Vertel nu ook eens over de leuke dingen die je met O3 beleeft.

Herman Janssens

Senior Member
Klagen kan iedereen. En als ik dat zo lees, de Nederlanders nog meer dan de Vlamingen (Sorry, Nederlandse forumvrienden). Maar ik weet ook dat het gros van de forums vol geschreven worden door mensen die kritiek hebben. En pas op, dat mag gerust, hoor.
Maar als een witte raaf tussen al die klaagdraden zou ik nu eens een draadje vol positiviteit willen zien verschijnen en volgeschreven worden. Een draadje waar eens niet de klagers, maar de vast wel grote (tot hiertoe) zwijgende meerderheid van tevreden O3-rijders een woordje kunnen plaatsen.
Laat maar komen die positieve geluiden.

rudolfi

Forumguru
Ik ben nog steeds zeer tevreden met m'n O3 combi. Fijne auto
Krijg heel veel complimenten over de kleur

hemi24

Forumguru
Al heb ik dan geen O3, bij de laatste servicebeurt van 'mijn' Ford, kreeg ik een O3C mee van de dealer in Hoogeveen:

Alleen maar positieve reacties van de collega's (en omstanders). Toch bleek weer eens dat het vooroordeel over dit "oostblokmerk" nog altijd heerst (helaas)... :nono:
T.o.v. de O2 die ik voorheen had, was ik gecharmeerd van het nieuwe type Columbus en de maxidot in kleur.
Jammer dat ik er te laat achter kwam, anders had ik de mogelijkheid tot automatisch dwars inparkeren ook wel eens willen proberen (de C-Max kan alleen maar automatisch fileparkeren).
De terugkeer van de "oude" airco-unit is ook positief, want de versie van de O2-facelift heeft me nooit kunnen bekoren (gewenste/aangename temperatuur zat gevoelsmatig altijd tussen de instelbare hele graden).

res-q

Senior Member
Leukste was een duim van een mede O3-rijder in de file bij Rijnsweerd een week of 4 terug :)
Verder erg happy, vooral de bagageruimte is ideaal. Waar ik bij vorige auto's moest passen en meten om de uitzet van 2 kleine kinderen (1 baby) mee te sjouwen past het nu allemaal makkelijk. Kinderwagenbak + onderstel, buggy (beide passen er in de lengte naast elkaar in!), tassen, you name it, allemaal makkelijk. En dan nog ruimte over!

En rijdt super, vooral de DSG is een zegen.

frisok

Senior Member
Klagen over de O3C? Neen. Veel klachten gaan volgens mij over de handelswijze, onduidelijke specs van de importeurs en wijze van (her)planning door dealers en importeurs...

Maar een vrolijke noot in deze donkere dagen wordt zeker gewaardeerd! Mijn ervaring is zeer positief. Hij is "af". vooral de DSG is elke keer weer een cadeau. Ik kom helemaal tot rust. :-)

Noord26

Forumguru
Was ook maar een geintje kerel! Ik ben er inmiddels achter dat er veel rotte appels tussen de wasstraten zitten. En inmiddels heb ik er ook eentje gevonden hierin de buurt die fantastische werk levert voor een prijs waarvoor ik maar amper de shampoo en dergelijke kan kopen als je goed spul wilt..

Barrokok

Actief lid
Gelukkig maar :-). Ik rij de auto overigens ook niet door elke wasstraat, daar ben ik dan wel weer kieskeurig in...

Ik heb mijn Octa nog niet, wel 2 keer een proefritje mee gaan maken. Uiteraard er wat foto's van gemaakt en kan er maar niet genoeg van krijgen :D razend benieuwd om deze te mogen rijden

RoelF

Forumguru
Ik zit volop te genieten in de Octavia. Wat een luxe plek om in rond te rijden. M'n meissie heeft voorin alle ruimte voor haar lange benen.
Onze dochter van anderhalf zit achterin heerlijk in d'r stoeltje. Ze leert al snel: bij het horen van de piepjes van de parkeersensoren zit ze al enthousiast te wijzen naar de binnenverlichting, want die gaat zo aan!
Ook de honden hebben in de koffer meer ruimte en ik ben erg blij met het originele rek dat de honden in de koffer houdt. Ziet er veel beter uit dan het universele rek dat ik in de vorige auto had.
Qua rijden... tja, je moet weten dat ik uit een Megane kom met een 1.6 benzine op gas. Prima, maar totaal geen pit. Je kunt je voorstellen dat de 1.4tsi nu echt een feest is om in te rijden. Heerlijk rustig en comfortabel, maar ook lekker fel als je er om vraagt.
Kortom, ik ben trots en dankbaar dat ik 4 jaar in zo'n mooie toet mag rondrijden.

Bovenaan Onderaan