Vlakke laadvloer en andere vraagjes

CDK

Forumguru
dat zou er op duiden dat het niet je 2e koppeling zou zijn......, als dat ook daadwerkelijk niet zo is ga ik de mechatronic verdenken..... en dat is financieel nóg minder leuk......

VEEJAY

Forumguru
Op zich is het vervangen van een mechatronic niet zo heel veel werk, . Vraag maar naar Davy bij BR of hij het kan.

Anders: Mechatronics kan je tegenwoordig op Ebay vinden (vanaf 600 euro),

Of: Uitbesteden en dan even rondbellen bij wat leveranciers (Vagtechniek, JB autoservice, TVS, misschien heeft JD Engineering nog wat liggen). Let op de juiste versie mechatronic dan hoeft er niks geprogrammeerd te worden. Alhoewel mechatronic finetunen vaak toch aan te raden is.

Let op dat niet alle tuners weten hoe ze een DSG mechatronic moeten programmeren, niet alles kan via de ObD2 poort. JD had bij mij de mechtronic (van een A3 CR TDI) op een andere wijze geconnect en geprogrammeerd.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Yargo

Actief lid
Wat meer met het koppelen van mijn LG G2 kunnen spelen. Wanneer de auto zelf de verbinding legt dan valt mijn bereik weg van mijn gsm, de auto neemt het over. Tot daar alles normaal. Jammer genoeg verbreekt ie telkens de bluetooth verbinding na enkele minuten. Wanneer ik bluetooth uit zet en tijdens het rijden dit aan zet en de gsm zelf verbinding laat maken met de wagen via het bluetooth menu, dan blijft mijn bereik, en de bluetooth verbinding wel, raar...

EdK

Forumguru
En wat gebeurd er als je nu eerst de LG uit je carkit verwijderd en vervolgens de carkit uit je LG en hierna met de LG de carkit weer opzoekt en inlogt met de LG op je carkit.
Behoud hij dan wel de verbinding in alle gevallen ?
Vermoed dat je nu vanuit je carkit de verbinding hebt gemaakt met de LG en dit geeft dus klaarblijkelijk de problemen.

Yargo

Actief lid
Hey,
En wat gebeurd er als je nu eerst de LG uit je carkit verwijderd en vervolgens de carkit uit je LG en hierna met de LG de carkit weer opzoekt en inlogt met de LG op je carkit.
Behoud hij dan wel de verbinding in alle gevallen ?
Vermoed dat je nu vanuit je carkit de verbinding hebt gemaakt met de LG en dit geeft dus klaarblijkelijk de problemen.

Ik zal dit eens proberen deze avond. Automatisch maakt de wagen verbinding via rSAP met de LG2 als ik instap. Dan heb ik al direct kaartfout op de gsm. Als ik dan mijn gsm herstart (moet ik zowieso doen om terug bereik te krijgen) en ik maak verbinding via mijn gsm, dan gebruikt ie geen rSAP (geen Premium Bluetooth), blijft ie wel verbonden en heb ik nog steeds bereik op mn gsm. Ik heb al proberen rooten en rsap for android geprobeerd, maar de lg g2 wordt niet ondersteund in deze app.

Maar vanavond probeer ik het eens op jouw manier. Hopelijk lukt dat...

EdK

Forumguru
Ik hoop het dat het op deze wijze lukt.
Heb dan wel met de Zenec in begin ook connect problemen gehad maar door deze volgorde te hanteren koppelt hij nu met ingeschakelde bleutooth van mijn samsung wel bij instappen en ingeschakelde radio/navi en carkit.

En als het met de zenec lukt waarom zou het dan bij jou niet zo kunnen lukken....... toch ?

Yargo

Actief lid
Ik hoop het dat het op deze wijze lukt.
Heb dan wel met de Zenec in begin ook connect problemen gehad maar door deze volgorde te hanteren koppelt hij nu met ingeschakelde bleutooth van mijn samsung wel bij instappen en ingeschakelde radio/navi en carkit.

En als het met de zenec lukt waarom zou het dan bij jou niet zo kunnen lukken....... toch ?

Werkt niet . Ik moet de auto laten zoeken naar een telefoon. Als ik dit niet doe, en laat de gsm zoeken, dan vind ie niets. Ik moet dus telkens ik in de wagen stap snel mijn gsm uit mn zak halen om bij de melding die erop komt of de wagen sim access mag hebben op mijn gsm op 'nee' drukken. Als ik dit niet doe verbind ie via rSap en gaat het mis. Wel erg ambetant

Yargo

Actief lid
Kom net van bij de dealer. Natuurlijk geen fouten in de DSG te vinden, en na een testrit kunnen ze mijn probleem ook niet gewaar worden. Een ritje voor niets dus. En toch schokte de wagen terug heel even van zodra ik de straat bij hen uit reed (bocht van 90 graden vanuit stilstand in 2de). Frustrerend... Dan maar weer mail gestuurd naar Dieteren in de hoop dat ze iets anders voorstellen .

Yargo

Actief lid
De dealer heeft dan toch een nota gevonden over mijn problemen. conclusie: koppelingsset vervangen. Maar nu begint het. Ze willen 100 procent coulance bieden, maar daarvoor hebben ze een volledige onderhoudshistorie nodig. Het boekje is wel ingevuld voor de 2 beurten die hij al gehad heeft, maar groot onderhoud staat niet aangevinkt bij het eerste onderhoud op 28xxx km. Hierdoor doet dieteren moeilijk. Ze zeggen dat ze hieraan niet zien of hij wel zijn groot onderhoud heeft gehad. Ze willen een factuur zien. Anders moet ik alles zelf betalen :(. Wagen komt van bij Century Autogroep te Groningen. Maar vroeger heette dat anders en ze hebben geen records meer van voor 2012, dus van het 1ste onderhoud :(. :banghead::banghead:

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Dat is balen! Wat een onzin ook alweer..

Liggen er geen facturen in handschoenkastje of bij boorddocumenten?

Yargo

Actief lid
Dat is balen! Wat een onzin ook alweer..

Liggen er geen facturen in handschoenkastje of bij boorddocumenten?

Nee, zou al een factuur zijn van 02/2012.al even geleden dus. Ik zei ook, alsof een officiele garage geen groot onderhoud zou geven de eerste keer, maarja,... Als ze zich ergens vanonder kunnen muizen... Ik had het beter gewoon zelf aangeduid :mad:

Yargo

Actief lid
Probleem van de Rsap opgelost, andere gsm gekocht. Heb nu de opvolger van mijn vorige, de LG G3 die wel rsap ondersteund out of the box. Verbinding etc gaat nu wel zoals het zou moeten. Ik zie ook SMS op mijn Columbus staan, maar als ik op Postvak In druk dan zegt ie dat er geen smsen zijn? Is het mogelijk dat ie de smsen van Android niet kan ''ophalen''? Ik heb er nu wel een hele hoop staan ( 11xxx ), van al die jaren. Iemand raad hiermee? Ik weet ook dat mijn LG G2 de paar minuten dat ie wel verbonden was het 3G logo toonde op de MFD. Heeft dit bepaalde extra functies in de wagen?

Bovenaan Onderaan