VisionD - De nieuwe weg van Skoda..

Skody

Actief lid
Vandaag op Autoweek.nl de weg die Skoda voor de toekomst in gaat slaan. Vind het er goed uitzien !

Sk2.jpg Sk1.jpg

Rictavia

Actief lid
Evenals het splinternieuwe logo:

Skoda-logo-2011.jpg

Gelukkig worden de logo's op de auto's in het chroom uitgevoerd!
Hoewel ik nog al te graag het huidige logo zie! :yeah:

Fabia

† In Memoriam
m1gy04sb57nu_800.jpg m1gy04sb1nnw_800.jpg

Leuk om te zien dat Skoda de C in de achterlichten trouw blijft. Ik dacht alleen dat Skoda meer het budget merk van VAG moest gaan worden.

De VisionD is de nieuwe concept car van Skoda. Een heel belangrijke ook, want dit is de voorbode van de styling van de Skoda’s van de toekomst.
Skoda floreert onder de vleugels van Volkswagen. Inmiddels is het in Mladaá Boleslav tijd voor de volgende stap. Deze VisionD concept car – natuurlijk een primeur op de Autosalon van Genève- is de voorbode van de nieuwe designrichting van Skoda. Volgens Skoda zijn er moderne stijlelemeneten maar is ook de meer dan 110-jarige historie van Skoda niet uit het oog verloren.

De lange wielbasis en korte carrosserieoverhangen zijn al opvallende Skoda-kenmerken en mogen in de toekomst gewoon blijven. De daklijn moet zorgen voor een prominente uitstraling. Een sierlijke achterklep is een verwijzing naar de functionaliteit die kenmerkend is voor Skoda. Verder zijn er een matglanzende grille met lamellen die volgens de makers doen denken aan de snaren van een harp.

Verder is opvallend nieuws bij Skoda dat het logo is gewijzigd. Op de VisonD Concept is het strakker vormgegeven exemplaar voor het eerst te zien. Maar misschien wel het meest in het oog springende detail zijn de in de vorm van een klaverblad geplaatste koplampen. Ze zorgen volgens Skoda voor een vriendelijke, zakelijke en symphatieke uitstraling zoals we dat van het merk gewend zijn.

In het interieur zijn er volgens de makers de zelfde heldere lijnvoering en verfijning als aan de buitenkant. Er is een lichte kleurstelling er is gebruik gemaakt van kristallen details. Dat is geen toeval, want dat glas is verweven met de Tsjechische ambachtskunst en de cultuur.
Bron: Autoweek.

Falcon

Donateur
Ik hoop alleen dat Skoda wel dezelfde prijzen gaat blijven hanteren met dit nieuwe design. :)

MarcoO2

Forumguru
Het hele internet staat er nu ineens vol mee. Wat mij betreft is Skoda goed bezig, dit concept ziet er goed uit. En het nieuwe logo valt me heel erg mee, was op basis van de eerdere berichten bang dat het erg cheapo zou worden, en dat lijkt mee te vallen.

Fabia

† In Memoriam
Kreeg net de Verrasend Skoda mail met alle info er in: http://new.skoda-auto.com/COM/events/geneva_2011/Pages/home.aspx

Nieuwe look voor Škoda

Škoda staat aan het begin van een nieuwe groeifase. Het streven is om in 2018 de verkoopcijfers minstens te hebben verdubbeld. De kracht van Škoda en de prominentere koers komen vanaf nu ook tot uitdrukking in een nieuwe huisstijl, die op dit moment debuteert op de Autosalon van Geneve.

> Bekijk hier de film van de persconferentie en de onthulling.

Nieuw merk-logo
Het Škoda-logo met de gevleugelde pijl in het midden oogt strakker en frisser. Ook het nieuwe lettertype Škoda Pro past bij de modernisering en merkuitstraling. De groene kleur is van natuurgroen aangepast in een frisser ogend Škoda-groen. De vleugelflanken zijn opgewaardeerd met een chroomtint.

Ook de ring om de pijl is aangepakt. De ring is verfijnd en nu chroomkleurig in plaats van zwart. Er is meer ruimte tussen de pijl en de ring, waardoor het logo luchtiger en groter overkomt. De aanduiding ‘Škoda Auto’ is uit de ring verdwenen en vervangen door de merknaam Škoda midden bovenaan.

