Vertel nu ook eens over de leuke dingen die je met O3 beleeft.

D_R1978

Senior Member
Naast het dagelijkse genot van de 1.4 + DSG, het fijne Canton systeem en het panodak, een paar ander hoogtepunten:
Binnen de eerste week werd ik ingehaald door een andere O3 EBL in Race Blue, even naar elkaar gekeken en duim omhoog. :)

Laatst een (vrouwelijke) collega aan boord gehad die na afloop vroeg: is dit nu een A6 of een A4? ;)

Goededag, zal me even voorstellen, ben sinds 4 weken nu Skoda rijder. Overgestapt van Mazda 6 naar Skoda, een ervaring rijker. Het bevalt ons prima. 1.2 tsi motor lekker zuinig. 1400 km tot nu gereden en 1 op 16. Merk wel dat de auto nu steeds zuinger gaat rijden. Als je een zware rechtervoet hebt dan zal je de fabrieksopgave niet halen.

Cruisecontrol, instellen, en terijl je dus van zijn naar 6 schakelt blijft de cruise control zijn snelheid houden.
Boordcomputer geeft veel informatie , erg fijn. Navigatie op en top.
En dan niet te vergeten de ruimte, ongelooflijk , kinders kunnen goed achterin zitten. Ook al staat 1 vd stoelen bijna in de achterste stand.

Ipad beugels van vogels ingebouwd en rijden maar.

Veel nieuwe media snufjes zitten er in, en niet te vergelijken met een auto van 5 jaar oud. Wat ons betreft top auto , en daar gaan we heel wat mooie en fijne kilometers in maken.

Kijk er naar uit zodra de winterbanden gewisseld gaan worden om op de 17 inch lm velgen te rijden.

Erg tevreden over de auto en dealer.

SkodaManiak

Actief lid
Goedenavond,

Ik rij al Skoda Octavia vanaf 2005, na eerst vanaf 2001 een Fabia Combi te hebben gehad. En het is natuurlijk niet voor niets dat we nu weer voor een Octavia hebben gekozen! Rijdt goed, is ruim en in tegenstelling tot wat de geleerden zeggen: is zeker waardevast. Daarom zeg ik: Blij dat ik Octavia rij!!!

Barrokok

Actief lid
Eerst bij de wasstraat, nu bij het tankstation:

Ik stond vandaag te tanken, komt er een nieuwe BMW 320 station naast me staan, waarvan de bestuurde uitstapt en bewonderend naar mijn auto staat te kijken. Hij loopt op me af en vraagt, is dat die nieuwe Skoda? Mooie bak hoor! Ja zeg ik en ik vertel enthousiast over alle "gadgets" en opties die ik heb. Hmmm en DSG zegt ie, dat rijd wel lekker toch? Ik knik bevestigend. Hij is ook groter dan mijn BMW toch? Ik knik weer bevestigend. Tot slot vraagt ie, wat koste die? Ik zeg, 36 en een half en 20% bijtelling. Hij mompelt nog iets, van die van mij is 10K duurder en 25% en loopt hoofdschuddend naar binnen...

Ben benieuwd wat z'n volgende auto gaat worden :-)

maarten77

Actief lid
Naast het dagelijkse genot van de 1.4 + DSG, het fijne Canton systeem en het panodak, een paar ander hoogtepunten:
Binnen de eerste week werd ik ingehaald door een andere O3 EBL in Race Blue, even naar elkaar gekeken en duim omhoog. :)

Laatst een (vrouwelijke) collega aan boord gehad die na afloop vroeg: is dit nu een A6 of een A4? ;)

En toen heb je haar de achterbank laten zien?

:)

Was ik vandaag tevreden met iets heel simpels, mijn omkeerbaar koffer tapijt. Mijn hond had er vandaag niets beter op gevonden dan achter een gans aan te gaan! Midden in een vijver...

Druipnat de wagen in dus...

Resultaat zie bijlage :)

Bijlagen

• Screen Shot 2014-01-02 at 15.53.23.png
    Screen Shot 2014-01-02 at 15.53.23.png
    543 KB · Weergaven: 141

MaRco2

Forumguru
Wat me met de Octavia regelmatig overkomt: complimenten, heb ik met andere daily's niet zoveel gehad (tenminste niet echt ervaren).

Vandaag weer, van de week dacht een klant dat ik met een Audi aan kwam.:)

leonpard

Actief lid
Ik rij sinds zaterdag in mijn nieuwe O3C en ben nu al lyrisch over de adaptive cruise control! Wat een super uitvinding is dat zeg, blij dat ik daarvoor gekozen en daarop gewacht heb.

Verder ben ik heel positief over de kleur Race Blue (anderen ook trouwens) en de stoelen uit het dynamic pakket. Mijn passagiers waren zeer te spreken over de beenruimte achterin!

Aan de linker buitenspiegel moet ik erg wennen en lane-assist heb ik helaas nog niet werkend kunnen krijgen.

Bovenaan Onderaan