Waarom veroordeeld tot 17" ? Een goede bandenleverancier weet precies welke alternatieve wel verkrijgbare maat er ook onder kan. In dit geval zal dat waarschijnlijk 205/55R16 worden.Ik zie geen aanbod van 215 50 16 banden. Dus als ik 215 banden wil hebben, ben ik veroordeeld tot 17". Met 16" zie ik geen 215 banden aangeboden worden.
Wat ook van invloed zou kunnen zijn is het draagvermogen van de band. Staat op de band voor de snelheidscodering.
Hoe hoger deze waarde hoe stugger de wang van de band is. Wat dus zijn ivloed heeft op het rijgedrag.
Al zou je gaan voor een 205/55/r16 en je wilt stugger rijgedrag ga dan voor een hoog draagvermogen.
Waarom veroordeeld tot 17" ? Een goede bandenleverancier weet precies welke alternatieve wel verkrijgbare maat er ook onder kan. In dit geval zal dat waarschijnlijk 205/55R16 worden.
Heb zelf de wintercontact ts850 onder de rapid SB liggen. Wel op 15". In de 88T. Prima band. Check ook even de ANWB testen. Deze was best getest op de maat die ik nu rij.Ik was eerder uitgegaan van Michelin Alpin A4 (H91) vanwege zijn zeer lange levensduur, maar met jouw informatie lijkt me de Continental Sport Contact TS850 (H94) ineens de iets betere keuze in combinatie met een 16" velg.
De oplossing is verlagen. Je auto ligt dan als een blok op de weg!Ben nu een maand inbezit van de nieuwe octavia sedan gisteren heen en weer naar parijs maar wat is dit gevoelig aan de achterzijde voor wind en spoorvorming vreselijk zenuwachtig helaas... Mijn vorige auto een seat exeo lag als een blok op de weg maar de octavia 1.4tsi blijf je corrigeren erg jammer.
Wie heeft ervaringen hiermee of wellicht een probleem van mijn auto?
Lees mijn revieuw maar eens, mij viel het ook al op....Ik heb hier van niemand wat op het forum gelezen over vreselijke zenuwachtigheid. Tijdens mijn testrit heb ik even 160 gereden en geen centje pijn, en ook van veel corrigeren was echt geen sprake. Verlagen doet het weggedrag idd. altijd goed, maar zo als jij het omschrijft zou het volgens mij niet moeten zijn... Even bij de dealer een testrit in een andere Octavia vragen?
Ik heb hetzelfde hoor, voelt alsof de auto te licht is aan de voorwielen. Kleine correcties aan het stuur zorgen voor redelijke grote koersveranderingen. Men zegt dat je er aan moet wennen maar zover ben ik nog niet (1200km nu op de teller)Ik heb hier van niemand wat op het forum gelezen over vreselijke zenuwachtigheid. Tijdens mijn testrit heb ik even 160 gereden en geen centje pijn, en ook van veel corrigeren was echt geen sprake. Verlagen doet het weggedrag idd. altijd goed, maar zo als jij het omschrijft zou het volgens mij niet moeten zijn... Even bij de dealer een testrit in een andere Octavia vragen?
Ik heb hetzelfde hoor, voelt alsof de auto te licht is aan de voorwielen. Kleine correcties aan het stuur zorgen voor redelijke grote koersveranderingen. Men zegt dat je er aan moet wennen maar zover ben ik nog niet (1200km nu op de teller)