Bij starten Xenons komt er tijdelijk een hele korte piekspanning die bij aftermarket starters vol over de BCM kan gaan. Als je die BCM bekijkt dat zijn maar hele kleine geleidestrookjes en chippies op de printplaat en niet geschikt voor hoge volts/amperages want schakelen gebeurt door relais etc die aangestuurd worden vanuit de BCM.@Antera , is het dan beter om de min vanaf de accu te pakken ?
maar waarom krijg je hierdoor problemen ?
Rustig vragen hoor. BCM = Body Control Module. Dat is de zogenaamde boordnetmodule. Die boordnetmodule stuurt o.a. de relais voor knipperlichten, dimlichten, remlichten maar ook je centrale deur vergrendeling en een hoop andere zaken aan. Dus vanuit die boordnet module gaat er een signaal naar een elektrische motor of een relais of anderszins.Misschien breng ik nu mensen aan het lachen, maar wat is een BCM precies..? Ik zie alleen een printplaat
Ik zou het niet durven zeggen maar als ik de OEM led lampen in mijn Seat zie en de OEM led lampen in bijvoorbeeld een VW Polo dan lijkt het me niet de oplossing in de grote reflectoren van de halogeen O3 lampen. De reflectoren bij LED OEM lampen zijn echt specifiek. Maar hopelijk meldt zich nog iemand die daar wel ervaring mee heeft met zo'n set in oorspronkelijk halogeen lampen met bijbehorende reflectoren@ertromp of @Antera Heeft iemand een idee of dit een nuttige verbetering zou kunnen zijn voor een Octavia met reflector koplampen?
http://www.autoledplaza.nl/10673966/h7-canbus-2800lm-led-dimlicht-set