Designconcept
In advertenties, publicaties en persinformatie en op de bebording bij bijvoorbeeld dealers toont Škoda straks moderner en jonger. De eerste Škoda met het nieuwe logo is de designconcept VisionD die ook in Geneve is gepresenteerd. Op de modellen die vanaf 2012 op de markt komen, zal het nieuwe merk-logo terug te vinden zijn.

In het komende Škoda Magazine informeren we u uitgebreid over de nieuwe huisstijl van Škoda.

cvegreen

Forumguru
Ja heel mooi , ze mogen van mij meteen het studiemodel produceren , ben er zeker van dat er veel volk komt naar kijken als hij zo in de toonzalen komt te staan. Op de site van Fabia gepost heeft staat er een heel mooie foto van het instrumenten paneel , zo mooi , ze moeten daar zeker niets aan veranderen vind ik.

hmmm....ik weet het niet...vindt het logo en lettertype toch weer wat meer oostblok-achtig aandoen dan het huidige logo.

ook het studie-model lijkt heeeeel veel (vooral de neus) op de nieuwe passat.

hoop dat de mannen bij skoda toch een beetje hun eigen identiteit kunnen behouden zonder al te veel looks van vw over te nemen.....

Bron: Telegraaf donderdag 03 mrt 2011, 12:10
Skoda VisionD gaat er komen
AMSTERDAM - Op de Autosalon van Genève 2011 is het nog een conceptmodel, maar in de Tsjechische fabriek draaien de medewerkers al warm. Het prototype VisionD gaat in productie en snel ook. Voor volgend jaar staat de vijfdeurs hatchback op de agenda. De autobouwer positioneert het model tussen de Fabia en de Octavia.
javascript:fotovenster("http://imag.../Skoda_VisionD_821705d.jpg"," "," ",200,133);javascript:fotovenster("http://imag...koda_VisionD_5_821474d.jpg"," "," ",200,133);

De VisionD krijgt natuurlijk een echte naam, maar wel iets anders dan Skoda momenteel gebruikt. Het wordt geen Fabia of Octavia, zo verzekert de woordvoerder van de fabrikant Autovisie. Wat nauwelijks wijzigt, is in ieder geval het design. Lichtunits en afwerking bijvoorbeeld zullen nog worden aangepast, maar verder rijdt de wagen zo de fabriek uit. In deze vorm. Wie nu denkt dat de VisionD er anders dan andere Skoda's uitziet, heeft gelijk. De wagen is de eerste Skoda van een geheel nieuwe generatie. De Tsjechen slaan een andere weg in als het gaat om design. Daar hoort ook een opgefrist logo bij, dat debuteert op de productieversie van de VisionD. Ja, zelfs de kleine stadsauto die Skoda eind dit jaar voorstelt, beschikt nog niet over het verse embleem. Simpelweg omdat het logo te vroeg komt voor het wellicht Citigo gedoopte hatchbackje.
De 'Citigo' en de productieversie van de VisionD zijn de eerste twee nieuwe aanvullingen op het bestaande Skoda-programma, maar daar blijft het niet bij. De fabrikant wil in 2018 negen productlijnen aanbieden, wat betekent dat het huidige gamma verder wordt uitgebreid. Tot de mogelijkheden behoren onder andere een grotere SUV en een ruimtewagen. Een cabriolet is uitgesloten, meldt het bedrijf aan Autovisie

sitechris

Donateur
Schitterende auto. Als dit de nieuwe designstrategie is, hoeft Skoda zich geen zorgen te maken het komende decennium!

Hetzer

Forumguru
Ze hadden al aangeven dat er een model zou omen tussen de Fabia en de Octavia, alleen de naam blijft nog steeds onbekend, Felicia word genoemd op het internet, maar ik betwijfel of ze wel een oude naam gaan pakken.

Falcon

Donateur
Na een tijdje de Vision D nu als achtergrond op mijn bureaublad te hebben staan op mijn werk, ben ik er eindelijk achter dat het model simpelweg niet klopt :)

Het midden van de velgen zit namelijk niet op 1 lijn. En ook de achterwielkast zit niet hoog genoeg.

@Marco02:
vision%20d.JPG

Falcon

Donateur
Grappig.. zit net even naar foto's van mijn huidige Octavia te kijken en daar is het ook niet 1 lijn.

DSCF0827.JPG

Bovenaan Onderaan