voor en 3 cm achter is geworden, dit schijnt zonder problemen te gaan en wordt nu standaard bij een achteraf verlaging.

Phffff ik ben wel blij dat ik straks normaal over een heuveltje kan rijden.

Grt Marco
 
@ Marco

Dit verhaal klopt en Rijnwoud geeft hier een eerlijk antwoord op. Inhoudelijk weten ze bij Rijnwoud erg veel over dit soort zaken en zij horen ook graag van hun klanten een stukje feedback. Met deze feedback kunnen zij vervolgens weer naar PON. Als bijkomende zaak is de dealer soms ook aan handen en voeten gebonden vanwege de medewerking vanuit PON.
Zij als dealer zijn degene die alles nu dus goed regelen naar de klant en een eerlijk advies geven. Hierin zie je dat de dealer een belangrijke rol speelt.
Wees inderdaad blij met hun advies en laat je auto inderdaad goed verlagen.
De 4cm aan de voorzijde is inderdaad haalbaar echter is niet de allerbeste oplossing. Ook mijn auto zal binnenkort terug worden gezet van 4cm naar 3cm aan de voorzijde. Ze gaan mijn auto dus volledig voorzien van een EIBACH / 3cm verlagingskit. En dat is mijn inziens het beste !
 
Eindelijk de auto is binnen, rijdt echt geweldig alleen is de verlaging nog niet geplaatst.
Volgens de dealer waren de veren nog niet binnen en moet ik nog een keer terug komen om deze te laten plaatsen.
Ik begrijp er af en toe niets meer van eerst verlaging voor/achter 4 cm/ 3cm toen kreeg ik te horen dat de auto voor en achter 3 cm ging zakken en gisteren vertelde de dealer me dat de auto nu voor en achter 2,5cm gaat zakken phfffff nog even en ik had de verlagingsset net zo goed niet als optie kunnen nemen.

Grt Marco.
 

Skody

Actief lid
Ik kan je wel vertellen hoe het zit want heb m ook laten verlagen bij Rijnwoud. In eerste aanleg gebruikte men door PON goedgekeurde MAD verlagingsveren om te verlagen. Deze verlagen 40 mm voor en 30 mm achter. Vanwege het feit dat er klachten zijn over dat de voorwielen te snel tegen de kasten komen is men hier op terug gekomen. PON schijnt met MAD gestopt te zijn en over te gaan op Eibachs. Deze verlagen 30mm rondom en zijn gewoon op internet voor 205 euro te koop. Rijnwoud heeft waarschijnlijk echter nog niet de officiele goedkeuring hiervoor ontvangen en wil daarom nu de originele verrlagingsveren van Skoda (heb ik ook) dus monteren. Deze verlagen echter bij mijn weten geen 25 mm maar 15-20 mm. Dat is het hele verhaal.
 
Oké dan Skody, het is me nu eindelijk duidelijk. Kan jij me vertellen of die 2 cm veel uitmaakt qua rij eigenschappen en of het ook zichtbaar is ten opzichte van de standaard.

P.S. Ben net terug van een tripje vanuit gouda naar soest, moet zeggen dat ik nog nooit zoveel bekijks heb gehad met een nieuwe auto. Je ziet de mensen echt kijken en wijzen zo van dat is die nieuwe skoda van de reclame waar die blauwe olifant uit komt......ik was het niet want ik was nuchter hahaha.

Grt Marco. foto's zal ik straks even plaatsen.. had er gisteren een paar gemaakt maar werd al een beetje schemerig.
 

Skody

Actief lid
Ja het maakt optisch zeker uit, alhoewel ik nog zitten te dubben of ik er Eibachs onder ga doen. Qua rijeigenschappen kan ik het niet zeggen. Heb m niet origineel meegemaakt, maar vind m zelf lekker op de weg liggen. Niet stug, wel comfortabel. Foto's van mijn verlaging kan je in m'n album zien. Hier zie je ook de verlaging van Superb-MH ter vergelijk.
 

ocie

Lid
Genieten geblazen

Afgelopen week heb ik mijn nieuwe aanwinst opgehaald. Al zeg ik het zelf....
De MAD 30/20 verlagingset en de 18" Thermisto velgen staan hem goed.
 

Bijlagen

  • DSC00831_(1600_x_1200).jpg
    DSC00831_(1600_x_1200).jpg
    16,6 KB · Weergaven: 131
  • DSC00830_(1600_x_1200).jpg
    DSC00830_(1600_x_1200).jpg
    19,1 KB · Weergaven: 170
  • DSC00832_(1600_x_1200).jpg
    DSC00832_(1600_x_1200).jpg
    18,8 KB · Weergaven: 145

Roel

Lid
Laat me eens weten hoe het rijdt; 18" en verlaagd.
Ik rij nu op 17" Trifids en dit rijdt verrassend comfortabel. Ook geen problemen met verkeersdrempels (had ik met mijn O1 RS wel last van).

Gr,

Roel.
 

michelover

Forumguru
@ocie ziet er stoer uit, en lijkt mij nog met genoeg spelling tussen band en spatbord. Gaaf kleurtje ook.:xyxthumbs:
 

andrehj

Forumguru
Tsja, ziet er leuk uit. Maar ik snap er helemaal niets van. Eerst koop je een een enorm grote stationwagen, waarmee je dus enorm veel spullen mee kan nemen en die bovendien niet leverbaar is met iets van niveauregeling en vervolgens ga je die verlagen, zodat ie bij het eerste beetje bagage al met z'n kont op de grond hangt.
Ieder zijn eigen hobby, laten we maar zeggen.
 

ocie

Lid
@Roel: De verlagingsvering zijn progressief. Dat maakt dat de auto communicatiever is tov de originele veren. De combinatie met de 18" velgen zorgen wel voor een meer sportievere gedrag. Tov mijn vorige octavia combi tdi wil de Superb strakker een bocht door.

Ik heb nog niet ervaren dat ik met de bodem de grond heb geraakt bij een verkeersdrempel oid. Ook niet toen ik de auto behoorlijk had afgeladen. Maar dat zal te maken hebben met de progressieve veerkarakteristiek.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat!!
 

___JC___

Forumguru
Ik wil dit eigenlijk ook nog wel laten doen. Maar ik ben een beetje bang dat ie te laag/stug wordt. Je woont zeker niet toevallig in de buurt van Leiden Ocie. :)
 

ocie

Lid
Nope, ik woon in de omgeving van Groningen. Wellicht is het een idee om als moederdag cadeau een weekendje Groningen aan te bieden. In dat geval kunnen we een meeting organiseren...
 
Bovenaan Onderaan