Versluis Zoetermeer

TDifan

Lid
60000km beurt

In oktober 07 voor een 60000km beurt geweest. Alles volgens boekje uitgevoerd (volgens bijgeleverd testrapport). Leenauto dit keer wel aanwezig (zie 30000km beurt verslag). Alleen niet gebeld dat auto klaar was, minpuntje!
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Al weer 3 jaar geleden sinds laatste bericht

Ik was net bij Versluis en ben perfect geholpen. Mijn huidige leaseauto loopt vanaf 2010 uit het contract dus mag er weer een nieuwe komen.

Theo heeft mij keurig geadviseerd met als uitkomst een zeer mooie offerte met een nog mooiere besparing op de maandelijks af te dragen bijtelling.

Dus mensen, willen jullie een eerlijk advies, Versluis it ies. :)
 

joost_d

Nieuw lid
3 jaar geleden mijn OII daar besteld. Ook voor de beurten naar versluis geweest. Ik kan niet 1 minpuntje opnoemen over de geleverde service.

De persoonlijke behandeling bevalt mij prima. Als je ergens na drie jaar de showroom inloopt en bij je naam wordt aangesproken dan voelt dat goed.
 

Olavio

Senior Member
Vorige week (de eerste) 30.000 km beurt laten doen. Ik had geen klachten over de auto, behalve over de mattenset, m.n. chaffeurszijde. Was bekend probleem en ze hadden inmiddels een nieuwe leverancier. Ik kreeg dan ook zonder enig probleem nieuwe matten. Verder was mijn antenne al eerder gestolen, omdat de ontvangst steeds goed bleef (zelfs in Spanje en Portugal, alleen in parkeergarage (voor Zoetermeerders onder het Stadshart) was de verbinding minder) hoefde ik geen andere. Gevraagd om een moer in het antennegat te draaien (naar een idee van iemand op dit forum). Was geen probleem en als extra hebben ze de moer met een keurig zwart dopje afgewerkt. Ziet er chic uit.
Als leenauto een Yeti meegekregen, ook leuk om eens te rijden.
Kortom goede service:super:
 
Versluis in Zoetermeer is voor mij een dealer/garage met 2 gezichten.

Aan de ene kant is er de service afdeling, waar ik de skoda fabia I (1.2 benzine) van mijn werk voor onderhoud bracht. Met de service afdeling niets dan goede ervaringen. Wanneer de auto aan een beurt toe was, kon ik vrijwel direct terecht en ik kon meestal nog aangeven wanneer ik de auto klaar wilde hebben ('s ochtends/ 's middags). Vervolgens stond het fabiaatje netjes gewassen weer voor me klaar. Voor kleine dingetjes als lampjes vervangen of een defecte ruitenwisser werd ik altijd direct geholpen, ook al was het druk in de garage.

Niets dan lof dus voor de service. Vandaar dat ik afgelopen juni dacht: laat ik voor mijn nieuw aan te schaffen Greenline ook naar Versluis gaan...

Ik had in de 2e week van juni een afspraak gemaakt voor een proefrit. Vanwege de enorme vraag naar de GL, kon ik max. een uurtje rondsturen. Geen punt, ik vind een uurtje lang zat. Ik kom aan bij de garage, netjes ontvangen door een vriendelijke verkoper met een bakkie koffie.

So far so good.

De proefrit voor die van mij liep een kwartiertje uit, waardoor ik het verzoek kreeg om binnen 3 kwartier weer terug te zijn... dit schoot al een beetje in het verkeerde keelgat bij mij. Er was immers een uurtje belooft. Ik kan het ook niet helpen dat de mensen voor mij langer nodig hadden. Ik ben natuurlijk gewoon een uur weggebleven.

De proefrit verliep prima, mijn vrouw en ik waren dolenthousiast over de auto. We zaten onderweg al te speculeren over de inruilprijs van onze huidige auto en spraken met elkaar af bij welk bedrag "bijleggen" we zouden gaan tekenen!

Vol goede moed kwamen we bij de dealer aan, de vriendelijke verkoper vroeg ons wat de ervaring was; wij gaven in koor aan enthousiast te zijn. Wat volgde was één grote grap... de verkoper begon direct met de excuses dat hij net nieuw was (kan gebeuren) en wellicht tussendoor het e.e.a. aan zijn collega moest vragen (geeft niks). Het kwam er op neer dat de beste man helemaal niets wist van de Fabia Greenline en wij als klant hem moesten vertellen wat er in de folder staat en wat er qua opties mogelijk is. In mijn boekje is dat belachelijk. Met zo'n populaire auto als de GL is het toch gek dat je (ook al ben je nieuw!) zo weinig informatie kan verschaffen.

