Vlakke laadvloer en andere vraagjes

Yargo

Actief lid
Bijkomend probleem met mn Superb. Deze heeft dus die beruchte DSG7 waarvan ik 7/10 keer hem in 4de voel schieten, en vanuit stilstand een bocht maken doe de kast de helft van de keren wat trillen. Nu moest ik vandaag een stuk stadsverkeer doen en keer op keer wanneer ik vanuit stilstand vertrok begon mn wagen te trillen in tweede. Super irritant! Zowel als in bochten als op gewone rechte stukken! Nu daarnet terug met de wagen gereden en nu merkte ik weer niets meer??? Ik snap er niets meer van. De ene rot trilt ie altijd, en de andere rit paar uur later niets meer? Kan dat??
 

CDK

Forumguru
ik vrees met grote vreze dat je een koppeling en / of mechatronic probleem hebt :cry:
dit moet haast bekend geweest zijn bij de verkoper zou je zeggen....
probeer iemand in je omgeving met vcds e.e.a. uit te laten lezen, dit kan uitsluitsel geven.

succes!!
 

Yargo

Actief lid
ik vrees met grote vreze dat je een koppeling en / of mechatronic probleem hebt :cry:
dit moet haast bekend geweest zijn bij de verkoper zou je zeggen....
probeer iemand in je omgeving met vcds e.e.a. uit te laten lezen, dit kan uitsluitsel geven.

succes!!

Als deze begint te verslijten, hoe kan het dan dat ik de ene rit er wel last van heb, en de andere rit eigenlijk niets? Is dit typerend voor een koppeling die einde levensduur is?

Tx!
 

CDK

Forumguru
@VEEJAY is helaas ervaringsdeskundige wat betreft mechatronic, misschien kan hij zijn ervaring met jou delen om te zien of daar overeenkomsten in zitten.
Voor het testen van de koppeling zie de post van @Race Eend...
Beste om je DSG7 koppeling te testen is door even de 4e versnelling te selecteren (4e versnelling is de 2e koppeling). Druk de pook handmatig naar rechts) en dan vanaf 1700rpm vol te accelereren (let op niet door de kickdown trappen).

Let goed op je toerenteller, zie je die ineens omhoog schieten, en dan weer terug zakken, dan weet je voldoende.
 

andrehj

Forumguru
Toch denk ik dat je probleem niet in de Mechatronic, maar in je koppeling zit. In eerste instantie zou ik dit probleem op zeer korte termijn claimen bij de verkoper, want dit is een duidelijk defect, waar ook een actie van de importeur / fabrikant aan vast zit. Mocht je op basis van die garantiekwestie uiteindelijk een goed werkend systeem hebben (met een beetje mazzel krijg je een nieuwe koppelingsset), dan zou ik na een paar maanden testen eens een afspraak met TVS maken om m.b.v. aangepaste software de slijtage van de koppeling te beperken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Yargo

Actief lid
Ja, ik ga morgen maar eens direct naar de dealer gaan om te horen wat ze zeggen. Ik betwijfel echter of ze er veel moeite zullen in steken omdat ik de wagen niet daar heb aangekocht... We zullen zien...
 

VEEJAY

Forumguru
Mijn Mechatronic was juist niet stuk, ook niet de koppeling maar de lagers.

Ik denk het beste is Vagtechniek gezien de TS uit Belgie komt. Verder heb ik alleen kennis van dsg6 en TDI's.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Yargo

Actief lid
Mijn Mechatronic was juist niet stuk, ook niet de koppeling maar de lagers.

Ik denk het beste is Vagtechniek gezien de TS uit Belgie komt. Verder heb ik alleen kennis van dsg6 en TDI's.

Is Vagtechniek op gebied van ervaring en vakkunde vergelijkbaar met die van de DSG-dokter?
 

Yargo

Actief lid
Toch denk ik dat je probleem niet in de Mechatronic, maar in je koppeling zit. In eerste instantie zou ik dit probleem op zeer korte termijn claimen bij de verkoper, want dit is een duidelijk defect, waar ook een actie van de importeur / fabrikant aan vast zit. Mocht je op basis van die garantiekwestie uiteindelijk een goed werkend systeem hebben (met een beetje mazzel krijg je een nieuwe koppelingsset), dan zou ik na een paar maanden testen eens een afspraak met TVS maken om m.b.v. aangepaste software de slijtage van de koppeling te beperken.

Ik denk dat de verkoper hier niets gaat in tussen willen komen. In De Wal verkoopt normaal enkel aan garages, bedrijven. Op hun verkoopsovereenkomst stond dat er geen garantie verleend werd. In België zouden ze verplicht zijn dit te geven.
 

CDK

Forumguru
Geen garantie......, ik weet niet of dat juridisch gezien wel kan eigenlijk...., iemand een idee?
 

andrehj

Forumguru
Is Vagtechniek op gebied van ervaring en vakkunde vergelijkbaar met die van de DSG-dokter?
Op het gebied van Tuning zullen ze wel vergelijkbaar zijn denk ik, waarbij VAG-Techniek dan het voordeel van een 4WD rollenbank heeft (dit is ook bij 2WD auto's een groot voordeel vanwege de ESP/ASR systemen).
Maar op het gebied van de DSG's zijn ze niet te vergelijken. Dat is hét specialisme van TVS / DSG-dokter.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
@Yargo. Vagtechniek heeft zeker ervaring met DSG bakken diagnose, en programmeren. Herstellen weet ik zo niet. Tevens hebben ze ook een hobby TSI waarmee ze sleutelen dus dat zit wel snor kwa kennis.

Verder goede verhalen meegemaakt en over ze gehoord van diverse klanten die vroeger voor vagcom bij me kwamen.

Misschien kan http://www.br-performance.be/nl-be/ nog een diagnose stellen? Ik zou altijd 2 plekken een diagnose laten maken. TVS is uiteraard goed maar ver rijden en voor mijn gevoel best aan de prijs, toch zeker wel als laatste optie openhouden.
 

Yargo

Actief lid
Pfff, nu krijg ik geen goede koppeling met mijn gsm in de wagen. Bij mijn vorige moest ik altijd maar een 4 cijferige code ingeven om te pairen (0000 of 1234), maar nu is dat een code met 16 cijfers. Hij koppelt dan wel met de gsm, en dan werkt het mss 10 minuten, maar daarna verbreekt ie de bluetooth verbinding. Direct tijdens het pairen valt mijn bereik weg op de gsm. Dit zou normaal zijn mbt de externe sim. Maar wanneer de verbinding vervalt, herstelt mn gsm het bereik niet en moet ik altiud volledig herstarten . Ik heb een lg g2. Wanneer ik hem niet toe laat om de sim extern te gebruiken dan maakt ie wel connectie, maar zonder bereik in de wagen?? Erg bizar. Mn vorige wagen had wss een gsmII modulde, en nu een gsmIII?

@VEEJAY : ik heb contact opgenomen met BR ☺
 
Bovenaan Onderaan