Vlakke laadvloer en andere vraagjes

Yargo

Actief lid
Hey,

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van de Superb Combi 1.8tsi DSG van 2010. Nu zitten er enkele dingen op deze wagen die mn vorige Superb niet had. Vandaar enkele vragen:

- de koffer is voorzien van een vlakke laadvloer. Buiten dat het de hoogte van de koffer verkleint zie ik eigenlijk niet echt voordelen van dit systeem? Nu is er toch meer kans dat er iets uit de koffer rolt wanneer deze open gedaan wordt? Of zie ik sommige praktische dingen over het hoofd?

- komende van een DSG6 denk ik te merken dat de DSG7 toch iets agressiever schakelt tussen de 1ste en 4de versnelling. Ik voel deze bak hierdoor toch een stuk harder schakelen dan de DSG6. Is dit gekend bij deze DSG7? Het kan ook in mn hoofd zitten hoor, dat ik er wat teveel op let?

- ritje van 3h Zwolle - Gent gemiddeld verbruik van 6,7l/100km, dus enkel autosnelweg. Deftig? Rustig gereden.

- er zit een panoramisch dak in waarvan ik ook al veel dingen gelezen heb. Op het eerste gezicht is alles toch droog na de regenbui van deze middag. De stoffen dichting aan de buitenkant van het panoramisch dak beginnen wel een beetje te brokkelen. Kan dit kwaad?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Yargo, gefeliciteerd met je nieuwe ride, met die DSG 7 was ik overigens als je uit Zwolle kwam maar direct via TVS gereden voor een software aanpassing, als er dan iets was met de bak dan hadden ze dat ter plaatse kunnen vaststellen.....
 

Yargo

Actief lid
@Yargo, gefeliciteerd met je nieuwe ride, met die DSG 7 was ik overigens als je uit Zwolle kwam maar direct via TVS gereden voor een software aanpassing, als er dan iets was met de bak dan hadden ze dat ter plaatse kunnen vaststellen.....

Nja, veel tijd had ik niet meer na de ophaling en ik heb ook geen zin om er honderden euros tegenaan te gooien, de site van DSG dokter spreekt iig wel over dat schokkerig gedrag van de DSG7, ben al tevreden dat dit 'normaal' is :-). Ik kan nog altijd aanpassingen laten doen als het me echt begint te storen... Waarschijnlijk wel :-P
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
@Yargo :
Algemeen:
Een 1.8 TSI uit 2010, daarover zijn de geluiden hier in de groep niet al te positief, met name over het olieverbruik. Hou dit goed in de gaten. Voor de kettingspannier is voor deze auto's volgens mij een terugroepactie geweest. In het onderhoudsboekje en bij het reservewiel moet je kunnen zien welke terugroepacties de auto heeft ondergaan.

Vlakke laadvloer:
Ik heb hem niet, omdat uit de reviews die ik in 2010 las bleek dat deze niet veel toe zou voegen. Voordeel van deze vloer is dat je een keer een matras achterin kunt gooien en in je auto kunt slapen.

DSG:
In januari 2011 heb ik gereden in een 1.8 TSI met DSG die ook erg ruw schakelde, vooral het stuk 1-2-3 ging nergens over. Of de jouwe dat ook heeft kan ik zo niet beoordelen. Daarvoor moet ik, of iemand anders die veel ervaring met deze combi heeft, er een stukje in rijden.
En als je echt een goed antwoord wilt, moet je "even" langs TVS rijden en vragen of Ronald een rondje wil rijden. Dit kost maar weinig, en dan heb je echt een antwoord waar je echt iets mee kan.

Verbruik:
Dat kan nog wel beter. Als je de snelheid wat beperkt en op 16" banden gaat rijden kun je op dit soort ritjes rond de 6 liter uitkomen.

Panoramisch dak:
Volgens mij is daar ook een terugroepactie op geweest, omdat de afvoerslangen van de modellen van 2010 niet goed waren gelegd. Ook dit kun je op de stickers terugvinden.
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
@Yargo : Het lijkt me een vrij luxe uitvoering die je hebt, heeft deze geen functionpakket in de kofferruimte? Daarmee kun je van alles vastzetten op handige wijze....
 