Vervolgens de vraag of wij nog wat in te ruilen hebben. Ja natuurlijk dat hebben we! De verkoper ging vervolgens een dikke 2 minuten naar buiten om onze ford fiesta te bekijken. Hij schreef keurig netjes de gegevens op en kwam met de mededeling: ik kan nu niks over de inruilprijs zeggen want wij werken met externe biedingen op occassions, wij geven u binnen 3 werkdagen een interessante aanbieding :confused: Dit had ik nog nooit meegemaakt! Daar zaten we dan, klaar om een auto te kopen :biggthumpdown:

Je raadt het al: een dikke week (lees: 7 werkdagen) later, nog steeds geen offerte. Ik er achteraan bellen: ik werd overladen met smoesjes (verkoper ziek, erg druk, weinig personeel...), maar mijn offerteaanvraag werd bovenaan de stapel gelegd. Vervolgens werd ik een half uur later teruggebeld: of ik de km stand en het bouwjaar van de inruilauto nog eens door wilde geven, oh ja en ook het kenteken graag. Dit hadden ze toch allemaal al opgeschreven! :shocked:
Nog geen uur later lag er een mailtje in de inbox, met een ronduit belachelijk aanbod. De inruilprijs van mijn huidige autootje lag €1500 (!!) onder de anwb/bovag koerslijst... De reden van deze lage inruilprijs werd nog even toegelicht: men had bij versluis zo'n enorme druk op inruilauto's dat dit het beste was dat ze konden doen. :(

Ik kreeg de indruk dat men gewoon niet zat te wachten op mij als klant.

Diezelfde dag van de offerte nog naar Duindam in Den Haag gereden. Ik geloof dat we er in een kwartier uit waren, goede inruilprijs gekregen, nette behandeling. Handtekening gezet en een Fabia GL besteld...
 

Roku

Lid
Ik heb de zelfde ervaring als Roppie.Wide mijn Suzuki inruilen kwam regelmatig bij Limo(Ook van Versluis).Zag het wel zitten met een GL Inruilprijs konden ze niet zeggen zou ik 3 dagen later horen.Dit werden er 5.Belachelijk laag bod ,was ondertussen al bij andere dealer geweest .Dit bod was 2750 euro hoger.Nog gemaild naar Versluis dat hun bod wel erg laag was misschien was er over te praten.Dit was niet mogelijk.Ik had goede ervaring met Limo En hoorde goede verhalen over Versluis.Het lag op mijn route woon werkverkeer,dus eigenlijk perfect. Maar Het verschil was voor mij wel de moeite om wat verder te rijden.Dus is het altijd verstandig om meerdere dealers te bezoeken ivm verschil in inruil prijs.
 
Tot nu toe alleen maar goede ervaringen met Versluis. Mijn eerste Octavia was een combi, gekoscht bij Duindam in Den Haag. Aangezien ik "om de hoek" woon bij Versluis is dat mijn huisdealer sindsdien. Mijn 2e, een O2, als 2ehands gekocht bij Versluis. Theo Besselink deed een superbod op mijn combi (kennelijk hadden ze van iemand een zoekopdracht gekregen!). De dingetjes die mij opvielen zijn onder de bovag-garantie keurig opgelost.

Ik had zelf een zoekopdracht uitstaan voor een Fabia, maar die ga ik annuleren nu ik er onlangs één in het Westland (bij van Essen) heb gekocht.

Kortom, lekkere dealer, welliswaar klein behuisd. Voor tussendoorafsrpaakjes is echter weinig tijd. Dus plan ik altijd iets op mijn vaste vrije dag en ga daarna met de fiets naar huis.
 

Cordoba

Forumguru
Nadat ik eind vorig jaar mijn Fabia combi uit 2003 heb gekocht, voor een aantal zaken onderdelen bij Versluis (dichtsbijzijnde dealer) besteld. Hierbij moet je denken aan kofferbakverlichting, stekkers voor OEM-mistlampen die ik op de sloop heb gekocht, dat soort zaken. Volgens Versluis zou mijn auto (nagezocht op kenteken) standaard kofferbakverlichting moeten hebben, het kostte me enige moeite om de magazijnman te overtuigen dat er echt alleen maar een stekkertje lag waar ik de verlichting zo in kon prikken. Bestellen kan alleen nadat je eerst fysiek bent langsgeweest bij de dealer, dus een ritje van bijna 10 km gemaakt om te bestellen. Vervolgens duurt het weken voor het bewuste lampje aanwezig is bij Versluis.

