Vertel nu ook eens over de leuke dingen die je met O3 beleeft.

hpolie

Senior Member
Gefeliciteerd met die prachtig O3C, en dat je er maar heel veel prettige km mee mag rijden.

Henk

henriz

Forumguru
Wanneer je de koppeling in trapt gaat de cruise control niet uit. Gaat na schakelen gewoon weer verder.
Ik ben een paar keer in de rustige avonduren naar Noord-Holland gereden en maak daar dankbaar gebruik van.
Tussen Harderwijk en Lelystad heb je wegen waar je 100 km/u mag met verkeerslichten. Ik laat mijn cruise control op 100 (ietsje meer :bloos:) staan en stop dan bij een rood licht. Wanneer ik groen krijg rij ik weg in z'n 1 en z'n 2 en dan druk ik resume.
Dat gaat als een speer! Ik hoef alleen maar te schakelen, gas gaat voluit, en vlieg voor mijn gevoel als een vleermuis de hel uit! :yeehaa:

(vast niet echt zuinig :bloos:)

tiken

Nieuw lid
Beste Octavia rijders,

Naar aanleiding van beëindigen van huidige leasecontract, ben ik hard bezig met uitzoeken van een nieuwe auto.

Octavia Combi Businessline is een auto wat ik op op zoek ben. Echter ik hoorde een min punt over de wielophanging achter. Omdat het semi-onafhankelijk is, op het moment dat je snel rijdt in een bocht, wordt ESP ingeschakeld dan rijdt de auto niet echt prettig? Hebben jullie ooit ervaren?

Wat zijn de nadelen van semi-onafhankelijke wielophanging?

Alvast bedankt.

Remakil

Forumguru
Volgens mij moet je wel flink over de schreef gaan wil er wat mis gaan...

Met 90 over een klaverblad heen in elk geval netgens last van gehad. Blijft gewoon heerlijk liggen de O3 HB... Zal voor een combi toch niet zo heel anders zijn... ;)

Herman Janssens

Senior Member
Beste Octavia rijders,

Naar aanleiding van beëindigen van huidige leasecontract, ben ik hard bezig met uitzoeken van een nieuwe auto.

Octavia Combi Businessline is een auto wat ik op op zoek ben. Echter ik hoorde een min punt over de wielophanging achter. Omdat het semi-onafhankelijk is, op het moment dat je snel rijdt in een bocht, wordt ESP ingeschakeld dan rijdt de auto niet echt prettig? Hebben jullie ooit ervaren?

Alvast bedankt.

http://www.skodaforum.nl/forum/threads/starre-achter-as-en-de-nieuwe-genaratie-stoelvulling.21326/
Hier vindt u al heel wat meningen.
Ikzelf vind er niets storends aan.
Ik vind de auto zalig rijden en sturen.

Remakil

Forumguru
Wat leuks? Mmmm,...
De Octavia HB GLBL is een leuke auto, zo leuk dat mijn vriendin hem mee neemt, zodra ik hem niet nodig heb. En dat terwijl ze vroeger nooit iets moest hebben van mijn zakelijke auto's... deze vindt ze naast mooi, ook zalig rijden... :)

De buren vinden hem mooi, was dat niet zo, lag ik er niet wakker van en of iemand het net een "Audi" vindt? Ik hoop van niet, krijg daar geen harde van en heb een Skoda gekocht eejj... geen look a like... ;)

Bij mij was de LA besteld maar niet bijgeleverd. Ik heb in columbus ook geen optie om deze aan of uit te zetten... Dus ik veronderstel als hij in columbus aan te zetten is dat er wel degelijk een LA op aanwezig zal zijn. Niet?

MaRco2

Forumguru
Beste Octavia rijders,

Alvast bedankt.

Heb ik nog nooit gehad en wil af en toe best gummen.:) Het enige wat ik me kan bedenken dat bij flink gasgeven (en de stofzuiger gaat blazen) het lampje gaat branden omdat de voorbandjes wat rubber verliezen.:)

MaRco2

Forumguru
Tja, maar krijg dan de melding dat deze niet beschikbaar is, weet de tekst helaas niet meer letterlijk....

Als de dealer dan ook nog problemen heeft met het aanmelden van de trekhaak, hebben ze de verkeerde kabel gebruikt, heb exact hetzelfde gehad (voor de trekhaak montage werkte hij, daarna die melding).

Gieliovd

Forumguru
Collega's herkennen mijn auto in de parkeergarage en complimenteren ;)

Ja die witte, grote slee toch?

"Nouja, ooit was hij wit" :deuk:

Rikki

Nieuw lid
Helaba mannekes, het gaat hier eigenlijk over de leuke dingen aan de O3, hé. Zaag- en klaagdraadjes zijn er al genoeg. Hou het hier dus eens voor een keer positief.

Tijd weer voor iets leuks!
Gisteren perfecte aflevering gehad van onze Octavia Combi. Onverwacht en ongevraagd kregen we een aardige attentie van de verkoper. Namens de dealer bood hij ons een extra (derde) jaar garantie aan. Volgens mij doet SEAT dit al en biedt VW dit aan voor een bedrag van € 99,-. Toch leuk van Skoda, simply clever!

Bovenaan Onderaan