verlagen fabia

kZal maar niet zeggen wat mijn vorige auto was,...
(die ik door problemen weg heb moeten doen , Jep idd, rag bak,... dat bleek wel weer)

Bijlagen

• 46619-DSC01391.JPG
    46619-DSC01391.JPG
    96,9 KB · Weergaven: 38

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

De CRX vind je meestal met een enorme dubbele uitlaat achterop. Dat vind ik altijd zo triest.

[/ QUOTE ]

Ik dacht altijd dat er vanwege een huwelijk of zo 2 conserveblikken achter hingen, blijken het uitlaten te zijn
worshippy.gif

Tallguy

Forumguru
Beetje Off-topic momenteel he? Als je wilt babbelen over verlagen, doe dat dan in het "off-topic" topic.

Hetzer

Forumguru
Gewoon een verlaging van 30 mm, bij mijn eerste fabia beviel het zo erg, dat ik het mijn huidige fabia ook weer heb laten verlagen.

Zie hier mijn verlaagde Sahara Beige Combi op de voorgrond.

Bijlagen

• 46901-DSCF0812.JPG
    46901-DSCF0812.JPG
    95 KB · Weergaven: 85

Ted

Forumguru
Misschien klinkt het een beetje vreemd maar ik heb mijn Skoda fabia Combi 2 cm alleen achter verhoogd. Met het doel dat met de caravan en volle bepakking en familie erin nog drempels te nemen zijn. Het werkt perfect en het zicht door de achteruit is veel beter!

Groeten Ted.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Hetzer</font><hr />

Gewoon een verlaging van 30 mm, bij mijn eerste fabia beviel het zo erg, dat ik het mijn huidige fabia ook weer heb laten verlagen.

Zie hier mijn verlaagde Sahara Beige Combi op de voorgrond.

[/ QUOTE ]

Heey... die foto ken ik....
473.gif

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Dat ziet er mooi uit, de wielkasten zijn nu veel beter gevuld.

[/ QUOTE ]

dank je !, ik vind dat een standaard fabia, gewoon te hoog op z'n pootjes staat, hier nog een detail van mijn auto (tijdens mijn afgelopen wintersport), ook hier zie je dat mijn wintervelgen goed de wielkasten vult.

Bijlagen

• 47686-DSC00017.JPG
    47686-DSC00017.JPG
    30,7 KB · Weergaven: 51

RSlogo

Actief lid
Verlagen

Gezien ik nog geen / onvoldoende antwoord op mijn vraag heb, nogmaals een verlagingsvraagstuk.

Welke verlagingsveren zijn ideaal om een Fabia (2.0i Combi, bj. 2006) mooi in hoogte te corrigeren. Hij moet dus niet te laag en zeer zeker niet oncomfortabel worden. Welke maat en merk adviseren jullie. Als je foto's hebt en of prijzen weet, zie ik deze graag. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dutch4x4

Senior Member
30mm, altijd goed. Keuze te over: de merken die voor de hand liggen, zoals Eibach en H&R, of de Skoda-leverancier MAD, of het merk dat Hetzer (zie boven) eronder heeft liggen: Weitec. Enz. enz. :)

Hetzer

Forumguru
30mm, altijd goed. Keuze te over: de merken die voor de hand liggen, zoals Eibach en H&R, of de Skoda-leverancier MAD, of het merk dat Hetzer (zie boven) eronder heeft liggen: Weitec. Enz. enz. :)

precies zolang het maar GEEN JAMEX is dat zit het wel goed !!!!

Eibach, H&R maar ook ABT zijn echt sportief (en duurder) en naar mijn mening ook iets harder dan MAD, Weitec of KW,
Ik heb laatst met een Grande Punto met Novitec (=INTRAX) veren gereden en dat reed ook erg lekker net iets comfortabeler dan Eibach!!
Maar vergeet niet dat ook veel ligt aan de combinatie velg/band en de veren!

succes met je keuze, en ik ben zoals al eerder aangegeven erg blij met mijn Weitec veren.

Bijlagen

• weiteclogo.gif
    weiteclogo.gif
    4,4 KB · Weergaven: 17

RSlogo

Actief lid
Bedankt voor julie reactie

Dit is een antwoord waar ik verder mee kan. Plank hard en na zakken wil ik dus echt niet. Bedankt voor julie reactie.

rondpunt

Nieuw lid
Hier een fotoke van mijne Fabia op -3cm veren..

p10901436kbye5.jpg

Bij deze veren behoud je alle comfort en valt het heeeeeeel goed mee om opritten op te rijden. (aangezien een fabia origineel al goed hoog staat).

ik zal waarschijnlijk ook 3 cm nemen voor m'n fabia 1, nu, welke bandgrootte neem ik het beste? Ik zou graag van die a8 velgen hebben, ik dacht aan 16 of 17"?

Sportline

Senior Member
Mijn Felicia heb ik 35mm verlaagd met goedkope veren die nu beginnen door te zakken, goedkoop is duurkoop. Nu ben ik opzoek naar een compleet nieuwe set, dempers en veren alleen probeer daar maar eens aan te komen... Echt niet, niemand kan me helpen. Ik zit er nu aan te denken om er H&R veren onder te doen, comfort zit er toch al niet meer in en ik rij bijna nooit langer dan een half uur dus tja...

100_0792.jpg

026-1.jpg

Aangezien ik het zat ben om tegen een groot gapend gat te kijken in de wielkasten heb ik vandaag een setje schokbrekers en veren van Weitec besteld. Volgende week vrijdag wordt het gemonteerd en zal m'n Fabia 3 tot 3,5 cm verlaagd worden.

In eerste instantie wilde ik alleen de veren vervangen, maar omdat de Fabia al 165000 km op de klok heeft staan en men er nu gemakkelijk bij kan heb ik besloten om gelijk ook de schokbrekers te vervangen.
Moest toch al zowiezo uitgelijnd worden.

joergarms

Senior Member
Te koop: bij de Gamma;

zakken speelzand, 10 kg per zak a 1,75 euro. 10 zakken voor 15 euro.
Dat had je heel wat geld bespaard.:D

Bovenaan Onderaan