Op het moment dat ik stekkertjes bestel om mijn mistlampen aan te sluiten: een soortgelijk ritueel, en als toppunt is alleen het buitenwerk besteld, men is vergeten het binnenwerk te bestellen. Als ik op een gegeven moment bel, of het binnenwerk (na 6 weken!!!) er is, krijg ik te horen dat het binnen is en dat ik het 's avonds op kan halen. Dat verwonderd me, omdat het normaal gesproken wel een reguliere vrijdagse koopavond zou zijn, maar deze vrijdag is geen gewone vrijdag (ik dacht iets van Goede Vrijdag ofzo). Ik vraag de receptioniste dan ook met nadruk of ze inderdaad wel open zijn omdat het ....dag is. Er wordt bevestigd dat ze 's avonds echt open zijn. Ik er 's avonds naar toe, maar natuurlijk is de boel dicht. De volgende dag (een gewone zaterdag) besluit ik een nieuwe poging te wagen, en ze zijn inderdaad open, maar mijn onderdelen liggen niet klaar, en het aanwezige personeel weet niet waar ze liggen. Tot zover een hele reeks van slordigheden en kleine irritaties.

Afgelopen 'zomer', krijg ik ineens een brandend ABS-lampje op mijn dash. Ik besluit om even te bellen met Versluis, om de auto uit te lezen om te kijken wat er aan de hand is. Ik hoef geen afspraak te maken, en kan gewoon een keer langs komen om de auto even uit te laten lezen. Een paar weken later op mijn roostervrije dag rij ik langs bij Versluis om de auto uit te laten lezen. De monteur (blijkt achteraf de chef-monteur) komt niet in het systeem om de auto uit te lezen, en ook voor de oorzaak van de ABS-storing kan ie niets zeggen. :smiley29: Enkele dagen later ga ik zelf op onderzoek uit, en kom er achter dat de 40A zekering van de ABS-pomp is doorgescheurd (dit blijkt vrij regelmatig voor te komen als gevolg van trillingen, dat had een monteur in 1 minuut kunnen controleren). Deze zekering bestaat uit een dun metaalplaatje oven op de accu. Na een telefoontje, kan ik op koopavond langskomen om een andere zekering op te halen. Verbazend is, dat men niet kan zeggen welke waarde de zekering moet hebben, maar men zal alle soorten van dit type zekering klaar leggen, zodat de juiste erbij zit. Vooraf thuis de oude verwijderd, en hier stond een waarde van 40A op, dus eenzelfde zekering meegenomen en thuis gemonteerd. Het is vreemd dat men de juiste waarde bij de dealer niet kan achterhalen, maar de service van het klaar leggen, was goed geregeld.

Na het vervangen van de zekering functioneerde de ABS weer, en ook het lampje van de ABS was uit. Voor de zekerheid wilde ik echter de auto toch uit laten lezen op storingen. Opnieuw langs gereden om de auto uit te laten lezen, deze monteur kon in alle systemen kijken behalve het ABS-systeem, en vanwege de drukte is er geen tijd voor nader onderzoek, dus het verzoek om een afspraak te maken om nader onderzoek te doen, over het waarom. Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt, en afgesproken dat er maximaal anderhalf uur besteed zou worden om de oorzaak op te sporen. Deze zoektocht werd weer door de chef-monteur gedaan, en geen oorzaak gevonden, zijn 'oplossing' was om voor 500-600 euro het boordnetapparaat te vervangen. Dit vond ik toch wel een fors bedrag voor iets waarvan uiterst onzeker was, of het de oplossing was. Dus afgesproken met de monteur dat ik eerst naar een andere VAG-dealer zou gaan voor een second opinion. Uiteindelijk naar de Seat-dealer gegaan, omdat die voor mij het kortste bij zit. Bij deze dealer kon ik zonder afspraak terecht, dus op een vrije dag even gebeld wat de beste tijd was om langs te komen. Bij deze Seat-dealer was het probleem in een paar minuten gevonden en verholpen: de oorzaak was de aftermarket radio die al bij aankoop in mijn auto zat. Door deze los te koppelen, of door de juiste draadjes door te knippen kan de auto gewoon worden uitgelezen. Na onderzoek op internet, blijkt dit een veel voorkomende oorzaak te zijn, waardoor een auto niet is uit te lezen op foutcodes. Vervolgens contact opgenomen met Versluis, en dit grove gebrek aan kennis bij deze Skoda-dealer voorgelegd.

