verlagen fabia

patjeMPI

Nieuw lid
hallo skoda-ddicts,

Ik wil m'n fabia verlagen met 4 cm, ik ga alleen de veren vervangen, ietsje voordeliger dan een kit!

Voor montage heb ik (na een aantal mailtjes) de keus tussen twee garages, de ene garage kan een set veren leveren van 4 cm ,maar is een eind rijden ( 1,5 uur), de ander is dichterbij, maar kan een verlaging met veren van 3,5 cm bieden!

het prijsverschil is ongeveer 20,- plus de kosten voor het rijden (1,5 uur tov 45 min.)

Nu is mijn vraag aan jullie: zou die halve cm nu zoveel uitmaken om er dat eind voor te rijden, natuurlijk ook met het oog op garantie enz.?
Alvast bedankt!!

koffie.gif

patjeMPI

Nieuw lid
Logisch zou zijn om voor de 3,5 cm te gaan..dichterbij en iets goedkoper! Ik denk daf 4 cm bruter is, maar dat het verschil met 3,5 nihil is, ik was gewoon op zoek naar tips om de keus wat makkelijker te maken!
smile.gif

Mack

Lid
hmm, uit mijn ervaring met verlagen van een fabia, zal die -4 veren eerder -3/-3,5 zijn, dus dezelfde veren..

Ik zou gewoon -3,5 nemen, 0,5 cm meer of minder, zul je toch niet zien..

Post wel even een foto als je hem verlaagd hebt, want het stond ook nog op mijn lijstje. Mooie auto trwns,... ik heb even de foto's bekeken. Zo'n voorbumper staat ook nog ergens in het lijstje
laugh.gif

Suc6 met je Fabia,...

ericb

Actief lid
De fabia van mijn ega is 3 3,5 cm verlaagd dmv een setje MAD veren.

Bijlagen

• 46466-35371-fabia2.jpg
    46466-35371-fabia2.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 113

AGTon

Forumguru
Ziet er goed uit. Maar gaat dit niet ten koste van het rij comfort?

Ik vind dat de standaard fabia zo hoog op zijn wieltjes staat.

ericb

Actief lid
Nu, na 6000 km, lijken de veren gelukkig iets soepeler geworden. In het begin waren vooral korte drempels een ramp en twijfelde ze wel of het wel de juiste keuze was.
De verbeterde wegligging maakt echter veel goed, in bochten hangt de auto veel minder over dan met de gewone veren.
Het is wel minder comfortabel maar het is denk ik het een of het ander.

patjeMPI

Nieuw lid
thnx, ik ben er erg blij mee!! Ik heb hem zo gekocht met sportkit, hij had alleen niet zo mooie velgen, dus andere erop gezet en verlagen over een paar weken , Als hij klaar is, volgen de fotos! Jij trouwens ook succes met je fabia en als die klaar is ook fotos svp!

Daniel

Lid
Ziet er erg leuk uit je Fabia,verlagen zal hem goed staan,zou wel voor 3,5 gaan,want 4 is echt niet te verkrijgen hoor,zal ook gewoon 3 tot 3,5 zijn.

Mack

Lid
Hier een fotoke van mijne Fabia op -3cm veren..

p10901436kbye5.jpg

Bij deze veren behoud je alle comfort en valt het heeeeeeel goed mee om opritten op te rijden. (aangezien een fabia origineel al goed hoog staat).

Mack

Lid
blush.gif
Thnkx..

Eens als de werken achter rug zijn, zal ik nieuwe foto's posten.. (nieuwe velgen, carroserie aanpassingskes hier en daar..
wink.gif
)

DonB

Lid
Even offtopic, die Corrado ernaast is ook niet mis he, ohh ik blijf verliefd op dat soort auto's; Corrado, Calibra, CRX (de drie C's
wink.gif
), jammer dat ze zo afgeragd zijn.

Mack

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DonB</font><hr />

Even offtopic, die Corrado ernaast is ook niet mis he, ohh ik blijf verliefd op dat soort auto's; Corrado, Calibra, CRX (de drie C's
wink.gif
), jammer dat ze zo afgeragd zijn.

[/ QUOTE ]

Hier is de link van die corrado zijn projectje;

CORRADO

Hier nog enkele;

c1.JPG

c2.JPG

ahum.gif

58_01.jpg

58_02.jpg

Greetz

Mack

***EDIT*** - Hier een link met de mooiste Corrado's
wink.gif

CLICK!

Jpoers

Lid
ot.gif
dat van die corrado deel ik met je, die andere twee helaas niet. Daar rijd naar mijn mening nog altijd te veel schorem in rond. En de calibra is dan ook bijna altijd terug te vinden rond een boom of iets dergelijks.

De CRX vind je meestal met een enorme dubbele uitlaat achterop. Dat vind ik altijd zo triest.

Sorry moest het even van mijn hart!

Fabia

† In Memoriam
En ook de Honda Civic, daar zie je alleen maar getunde exemplaren van rondrijden. En sommige behoorlijk over de top.

Bovenaan Onderaan