Verlichting van achterbak

Skoda-MAN

Forumguru
Hallo leden, ik ben Paul en nieuw op dit forum.
Onze geweldig fijne Octavia combi automaat:yeah: hebben wij vanaf 28-12-07
Nu wil ik graag weten hoe de beide kofferbaklampjes weten wanneer de achterklep open is. M.a.w. hoe worden ze aangestuurd, ik zie nergens een schakelaar zitten.
De lampjes zijn heel en er staat 12V spanning op.
Wie helpt?

Fabia

† In Memoriam
Welkom :aangenaam: Skoda-Man op dit gezellige forum. Ik heb helaas geen antwoord op je vraag maar er zijn gelukkig genoeg mensen op dit forum die je kunnen helpen.

Gieliovd

Forumguru
Welkom hier! Weer een nieuwe.

Zit die sensor niet in het slot verwerkt? Eventjes pielen en je weet het.

tonko

Nieuw lid
de schakeling zit beslist in het slot. het licht gaat al aan als je de klep met de greep ontgrendelt. je hoeft hem niet te liften.

Skoda-MAN

Forumguru
kofferlampjes

Hartelijk dank voor de tip, heb voorlopig even geen tijd om te pielen. ik laat weten of ik zo slim was om het draadje te vinden.

Groetjes

bij mij gaan de lampjes branden als ik de achterklep opendoe, maar daarna direct weer uit.. de Skoda dealer zegt dat de schakelaar/sensor moet worden vervangen (zo'n 100 eur)..

Gieliovd

Forumguru
bij mij gaan de lampjes branden als ik de achterklep opendoe, maar daarna direct weer uit.. de Skoda dealer zegt dat de schakelaar/sensor moet worden vervangen (zo'n 100 eur)..
Kun je niet een bepaald dood punt vinden met het openen/sluiten van de klep, waarin de schakelaar op een bepaalde stand staat. Wellicht blijft het dan wel aan staan.

Dan is het de moeite waard om de schakelaar eens uit elkaar te slopen en de contactjes te reinigen.

Bedankt voor de reply Gieliovd, zal eens kijken of ik dat 'dode punt' kan vinden, hoewel ik niet bepaald technisch ben en je suggestie niet helemaal begrijp :) De schakelaar uit elkaar halen lijkt me geen probleem, maar andersom.. daar begin ik dus liever niet aan. Eerst maar eens de schakelaar lokaliseren, zit die in het slot? Zijn daar ergens foto's van te vinden denk je?
Cheers, camel

Bij mij werkt die sensor ook niet echt geweldig. Soms moet ik de deksel nog een keer open en dicht doen, omdat de kofferbakverlichting gewoon blijft branden. Ik kan aan de daklijn zien dat de auto waarschijnlijk aan de achterzijde ooit schade heeft gehad, want het dak en de deksel liggen niet echt mooi in lijn. Misschien heeft dat er iets mee te maken.

purk

Senior Member
in het slot zit een micro schakelaar, die soms blijft hangen of kapot gaan. nieuwe klepslot en klaar ben je.

specialized

Nieuw lid
hallo, er zit een micro-schakelaar in het slot zelf.
Dus als je in het donker wilt zien wat er allemaal in de kofferbak ligt,is er maar een oplossing,vernieuwen, dat kun jezelf.
Ik heb het slot de afgelopen week vervangen

Skoda-MAN

Forumguru
Hallo allemaal

Ik ben gisteren even aan het "pielen" geweest. De microschakelaar zit inderdaad op de aangegeven plaast, bedankt voor de aanwijzingen. Het ding doorgemeten en die is nog goed. Draadje extern aangesloten en verlichting reageert op de schakelaar. Dus: ergens onderweg van het lamje naar de schakelaar een draadbreuk. Helaas was de beschikbare tijd verbruikt.

Gieliovd

Forumguru
Zo'n schakelaar heeft ook een grote factor toeval. Als het drukpunt net even anders valt doet hij het net wel/niet.

Op het droge kan hij het nog wel zo goed doen, maar in de auto net niet...

Skoda-MAN

Forumguru
Kofferlampje X-maal

Gieliovd,
De schakelaar is niet gedemonteerd. Met het bedienen van het sluitdeel van het slot werkt de schakelaar goed. Ik krijg geen verbinding van het lampje naar de schakelaar = draadbreuk of los contact.
Halverwege de achterklep zitten de verbindingstekkers van alle achterklep functies, tot daar al geen verbinding.
Ik ga eens een nieuwe draad trekken als ik tijd heb.

Jerrie

Lid
Topic heeft mijn interesse.
In het bezit van een octavia combi TDI compas, 2003.
Rijd er al vele jaren met veel plezier mee.
Alleen ook bij mij blijven de lampen van de bagage verlichting branden.
Was al eerder het geval, het klepslot schoongemaakt en doorgeblazen met luchtdruk>was het weer goed.
Nu zelfde euvel, blijft branden, als ik goed begrijp is de klepslot aan vervanging toe? Is dit zelf te doen, ook voor een leek?
Moet gelijk het slot vervangen worden, of is een onderdeel vervangen ook te doen?

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk is het wel ietsje te verstellen, moet immers bij de 1e montage ook afgesteld worden......

Bovenaan Onderaan