De aanwezige chef-monteur mocht over de rekening geen beslissing nemen volgens zijn zeggen, en verwees mij naar de directeur Besseling, die niet aanwezig was. Na heel wat pogingen om de heer Besseling te spreken (het is vandaag zijn vrije dag, hij is vandaag vertrokken voor 1 maand vakantie, hij is nu net naar een ander merk (van dezelfde eigenaar)) is het me na een paar maanden gelukt om een gesprek met de heer Besseling aan te gaan. Zijn antwoord: u krijgt niets terug van de betaalde rekening of de rekening bij de Seatdealer, want u bent naar een ander gegaan, zonder ons de mogelijkheid te geven om de zaak op te lossen. U had na onderzoek door Seat, met ons contact op moeten nemen om het op te lossen. :shocked: De man beweert dus, dat de Seat garage die de auto eerst heeft geprobeerd om uit te lezen met radio, vervolgens in 2 minuten radio losgekoppeld, en opnieuw een (geslaagde) uitleespoging heeft gedaan. Ergens had moeten stoppen om contact op te nemen, en vervolgens had ik dan 10 minuten moeten rijden, om daar een probleem van 2 minuten op te lossen.

Mijn conclusie is dat Versluis een uitermate ondeskundige garage is, die absoluut niet reëel is, als je probeert via een gesprek zaken op te lossen. Mijn advies: ga naar 'beun' die is goedkoper en vrijwel zeker meer deskundig.
 

Jewepe

Forumguru
Mijn ervaringen met Versluis zijn compleet het tegenovergestelde van Cordoba. In december 2009 een occasion (merkvreemd: Renault Scenic op LPG) daar gekocht met een half jaar BOVAG-garantie. In het halve jaar een paar kleine dingetjes gehad. Steeds even gebeld met dhr. Besselink over de vraag hoe het op te lossen was. Nu woon ik plm. 120 km van Zoetermeer en steeds was het antwoord "gaat u maar naar de Renaultdealer, laat hem contact opnemen en we regelen het". En zo geschiedde het. Ook de rekening van de LPG-specialist die ik zelf betaald had werd keurig terugbetaald door Versluis. Na vijf maanden de Scenic door de plaatselijke Renaultdealer laten keuren en hier kwam o.a. uit "speling op de stuurinrichting". De auto had toen plm. 150000 km onder de wielen. Voor Versluis reden om meteen de beide stuurkogels te vervangen met de mededeling "de auto moet goed zijn". Zelden zo'n goede service gehad bij een garage. Dat ik nu een Skoda rij komt ook (deels) door Versluis. Bij de laatste reparatie had Versluis mij kostenloos (!) een Octavia diesel ter beschikking gesteld. Een zeer prettige ervaring. Zowel qua service van Versluis alsook het rijden. Sinds een maand rij ik een Octavia diesel (de Scenic had ondertussen zo'n 235000 probleemvrije km's op de klok staan) en naar volle tevredenheid. Niet bij Versluis gekocht overigens, maar als ze het door mij gewenste model en uitvoering hadden gehad, had ik dat zeker gedaan. Kortom, in mijn vrij lange auto-leven is Versluis één van de beste garages waar ik zaken mee gedaan heb.
 

Cordoba

Forumguru
@Jewepe: als ik het goed begrijp heeft u alleen ervaring met de aankoop van een vreemd merk, en geen ervaring met de garage op zich. Mijn eerste probleem is, dat de vakkennis ver onder de maat is, het financiële geschil is daar een gevolg van, niet de oorzaak. De Renault is (op kosten van Versluis) elders gerepareerd.
 

Jewepe

Forumguru
Dat ziet u toch verkeerd. De laatste reparatie (na de keuring door de Renaultdealer) is wel degelijk door Versluis zelf uitgevoerd en naar volle tevredenheid. Ik heb immers gratis de leenauto van Versluis gehad. De Renault heeft na dit laatste garagebezoek ruim 80.000 km probleemloos zijn weg vervolgd. Alleen APK en reguliere service. Het simpele feit dat de Seat-garage een "fout" eerder detecteert dan Versluis wil niet zeggen dat de vakkennis van Versluis onder de maat zou zijn. Auto's van tegenwoordig worden (vrijwel) allemaal digitaal bestuurd en zijn gewoon complexe apparaten. Mij ging het om de geleverde service en de klantvriendelijkheid van Versluis. Dat uw ervaringen anders zijn is natuurlijk mogelijk. Mijn ervaringen zijn de mijne. En het spreekwoord luidt: "uitzonderingen bevestigen de regel". Laten we niet willen discussiëren over wie "regel" en wie "uitzondering" is. Het gaat over de eigen ervaringen. Daar is dit forumonderwerp voor.
 

