De koplampen van mijn Fabia zagen er ook al een tijdje niet meer netjes uit. Nog lang niet vergeeld, maar ik zag ze wel elk jaar lelijker worden (ruw oppervlak, bekrast)
En als je dan een mooi setje H4 Osram night breakers erin hebt zitten, maar het plastic van de lampen is verweerd en bekrast, dan is toch een beetje een vlag op een modderschuit.
Ik durfde het schuren zelf (nog) niet aan, en vond een goed aangeschreven en scherp geprijsde kerel op Marktplaats (diensten) genaamd "Prima Koplampen" in Nijkerk. En aangezien ik daar toch wel eens moet zijn, heb ik daar een afspraak gemaakt. Hij heet Marek en ik kan 'm van harte aanbevelen. Gezellig kletsen over auto's, hij heeft zelf een mooie bolide uit de vag schuur; een 2.8 liter zes-cilinder Seat Leon
Hij schuurt met nat schuurpapier je lampen op met een steeds kleinere korrel. Daarna even polijsten met polijstpasta en een polijst machine.
Duurt ongeveer een half uur per lamp.
Hij deed er geen UV coating of blanke laklaag op na het poetsen. Hij zei dat je de lampen gewoon af en toe moet reinigen met een zachte doek, en daarna insmeren met autowas, zodat het vuil en vocht niet goed hecht op het oppervlak (en er op blijft zitten en inbrandt)
Het resultaat.
Voor.
Na.