Verschil 1.6 TDI greenline en 'normale' 1.6 TDI?

auriga

Forumguru
Met een plug-in power box gaat de 1.6 TDI van de greenline van 110 naar 130 pk en 250 naar 313Nm, geen gerommel met de ECU
(De)Montage in 10 minuten
(Module + kabelboom)
 
Laatst bewerkt:
pfffff Even een topic afstoffen

Een hele interessante topic voor de occasion koper die zich niet interesseert in bijtelling
Zat deze uit tijdverdrijf eens door te lezen en vroeg me af of adblue ook niet een verschil tussen de de greenline en greentech is ?


Dus:
greenline: Nokkenasverstelling, 2e erg, iets lager, 6 versnellingen, adblue, iets armer afgesteld

greentech: 5 versnellingen geen adblue



Ik vraag mij tevens af of een greenline niet iets gevoeliger is voor problemen door bijvoorbeeld die 2e erg, het warmer worden van het geheel of een adblue systeem.
 
Laatst bewerkt:

RBMaurice

Nieuw lid
Geen idee over die tweede EGR maar ad blue heeft hij zeker niet. Na 120 000km afscheid genomen en nu een Superb met 1.6 TDI en DSG7. Bij de Octavia alleen problemen gehad met de waterpomp, niet met de Egr.
 
Had je een Octavia 2 of 3?

De Octavia 2 en superb 2 zijn toch voorzien van de 1.6cr
en de Octavia 3 en en superb 3 hebben toch een 1.6 TDI crbk wat in wezen een geheel ander blok is?
 

oco1979

Forumguru
Eerste generatie 1.6 tdi 105pk is interkoeler lucht/lucht
tweede generatie 1.6tdi 120pk is interkoeler water/lucht,deze komt iets rapper op toeren,de weg van de inlaatlucht is ook korter waardoor betere gasrespons is.
Merk dat greenline iets andere gasrespons heeft. trager.
Greenline is ook iets lager van vering.
Ook frontbumper is meer dicht.
Greenline is gechipt veel beter maar in lage toeren is het niet beter,al is het met de egr-klep dicht wel beter om te vertrekken vanuit stilstand.
Toerental stationaire is ook lager.
 

RBMaurice

Nieuw lid
Ik had een O3. Heeft overigens 110pk. Meest vervelende is de verschrikkelijk lange eerste versnelling. Je komt met lading niet goed weg als je heuvel op moet. Gelukkig zijn er in Nederland niet zo veel heuvels :tongue:

Ik had overigens latere revisie O3 gl uit 2014. Die had geen sportonderstel. Dat reed echt veel beter dan de originele demo greenline.
 

Skotavia3

Senior Member
Ik heb de 5 bak, de greentech dus, al kan ik dat nergens vinden.
Als de bak koud is schakelt hij slecht naar de 5.
langzaam rijden en naar 1 schakelen is geen probleem.
Koppeling gaat soms stroef en soms soepel.
stationair met een caravan rijden is in 1 en 2 te doen.
Trekkracht onder de 1500 toeren is bagger, motor loopt niet lekker, terwijl theoretisch het koppel op 1500 toeren het grootst is.
Als de indicator aangeeft, opschakelen, trek ik liever even door, de motor loop niet lekker onder de 1800 toeren.
 

Skotavia3

Senior Member
Ik had een O3. Heeft overigens 110pk. Meest vervelende is de verschrikkelijk lange eerste versnelling. Je komt met lading niet goed weg als je heuvel op moet. Gelukkig zijn er in Nederland niet zo veel heuvels :tongue:
Bij de 5 bak staat er in het boekje, doorschakelen naar 2e versnelling binnen een autolengte.
gaat ook makkelijk.
 
Bovenaan Onderaan