weetsj

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik rijd geen škoda, maar een Chevrolet Spark.
deze heb ik ook bij Versluis gekocht. Maar dit wilde ik even met jullie delen:
Ik belde begin december voor een onderhoudsbeurt 30.000 km beurt. a € 304,- / € 337,-
maar omdat ze gingen verhuizen (binnen Zoetermeer) wilde ze mijn auto in januari onder handen nemen. Okè toch?
dus 5 januari is het onderhoud uitgevoerd, maar moest ik € 397,- afrekenen!!
ik zei dat dat niet klopte, maar omdat er in het andere filiaal ook andere mensen werkte wisten ze er niets van, maar na wat speurwerk in de computer bleek er in januari een prijsverhoging te zijn doorgevoerd. Daar heb ik natuurlijk niets mee te maken omdat ik een beurt voor € 337,- euro had afgesproken. affijn ik denk ik kom er met die mensen hier niet uit, dus ik reken wel af en bel de directeur wel, omdat ik die goed ken. Ik heb immers 2 Sparks bij hem gekocht. maar na zo'n 6 keer heen en weer te hebben gebeld, kreeg ik gisteren te horen dat hij er niets meer aan kan veranderen omdat Chevrolet Nederland nou eenmaal de prijzen heeft verhoogd, terwijl mijn geld in zijn kassa zit en niet ergens bij Chevrolet Nederland. nou dan krijg je weer de herhaling dat ik een prijs in 2011 had afgesproken, zei mij door stuurde naar 2012, dat als je een auto koopt en die ondertussen duurder wordt, je ook gebeld wordt dat het duurder is geworden, enz enz, maar nee hoor, het enige advies wat hij mij kon geven, was een brief te schrijven naar Chevrolet Nederland!!!
SMAKELOOS. 2 auto's gekocht en dan zo behandeld worden. Schandalig!!!
ik ga de rechtsbijstand er op af sturen. het gaat wel een beetje om die 60 euro, maar zo ga je gewoon niet met elkaar om.
zo en zo zijn de prijzen belachelijk hoog. 397 euro voor zo'n klein autotje...
dus moet je voor je Spark onderhoud niet bij de dealer zijn, maar bij een erkend autobedrijf, waar je ook het onderhoud kan laten uitvoeren en dan behoud je toch de garantie. alleen scheelt het je dan zo'n 50% op onderhoudskosten.
pfffffffffffff
 

Fabia

† In Memoriam
Tsja, prijsverhogingen komen nu eenmaal voor. En soms kom je daar niet onderuit. Het enige wat je misschien nog had kunnen vragen was om het verschil te delen omdat je niet eerder dan januari terecht kon ivm met de verhuizing van ze.
 

weetsj

Nieuw lid
daar gaat het niet om. ik wilde in 2011 een beurt, maar zei stuurde mij door naar 2012.
zonder iets te melden, was het prijsverschil tussen afspraak en afrekenen in eens 60 euro. daar moet ik toch niet voor opdraaien.
als je een auto koopt en die wordt in eens 1000 euro duurder pik je dat toch ook niet. dan wil je toch ook geïnformeerd worden?
 

weetsj

Nieuw lid
thanx voor de link.
waar het op neer komt is dat je normaal gesproken wel mag verwachten dat je even geïnformeerd wordt als de prijzen worden verhoogd.
en in mijn geval zo'n 20% tot 25%. van 304 of 337 euro naar 397 euro.
 

Jewepe

Forumguru
@weetsj
Om verwarring te voorkomen: heeft u het over de Chevrolet dealer aan de Muzieklaan 50 of over de Skoda dealer aan de Argonstraat 14 (beiden in Zoetermeer)?
 

weetsj

Nieuw lid
Chevrolet / skoda / suzuki / limo zoetermeer / bosch car service.
zijn allemaal van Versluis. Muzieklaan en Argonstraat.
In mijn geval Chevrolet. zat eerst in het stadshart, toen buytenwegh en nu in het pand bij suzuki
 
Bovenaan Onderaan