Vervanger van stream autoradio skoda octavia combi '05?

Rallye

Forumguru
1) zou moeten passen; alle Octavia's hebben een radio van dezelfde grootte.
2) weet ik niet.
3) dat denk ik niet; zeker voor een 2005-model lijken de sensoren, en waarschijnlijk ook de airco-gegevens enkel weer te geven te zijn op de Stream en wellicht de Audience.
4) ja, volgens mij heeft de Stream een anders omhulsel dan de andere Skoda-radio's, namelijk diepliggend in plaats van vlak in het dashboard.

Er staat dat hij Can Bus ondersteuning heeft, maar als ik op het plaatje kijk van de achterkant zie ik Iso aansluitingen en een aansluiting erboven. Dat is geen Can aansluiting die we in de Skoda hebben zitten. Betwijfel dus of hij echt over de Canbus werkt.

muurman

Senior Member
Ik wil eigenlijk een andere 2din ipv mijn stream in de octavia II combi.

Op ebay aan het kijken geweest en er zijn veel alternatieven.
Maar hoe doe ik het dan met de parkeersensoren? Want die wil ik wel blijven gebruiken.

Rallye

Forumguru
Ja dat klopt. Het lijkt erop dat de radio via een "decoder" op de canbus wordt aangesloten?

Chrisiewizzie

Forumguru
Ziet er sjiek uit. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met inbouwen en gebruik, want ik ben zelf ook aan het nadenken om zoiets te kopen als vervanging van mijn Stream.

muurman

Senior Member
Tja, hij zit erin. Maar heb een ander afdekraam nodig wie weet het juiste bestelnr van dealer?
u0ho.jpg

muurman

Senior Member
ben nog aan het testen. Maar navi werkt. bluetooth carkit werkt. DVD werkt
Moet alleen nog wel een antenneversterker

muurman

Senior Member
Net de navi IGO8 sd kaart gekopieerd als test. Dat werkt direct even wat onnodige kaarten eraf gehaald.
Denk niet dat ik met de auto naar oa america, rusland e.d. ga :)

Michelv.

Forumguru
Gewoon ff naar de Dealer rennen en eentje bestellen voor Columbus/Amundsen met clima, kosten zo'n 12 euro.

muurman

Senior Member
Tja wat is eenvoudig. het afdekraampje los trekken was het lastigste.
Mijn cloon kwam incl alle kabels. Heb wel een uur versplilt omdat ik de canbusadapter niet aangesloten had.
En nog veel meer tijd omdat het verloopkabeltje vd antenne niet goed was. Was ook nog een andere bij met 2 antenne aansluitingen ( geen idee waarom ) en daarmee radio ook perfect.

dirkkroneman

Forumguru
Oke, stelde dus niet zo veel voor. Gewoon plug and play :) Goed om te weten, ik wil mijn audience tzt ook vervangen voor een dergelijk systeem ;)

Bovenaan Onderaan