Verlichting van achterbak

Jerrie

Lid
Waarschijnlijk is het wel ietsje te verstellen, moet immers bij de 1e montage ook afgesteld worden......

Hoi Ronnie,

Dank voor de reactie, doel je op het klepslot verstellen?
Of de microschakelaar? als het laatste is, waar bevind zich deze?

Ronnie

Forumguru
Je hoeft het gelijk te vernieuwen, ik bekijk altijd eerst even of het te stellen/verhelpen is. Gezien de leeftijd van de auto is het waarschijnlijk dat de zaak even weer opnieuw gesteld moet worden, of de microschwitch vervangen.

Jerrie

Lid
Je hoeft het gelijk te vernieuwen, ik bekijk altijd eerst even of het te stellen/verhelpen is. Gezien de leeftijd van de auto is het waarschijnlijk dat de zaak even weer opnieuw gesteld moet worden, of de microschwitch vervangen.

Euh, voor jou vast ''gesneden koek'' voor mij is het nog nieuw.
Wat versta je onder ''even opnieuw gesteld'' zou je wat meer informatie willen geven?
En hoe test je of de microswitch vervangen moet worden? waar zit die precies in de klepslot?
Wat een vragen niet?:koffie:

EdK

Forumguru
opnieuw gesteld bedoelt men mee dat hij misschien iets verschoven is en dus niet meer schakelt, oplossen door spelenderwijs te verstellen en uit te proberen of hij weer zijn werk doet.

een microswitch testen is een kwestie van draden losnemen en dan een universeelmeter eraan hangen en op doorpiepen zetten
Dan het schakelswitchje heen en weer halen en als je een piep hoort is tie nog heel !
Visueel controleren doe je door te kijken of er geen scheurtjes in de behuizing zitten, is dit wel het geval dan meteen vernieuwen !
waar die zit is efkes zoeken of dat Ronnie het toch misschien weet !?

Ronnie

Forumguru
Zoals @EDK omschrijft kun je de schakelaar testen, de schakelaar zit in het slot in de achterklep. Je zou nog kunnen proberen het slot strakker te stellen, dit kun je door het slotgedeelte in de slotplaat(waar de klep invalt) ietsje los te draaien en naar beneden te tikken met een (plastic) hamertje.

Jerrie

Lid
Vandaag eindelijk een goed weer om aan de auto te sleutelen.
Mijn doel om de verlichting uit te schakelen als de klep dichtgaat is niet gelukt.
Ik heb het slot schoongemaakt, en ingespoten met teflon, kwam veel troep uit.
Slot wat versteld, wat minimaal wil, geen effekt.
Toen de pen die normaal over het slotgat valt in het slot gedrukt, dus dat de computer het seintje krijgt dat de auto op slot is. Geen effekt.
Als je het slot zo vergrendeld, is dat geen teken dat het dan kapot is?
PS de microschakelaar kon ik niet zien.

Ronnie

Forumguru
Je kunt ook met een dikke schroevendraaier het slot dichtklikken, (over dwars in het slot drukken) je simuleert dan de beugel in de slotplaat(onder), probeer dat eens en kijk dan of het slot wel 2x klikt. Anders staat het achterklepslot te strak afgesteld.
Werkt dit niet dan zul je toch de bekleding zowel boven als onder los moeten maken....

Jerrie

Lid
Dank dank voor je reactie, mooi dat je meedenkt!
Alleen probeerde ik in mijn post uit te leggen, dit ook gedaan (twee keer klik) maar geen effekt.
Als ik de bekleding eraf haal (druksluiting?) en dan?

Kan een gebruike klepslot kopen voor 110 euro Duh? zou dit onderdeel nieuw zo duur zijn?

Jerrie

Lid
Je kunt ook met een dikke schroevendraaier het slot dichtklikken, (over dwars in het slot drukken) je simuleert dan de beugel in de slotplaat(onder), probeer dat eens en kijk dan of het slot wel 2x klikt. Anders staat het achterklepslot te strak afgesteld.
Werkt dit niet dan zul je toch de bekleding zowel boven als onder los moeten maken....

Hee, even off-topic, zie in je profiel dat je brandweer chauffeur bent.
Mooi man, in mijn diensttijd bij de brandweer geweest KLU, prachttijd.

Ronnie

Forumguru
'T is idd (nog) leuk, maar je moet constant op cursussen e.d., praktijktrainingen zijn wel weer leuk!

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zitten de schakelaars in het onderste deel van het slot, je zult dan toch even de achterplaat moeten losmaken.

Jerrie

Lid
Dat is bijna tegenwoordig bij elk beroep wel zo, (constante bijscholing)

Zal de achterplaat verwijderen en kijken wat er nog te redden valt

Ronnie

Forumguru
Sorry, vergist, schak. moet toch in 't achterklepdeel zitten, dus daar de bekleding maar eens vanaf halen..... Is het de microschwitch niet, kun de de draaddoorvoer van klep/dak nog controleren bij de rubber doorvoertules.

Jerrie

Lid
Heeft even geduurd, maar nu ik zo druk bezig met de Fabia, en een nieuw raamprofiel ga bestellen; wil ik ook gelijk een klepslot bestellen.
Door meten lukte me niet, en bij de microschakelaar kon ik niet komen.
Het daarom maar losgekoppeld, zodat in elk geval het waarschuwingslampje niet steeds steeds aanging.

Is er ook een handleiding hoe je het slot vervangt?

Ronnie

Forumguru
Helaas in 't Duits:
Achterklepslot Octi1:

Montageübersicht Heckklappenschlossbetätigung1 - 3 Nm2 - Hülse3 - 10 Nm4 - Zugstange5 - Schlosseinsatz6 - GriffleisteAusbauen:– Verkleidung der Heckklappe ausbauen ,Hülsen -2- herausnehmen.– Schrauben -1- herausdrehen.– Griffleiste abnehmen.Der Einbau erfolgt in umgekehrter Reihenfolge.7 - Deckel8 - HeckklappenschlossbetätigungAusbauen:– Verkleidung der Heckklappe ausbauen Deckel -7- abnehmen.– Zugstange -4- ausclipsen.– Die entsprechenden Steckverbindungen trennen.– Schrauben -3- herausdrehen.– Betätigungsmechanismus nach innen ziehen und herausnehmen.Der Einbau erfolgt in umgekehrter Reihenfolge.

Bijlagen

• klepslot octi1.jpg
    klepslot octi1.jpg
    17,7 KB · Weergaven: 64

Jerrie

Lid
Duits, gaat wel, maar technisch Duits, oef.
Misschien dat ik iemand in de omgeving kan vinden om het vertalen.

Ronnie bedankt voor de info.

Rick Blaine

Actief lid
Ik kan dat plaatje niet openen met Firefox. Krijg alleen maar rare codes op het scherm. Ben ik de enige of zijn er meer die daar last van hebben?

Jerrie

Lid
Lukt mij ook niet goed, krijg de zelfde gekke tekens:smiley29:.
Met opslaan kan je het niet vergroten.
Van de week zal ik eens met Explorer proberen

Bovenaan Onderaan