Vervoeren van hond in de koffer van een combi

Orange860

Senior Member
@Wilko Als je gaat wildwatervaren waar laat je de hond dan? Of heeft die ook eigen kano?

Zonder dollen, als je het zo allemaal meekrijgt is dat natuurlijk een prima oplossing. Valt mij trouwens op dat je auto niet door zijn veren zakt. Dus qua gewicht valt eea wel mee.

Wilko

Senior Member
@Wilko Als je gaat wildwatervaren waar laat je de hond dan? Of heeft die ook eigen kano?

Zonder dollen, als je het zo allemaal meekrijgt is dat natuurlijk een prima oplossing. Valt mij trouwens op dat je auto niet door zijn veren zakt. Dus qua gewicht valt eea wel mee.

Soms gaat de hond langs de stroomversnellingen rennend mee. Soms blijft ze op de camping samen met de kleine en een oppas. We hebben overigens een tweepersoons kajak waar ze prima voorin kan, waarbij ze haar eigen zwemvest draagt.

Er zijn weliswaar hulpveren geïnstalleerd, maar het is ook een 4x4, die al een slechte weg-onderstel heeft.
Ik weet echter ook hoe ik een auto moet beladen. :)

EdZ

Donateur
Heeft nooit de neiging om naar voren te willen en past toch niet tussen de hoofdsteunen en het dak door ;)

Ik denk dat hij bij een betrekkelijk lichte frontale aanrijding wel degelijk tussen de hoofdsteunen en het dak door past...en anders neemt ie de hoofdsteunen onderweg wel mee...

LT83

Forumguru
Ik denk dat hij bij een betrekkelijk lichte frontale aanrijding wel degelijk tussen de hoofdsteunen en het dak door past...en anders neemt ie de hoofdsteunen onderweg wel mee...

Haha..dream on....ik denk het niet...tevens ligt hij altijd achterin, dus dan wordt het helemaal lastig. Dan zou al je bagage ook kunnen vliegen ineens?

EdK

Forumguru
Haha..dream on....ik denk het niet...tevens ligt hij altijd achterin, dus dan wordt het helemaal lastig. Dan zou al je bagage ook kunnen vliegen ineens?

Je denkt t !!??
Ik vermoed dat je het toch aardig onderschat welke krachten er vrij komen en zo'n hondje drukt die paar hoofdsteun stangetjes zo weg hoor.

LT83

Forumguru
Zeker weten?
Op 1.38 neemt het betrekkelijk kleine hondje de stoel + hoofdsteun mee.

Die ligt op de achterbank, beetje vreemde test.....maar goed hoe doe jij dat dan met de boodschappentas die in de kofferruimte van je combi lig?

LT83

Forumguru
Je denkt t !!??
Ik vermoed dat je het toch aardig onderschat welke krachten er vrij komen en zo'n hondje drukt die paar hoofdsteun stangetjes zo weg hoor.

Komt als hij ligt eerder tegen de bank aan denk ik, maar goed.

EdZ

Donateur
Die ligt op de achterbank, beetje vreemde test.....maar gpoed hoe doe jij dat dan met de boodschappentas die in de koffeerruimte van je combi lig?
Verkeerd, zeg ik gelijk :-) al zal de boodschappentas niet zo snel boven de bank uit kijken.

Maar in de vakantie zet ik er wel een hondenrek in om de bagage tegen te houden in geval van een aanrijding. Dan rij ik meestal wat harder. Voor zover dat kan met de RR, dat dan wel natuurlijk...

EdK

Forumguru
Als alles goed gaat ja...........

Denk dat een ieder en niet alleen jij hoor onderschat welke krachten er vrij komen tijdens een aanrijding.
Zelf ooit een noodstop moeten maken en had in de kofferbak een AH mandje met keukenspullen.
En was afgedekt met zo'n mooi net wat je bij de wagens kunt aanschaffen.
Alleen was er iemand even in mandje geweest en net niet goed teruggeplaatst en tijdens de noodstop kwam de fles met olijfolie uit het mandje en werd zo naar voren gelanceerd.
Gehele dashboard stond mooi in de olie , maar ook de matten en de kleding van vriendin, en tsja ze hebben net altijd dat jasje aan waar ze zo ..........maw ik mag het nu bij tijd en wijlen nog aanhoren dat t mijn schuld was want ik had niet zo hard moeten remmen.......

En terugkomend op dat hondje, die staat op moment dat jij noodstop maakt net en gaat geheid door je voorruit heen hoor, en dan maar hopen dat hij geen ledematen van de mede passagiers raakt in zijn vlucht to heaven

RoelF

Forumguru
Ja dus. Ik hoop (sowieso) dat je het nooit mee zal maken. Het verbaasd me dat je er zo enorm luchtig over doet.

LT83

Forumguru
Tsja, alleen is de kans dat onze hond in de auto gaat staan tijdens het rijden is kleiner dan het winnen van de staatsloterij,
Dus wanneer ik deze gewonnen heb zal ik een apart (lees zeer veilig) vervoersmiddel kopen speciaal voor de hond.
Indien dit het geval is ben ik door mijn nieuwe auto waarschijnlijk niet meer actief hier ( heeft nl een Lamborghini forum?), maar zal dan speciaal nog even de foto van de hond in zijn nieuwe vervoersmiddel plaatsen (voor de veiligheid krijgt hij nog een custom made helm op) ;)

Laatst bewerkt:

EdZ

Donateur
Overigens, nu we toch doemscenario's aan het bedenken zijn, ik vraag me af hoe de rugleuningen van de achterstoelen in een RR zich houden als daar de bagage tegenaan vliegt. Vastbinden doe ik dan weer niet...de bagage ligt al zo klem dat ik er geen spanband meer tussen krijg.

henriz

Forumguru
Overigens, nu we toch doemscenario's aan het bedenken zijn, ik vraag me af hoe de rugleuningen van de achterstoelen in een RR zich houden als daar de bagage tegenaan vliegt. Vastbinden doe ik dan weer niet...de bagage ligt al zo klem dat ik er geen spanband meer tussen krijg.
Dan vliegt het er niet tegenaan, dan duwt het er tegenaan.

Mijn gevoel zegt dat dat kleinere krachten oplevert, maar dat kan ik niet hard maken.

Joske

Forumguru
Dan vliegt het er niet tegenaan, dan duwt het er tegenaan.

Mijn gevoel zegt dat dat kleinere krachten oplevert, maar dat kan ik niet hard maken.
mijn gevoel ook, want dan zal de vastgeklemde bagage de snelheid aanhouden van het voertuig en kan er geen versnelling optreden wat wel gebeurt bij losliggende bagage..

EdK

Forumguru
Overigens, nu we toch doemscenario's aan het bedenken zijn.

Wel denk niet dat we in doemscenarios denken hoor maar dat het een punt is wat gewoon door een ieder zwaar onderschat word.
Net als met de aankleding van bedrijfswagens, velen werkgevers bestellen wat platen hout en een decopeerzaag en dan mag je zelf je indeling in elkaar timmeren
Wel kijk eens voor de gein het fimpje van Bott Vario bedrijfswagenaankleding.

Bovenaan Onderaan