Yargo

Actief lid
Hey,

Bedankt voor jullie reacties! Het is wel een superb van MJ2011 (10de karakter in het chasisnr is een B), Ik weet niet of dit positiever is? Is van 09/2010.

@kansberg: er zitten inderdaad ook nog eens rails naast de uittrekbare laadvloer.

@andrehj:
ik had het chasisnr eens door gegeven aan mijn garage en volgens hen waren er geen grote aanpassingen geweest dus volgens mij zijn er nog geen dingen vervangen door een terugroepactie. Ik vraag het eens na.

Is TVS de enige met kennis over de DSG7? Ik begrijp dat ze de beste zijn, maar zitten er geen andere dichter bij Belgie?

Een reservewiel zit er niet in, het is zo een opblaaskit met een flesje met een of andere vulling. Maar daar moet er dus ook ergens een sticker hangen?
 
Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Afvoer panodak modificatie is (ook) te herkennen aan de dichte rubber dopjes die dan in de plaats zijn gekomen van de doppen met rubber flapjes, in de 'kozijn' van de achterklep, links en rechts boven. Die zie je dus alleen als de klep open staat. Mod is bij mij recent uitgevoerd, na 'enige' (10 cm) wateroverlast in de reservewielbak.
lekkage zie je niet in de dakbekleding, die is van plastic aan de binnenkant.
 

Yargo

Actief lid
Afvoer panodak modificatie is (ook) te herkennen aan de dichte rubber dopjes die dan in de plaats zijn gekomen van de doppen met rubber flapjes, in de 'kozijn' van de achterklep, links en rechts boven. Die zie je dus alleen als de klep open staat. Mod is bij mij recent uitgevoerd, na 'enige' (10 cm) wateroverlast in de reservewielbak.
lekkage zie je niet in de dakbekleding, die is van plastic aan de binnenkant.


Zou deze mod ook uitgevoerd worden als er nog geen echte reden is?
 

KJvO

Forumguru
Ik had bij diverse garages de toezegging gekregen dat ze de TPI afvoerdak zouden uitvoeren bij aankoop occasion met panodak indien nodig.
 

Yargo

Actief lid
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb contact opgenomen met mijn garage maar nog geen reactie gehad (email).

Nu ik al een weekje met de auto heb gereden zijn met nog volgende dingen opgevallen:


- Ik meen me te herinneren dat de voetverlichting in mijn vorige Superb brande tijdens het rijden. Maar nu brand dit enkel bij het openen van de deuren. Ik heb al eens in het menu gekeken maar kan hier niets van terug vinden? Ik dacht nochtans dat dit bij mijn vorige zelf met intensiteit ingesteld kon worden? In het boekje ook niet direct iets van gevonden. Ik vond dit nochtans erg handig.

- Het is dus een 1.8 TSI. Wanneer ik het contact op zet ( Dus hoef de wagen nog niet te starten ) en ik trek de sleutel er weer af en ik stap uit hoor ik vooraan de wagen zo een pssshhtt pssshhht pssshhhtt pssshhhttt geluid. Toch wel een half minuutje lang. Ook na het rijden hoor ik dit. Mijn diesel Superb had dit niet. Wat zou dit kunnen zijn?
 

kansberg

Forumguru
@Yargo : De voetverlichting blijft in mijn Sup branden tijdens het rijden. De bediening zit op het MFD onder
Lights & Vision en dan Footwell Light. Pagina 26 van het instructieboekje.

 

Yargo

Actief lid
@Yargo : De voetverlichting blijft in mijn Sup branden tijdens het rijden. De bediening zit op het MFD onder
Lights & Vision en dan Footwell Light. Pagina 26 van het instructieboekje.

Hmmm, staat niet tussen het MFD menu, heb alles al uitgezocht. Nochtans is de wagen van 09/2010 (modeljaar 2011). Zou dit te activeren zijn middels VCDS?
 

kansberg

Forumguru
Inderdaad vreemd....:sterretjes:Antwoord op je laatste vraag kan ik je niet geven, maar weet zeker dat er forumleden zijn die je dit uit de doeken kunnen doen.
 
Bovenaan Onderaan