VisionD - De nieuwe weg van Skoda..

MarcoO2

Forumguru
Vandaar dat ik me afvroeg wat het probleem was. Het hoeft ook niet persé op één lijn te zitten lijkt mij.

In een reality tekening (perspectief) werk je met verdwijnpunten: hoe verder weg, hoe dichter bij elkaar. Dit kom je dus ook in foto's tegen. Daarnaast is het voor de vorm van de auto ook fraai om verdwijnpunten zodanig te plaatsen dat de auto (of welk object dan ook) de gewenste uitstraling krijgt: verdwijnpunten dichtbij is dynamischer, ver weg is grootser... de vrijheid van de artiest, zeg maar.
Het is dus logisch dat eean niet op één lijn ligt, zeker niet twee die parallel aan elkaar lopen. (je had dan een vlakke tekening gekregen)

Michel

Forumguru
Autoweek heeft n.a.v. het conceptmodel een aantal tekeningen laten maken. Naar het schijnt gaat het model tussen de Fabia en de Octavia, die in feite dan in de klasse van o.a. de Volkswagen Golf gaat opereren, Popular heten. De opvolger van de huidige Octavia schijnt daarnaast ook weer groter te worden.

Zie bijgaand filmpje: http://www.autoweek.nl/video/2367/AutoWeek-Nieuws-17

Fabia

† In Memoriam
Maar dan gaat de nieuwe O3 tegen de S2 aanschurken. Denk wel dat het een klapper kan worden een Skoda Golf. Zeker nu de Golf bijzonder duur is. Als ze de prijs bij Skoda laag weten te houden moet dan een succes kunnen worden.

Michel

Forumguru
Ik vermoed dat een nieuwe Octavia van een onderstel wordt voorzien dat langer is dan het huidige. Vergeet niet dat de Octavia in feite op een Golf onderstel staat, een model dat toch wel belangrijk korter is.

Al met al kunnen we ons de komende jaren opmaken voor de nodige nieuwe modellen. Even mijn geheugen opfrissend:
- Een Volkswagen Up-achtige supermini
- De Joyster (coupé model)
- De Octavia van de derde generatie
- De genoemde "Popular" (Golf tegenhanger)
- Een MPV

TL@

Forumguru
De O3 zal waarschijnlijk op hetzelfde onderstel als de Jetta komen, dit is het onderstel van de Golf maar met langere wielbasis.

sitechris

Donateur
De naam popular vind ik niet heel erg sterk, beetje cheapy. Voor de rest lijkt het me een goede ontwikkeling dat ze een Golf concurrent bouwen. Sterk!

MarcoO2

Forumguru
Nee, die naam mag nog wel even herzien worden. Voor de rest: de toekomst ziet er met het hieronder genoemde rijtje goed uit voor Skoda! Maar goed, zoals altijd: eerst zien, dan geloven!

Hetzer

Forumguru
Popular word wel vaker genoemd als naam voor de auto die het gat gaat vullen tussen de fabia en de Octavia, maar is nog steeds niet bevestigd.
Net zoals de naam van de nieuwe kleine Skoda , onder de fabia die volgend jaar uitkomt nog steeds niet bekend is.

AGTon

Forumguru
Hmmz, Ik weet niet of ik hier blij van word.

Een skoda tussen de Fabia en de Octavia. Ik vind dat gat namelijk wel meevallen, en zou mij eerder richten op bv een MPV zoals Zafira, Scenic etc. Als ze een model tussen de Faab en de Octavia plaatsen, dan moet de O3 een stukje groeien, anders zit je in elkaar markt te vissen. MAar als de O3 groter word, dan gaat deze weer in de S2 vijfer zwemmen. De S2 groter maken lijkt mij geen realistische optie.

Ik zeg niet dat Skoda nooit een auto in de golf klasse moet maken, maar ik zou hier geen prioriteit aan geven, en eerder andere sigmenten die nog niet betreden waren afdekken.

Rictavia

Actief lid
Zou dit 'm zijn?!

VW-Skoda-Spied-2.jpg

VW-Skoda-Spied-36.jpg

hemi24

Forumguru
Als je zo naar de achterlichten kijkt en de deurstijlen, is dit inderdaad eerder een Skoda dan een VW!

Motorkap werkt in ieder geval erg afleidend, maar als ik zo naar de stand van de ruitenwissers kijk, moet de definitieve versie toch echt een stuk verder naar de ruit toe liggen.

Deze gaat de komende tijd vaker opduiken!

EdK

Forumguru
gallery_25_49_1085322.jpg

En zo zie je maar dat de popular al lang bestaat in naam en wagen bij skoda en dat het een normale zet is om deze naam weer uit het stof te halen !

Copyright by: ex lid Rosinfield

Rictavia

Actief lid
Wat dacht je dan van "Octavia"! ;)

img8797vq.jpg

Maar je hebt gelijk, het zou mij niks verbazen of ze trekken Popular uit de kast, evenals Tudor, voor een sportieve Coupe?!

Berry

Senior Member
Nu ik toch bezig ben
de RS 200 en de RS 2000

Bijlagen

• RS 2000.jpg
    RS 2000.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 5
  • RS 200.jpg
    RS 200.jpg
    253,3 KB · Weergaven: 5

EdK

Forumguru
heren laten we wel on topic blijven en er geen museum topic van maken !
Het ging om de naam popular van skoda en wat dus gewoon een oud skoda product was en misschien weer leven wordt ingeroepen met de skoda die tussen de fab en de octi in gaat zitten

Michel

Forumguru
Op www.autobild.de kwam ik een aantal impressies van de toekomstige Octavia tegen. Een aantal zaken die ik zoal las:
- De wielbasis wordt 8 cm langer dan bij het huidige model, dus rond 2,65 meter
- De hatchback wordt halverwege 2013 verwacht
- De combi wordt halverwege 2014 verwacht
- De Scout versie is rond halverwege 2015 te verwachten

Op de website www.forum-auto.com kwam ik trouwens ook nog een foto tegen (de afbeelding met zijaanzicht, foto nummer 4), die een wat realistischer plaatje lijkt te geven, maar veel lijkt op de eerste drie impressies.

De eerste indruk is niet verkeerd. Ben benieuwd hoe hij er in het echt gaat uitzien!

Bijlagen

• Octavia 2.jpg
    Octavia 2.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 33
  • Octavia 3.jpg
    Octavia 3.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 30
  • Octavia 1.jpg
    Octavia 1.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 30
  • Octavia 4.jpg
    Octavia 4.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 31

Fabia

† In Memoriam
Ik zie dezelfde strakke lijnen als bij bv de Passat. Zelfde ontwerper? Ik zou het wel erg jammer vinden als ze erg op Volkswagen gaan lijken.

Bovenaan Onderaan