Verwijderen hoofdsteun voor bevestigen kledinghanger

cali05

Forumguru
de pennen van de hoofdsteun zitten in een geleider in de rugleuning. De bekleding aan de bovenkant van de rugleuning bij de geleider moet je iets naar beneden drukken. Dan zit er een klein 'palletje' die je moet je indrukken en de pen naar boven drukken. En dat aan beide kanten. Dit moet wel duidelijk zijn lijkt me. Dit geldt dus voor een stoel met losse hoofdsteun.[/quote zei:
Kijk dat ga ik zo eens proberen.
thanks

cali05

Forumguru
Zal proberen een duidelijke beschrijving te plaatsen.

De pennen van de hoofdsteun zitten in een geleider in de rugleuning. De bekleding aan de bovenkant van de rugleuning bij de geleider moet je iets naar beneden drukken. Dan zit er een klein 'palletje' die je moet je indrukken en de pen naar boven drukken. En dat aan beide kanten.

Dit moet wel duidelijk zijn lijkt me.

Dit geldt dus voor een stoel met losse hoofdsteun.
Dank monteurtje. Het is gelukt. Je moet het maar weten

RECS

Nieuw lid
Dit ga ik ook zeker proberen....
Heb namelijk een set hoofdsteunen met DVD spelers erin besteld (universeel) en ga deze zodra 'mijn' O3 combi binnen is monteren. Als voorbereiding heb ik een vraag neergelegd bij Skoda aangaande WOKS en het demonetern van de standaard hoofdsteunen. Zij verwezen mij echter naar de dealer.... De dealer gaf, op zijn beurt, aan dat demontage niet mogelijk is. Zelf zit ik al 15 jaar in de autobranche en kan het mij niet voorstellen dat demontage niet zou lukken. Bovenstaande forum-berichten bevestigen dat. Het heeft natuurlijk wel invloed op het WOKS systeem en dus, indirect, op het veiligheidssysteem. Ik kan mij inbeelden dat er een airbaglampje gaat branden na demontage van de hoofdsteunen.....?!

Monteurtje

Forumguru
@RECS Als je stoelen heb met verstelbare hoofdsteunen kun je ze er gewoon uithalen zoals ik eerder in dit topic heb beschreven. En dat gaat zonder storingen. Want er zit niks bijzonders in de hoofdsteunen.

RECS

Nieuw lid
Hartelijke dank #Monteurtje .
Hoe zit het dan met WOKS? Ik kan nergens details vinden (lees: überhaupt iets) over de werking van dit systeem. Anti whiplash, maar werkt het mechanisch, electrisch of bijvoorbeeld met een patroon zoals een gordelspanner....geen idee.
Ik hoef dat niet per se in m'n auto, maar een continue brandend airbaglampje is ook niets.
In maart heb ik m'n auto en ga ik er eens lekker mee aan de slag. Leuk. (Vandaar mijn voorbereiding cq inlezen)

Merci!

Wim75

Lid
Ik heb inmiddels de hoofdsteunen kunnen verwijderen met de tips hier, dank!
Nu probeer ik de draden (stroom) van de DVD hoofdsteunen netjes af te werken. Dus door de stoelleuning heen. Dit lukt me niet. Ik heb al met een lange 'breinaald' geprobeerd er doorheen te komen, maar stuit na een centimeter of 25 op een weerstand of afdichting. Wie weet de oplossing/truc om de draden door de stoel heen te brengen?

Wim75

Lid
Het lijkt gewoon stof te zijn waar ik tegen aan kom, met hard prikken zou je er misschien wel door heen gaan. Maar de vraag is of dat nodig is of dat er andere oplossingen zijn. Ik ben ook een beetje bang om iets in de stoel kapot te maken waardoor ik verder van huis raak...

Fantastisch deze tip. Een oude post maar van veel waarde voor mij om kinderstoel op voorzetel te kunnen plaatsen. Bij mijn pas geleverde octavia is het maar aan een pen om in te drukken maar dan werkt het wel.
Terwijl in handleiding staat dat het niet kan... dan had ik voor niks isofix op voorstoel besteld.

Jessedew

Senior Member
Bedankt weer, Al veel gehad aant forum dacht vooraf al zoiets, en warempel bleek heel simpel te zijn

Ik heb te vroeg gejuicht: de eerste keer kon ik de hoofdsteun verwijderen. Heb het dan weer terug moeten zetten om een volwassene op bijrijdersstoel te kunnen vervoeren en daarna kreeg ik de hoofdsteun niet meer er uit: vind het pinnetje om in te drukken niet meer of het werkt niet meer :( dus ik heb het maar opgegeven.

Jessedew

Senior Member
O das raar. Heel klein pinnetje is het idd. Even goed zoeken. Ik ga t maar geen 2e keer proberen dan ik heb even wat plastic tegen de achterstoel bevestigd. Nadeel van lichte bekleding en een kleintje in de auto Chinees beschermingsmateriaal van ome Ali is onderweg

HarrieSkoda

Forumguru
Hoofdsteunen zijn eenvoudig te verwijderen. Heb het al een keer gedaan en ook een kledinghanger gemonteerd. Maar die past eigenlijk niet. De busjes die erbij zitten moeten over een knikje en dan moet je gewoon door duwen, breekt die wel maar de hanger schuift er nog overheen. Dus maakt niks uit.

Zal proberen een duidelijke beschrijving te plaatsen.

De pennen van de hoofdsteun zitten in een geleider in de rugleuning. De bekleding aan de bovenkant van de rugleuning bij de geleider moet je iets naar beneden drukken. Dan zit er een klein 'palletje' die je moet je indrukken en de pen naar boven drukken. En dat aan beide kanten.

Dit moet wel duidelijk zijn lijkt me.

Dit geldt dus voor een stoel met losse hoofdsteun.

Oud topic, maar wel de zoekfunctie met resultaat kunnen raadplegen.

Geldt dit ook voor de hoofdsteunen op de achterbank? Of is daar een ander foefje voor nodig?

HarrieSkoda

Forumguru
Wie o wie kan het me vertellen?

Krijg het niet voor elkaar met het eerder gegeven ‘verlossende woord’.

Kan de bekleding van de achterbank bijna niet wegdrukken waardoor ik een palletje zou moeten zien zitten..?

Misschien heb je hier iets aan, mij is het ook gelukt. Is niet zo moeilijk gewoon met de duim de bekleding naar beneden drukken en dan is het palletje zichtbaar.

Skoda hoofdsteun.jpg

EdZ

Donateur
Gelijk aan hoe het bij mijn Leon zit. Maar als je het niet weet zoek je je een ongeluk...maar dat geldt voor de voorstoelen. @HarrieSkoda heeft het over de achterbank. Bij mijn Leon trek ik die er zo uit (edit: de hoofdsteunen bedoel ik :-)), maar bij een Octavia werkt dat blijkbaar niet.

Bovenaan Onderaan