Verweerd skoda logo

TDI_DSG

Senior Member
Ik zag toen ik net wat in de kofferbak van mijn Superb Combi van 28 mei 2010 wilde leggen dat mijn Skoda logo aan het verweren was. Daarna heb ik ook op de gril eens gekeken en deze begon ook al. Nu meen ik mij te herinneren dat er meer Skoda eigenaren dit probleem hadden. Ik was mijn Superb iedere 2 weken, maar dan mogen toch niet na 10 maanden al de logo's gaan verweren?

Heeft iemand dezelfde ervaring hier? En weet iemand of de logo's makkelijk te vervangen zijn door de dealer? Hij moet namelijk binnenkort voor een beurt...

Witte Yeti

Actief lid
Ik zag toen ik net wat in de kofferbak van mijn Superb Combi van 28 mei 2010 wilde leggen dat mijn Skoda logo...
Bij mijn Yeti van 25/2010 was het logo aan de achterkant aan het verweren. Een aantal weken geleden laten vervangen bij dealer (garantie).
Even doorgeven aan je dealer, kan hij het gelijk doen als je voor de beurt gaat.

EdV

Nieuw lid
Hier nog een met hetzelfde euvel. Gelukkig niet zo'n essentieel onderdeel maar we zijn toch trots op onze autootjes, dus dat logo mag gezien worden is het niet?

Bij mijn Yeti was dit ook het geval (het chroom van het logo op de achterklep was aan het verweren) de dealer heeft logo vervangen in de garantie.

TDI_DSG

Senior Member
Bedankt voor jullie snelle reacties. De oxide zit inderdaad onder de laklaag. Maar zijn jullie reeds vervangen logo's nu dan van betere kwaliteit?

Fabia

† In Memoriam
De logo's op mijn RR zijn ook aan het verweren, bij de eerst volgende beurt laat ik ze vervangen. PS. Niks aan mijn vrouw vertellen hoor, die vind het echt onzin.

snel

Actief lid
Logo"s 2011 achter en voor vervangen beginnen nu alweer lelijk te worden skoda kwaal ????????????????

Wijnand850

Forumguru
Zou zo maar kunnen. Ben net terug uit Tsjechie en daar viel mij op dat er veel auto-onderdelenwinkeltjes waren met Skoda logo's van alle typen en uitvoeringen, in de etalage (of wat daar voor doorging...). Volgens mij worden die dingen daar heel veel verkocht :laugh:.

Van mijn O2 zijn de logo's ook al vervangen (anderhalf jaar geleden), en tot nu toe gaat het goed.

andrehj

Forumguru
Omdat dit probleem al jaren oud is dacht ik ook dat het inmiddels wel opgelost zou zijn. Niet dus. Mijn S2 is van juli 2011 en heeft nu ook voor en achter witte melkachtige strepen in het logo. Dus binnenkort maar eens voor 66F1 en 70E8 langs de dealer...

turboturbo

Forumguru
Ik zou denken dat het voor Skoda goedkoper is om verder niets aan het productieproces van die logo's aan te passen, maar ze gewoon kosteloos of onder garantie te laten vervangen verder. Dat is vast nog vele malen goedkoper om het zo op te lossen. Ik denk dus niet dat dit 'probleem' ooit een keer opgelost wordt. Mogelijk dat met de komst van een nieuwe serie logo's met nieuw design hier wél beter op is gelet.

TDI_DSG

Senior Member
Bij mij is het logo achter bij de 60000 km beurt wederom vervangen. Voor zou eigenlijk ook weer moeten maar is helaas niet gedaan door de dealer. Zal het daar binnenkort nog eens met ze over hebben....

Bovenaan Onderaan