VisionD - De nieuwe weg van Skoda..

Michel

Forumguru
Nog twee jaartjes wachten. Hmmm, mijn huidige Octavia heeft inmiddels in iets meer dan twee jaar alweer ruim twee maal de aardbol rondgereden. Ik weet niet of ik hem nog tot 2013 ga houden. Ik ben voorzichtig alweer een beetje aan het rondkijken, maar misschien wordt het nog wel een keer een Octavia II, hoewel een Superb of Yeti ook een alternatief zijn. Ik weet alleen niet of dat hogere zitten in een Yeti mij gaat bevallen. En volgens mij zou Skoda eind dit jaar nog met een model tussen de Fabia en Octavia komen.

Dit ontwerp heeft wel strakkere lijnen, maar ik vind hem er op basis van deze impressie erg goed uitzien. En de (nieuwe) Skoda identiteit is zeker nog terug te vinden, dus het wordt zeker geen Volkswagen afgeleide, hoewel veel onderdelen natuurlijk wel weer uit het VAG magazijn zullen komen. Hopelijk komt er snel duidelijkheid over de definitieve vorm, maar als hij in grote lijnen lijkt op deze impressie dan vind ik het zeker een waardig opvolger van het huidige model.

hemi24

Forumguru
Misschien toch maar een goedkope Koreaan..?
Of een nieuwe A3, die lijkt wel redelijk op tijd te komen!

Michel

Forumguru
De Octavia II is in 2004 op de markt gebracht, dus als zijn opvolger in 2013 wordt gelanceerd, dan heeft het model een behoorlijk lange tijd meegelopen. Aan de andere kant: het is een redelijk tijdloos model en momenteel is er nog steeds voldoende belangstelling voor. Kijk alleen maar naar het aantal Octavia bestellingen op dit forum.

Michel

Forumguru
"Het volgende jaar te verwachten nieuwe Skoda-model dat tussen de Fabia en de Octavia in het programma verschijnt, zet ook koers naar China. Skoda zal de wagen in het Aziatische land in 2013 op de markt brengen. De productie heeft in het land zelf plaats.

De nieuwe auto, waarvoor de aanduiding Felicia circuleert, komt eind 2012 op de Europese markt en zal ook in het Nederlandse programma worden opgenomen. Het gaat om een vierdeurs sedan. Een voorproefje van het model liet Skoda eerder dit jaar op de autoshow in Genève zien. Toen betrof het overigens nog een vijfdeurs hatchback. Lijnvoering en front worden echter doorgetrokken naar het uiteindelijke type.

YETI

Voor Skoda betekent de bouw van de compacte sedan uitbreiding van het Chinese gamma. Sinds 2007 rolt al de Octavia in China van de band, eind 2008 volgde de Fabia en weer een jaar later werd de Superb aan de lokale familie toegevoegd. Inmiddels maken de Chinezen zich op om ook de Yeti te gaan produceren.

China is een belangrijk afzetgebied voor Skoda. In de eerste zes maanden van dit jaar verkocht het merk ginds zo'n 112.000 wagens, terwijl sinds 2007 een half miljoen Skoda's de Chinese wegen op gingen."

Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...a_brengt__Felicia__ook_in_China__.html?p=12,2

Bovenaan Onderaan