Vochtige achtermat + aangeslagen voorruit > dealer zegt lekkage

Noord26

Forumguru
O3 bevalt wel ok. 1.2 105pk 6bak. Het gaat, zeg maar. Maar daar houd t mee op. Tja, een halvering in het vermogen moet je even aan wennen.. Mis een hoop opties, vooral xenon (en leder, stoelverwarming, pano dak, climatronic, etc..). Ruimte is goed, maar s2 is ruimer en biedt een rustiger, gebalanceerder onderstel. Ook is de o3 rumoeriger. Zelfs met een maat grotere velgen rijdt een s2 nog duidelijk comfortabeler. Alsof er gewoon meer aandacht aan de afstemming is gepleegd. Dat viel mij het meeste op.

Geen o3 rs helaas beschikbaar.. @Corné de Kluijver

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Alle opties, zelfs meer als op de S2, zijn leverbaar op de F3. Muv Xenon. Ruimte is van een O3 voldoende gebleken inmiddels. En een F3 Combi blijkt dicht tegen de O3 aan te hurken qua binnenruimte. Plus lees overal dat het onderstel goed gebalanceerd is.

Blijft een optie als opvolger die F3.

De O3: zeer matige stoelen en matige afwerking van het interieur als je een S2 EBL gewend bent..

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Niet gereden maar wel gezeten, maar moet zeggen dat ie mij meer doet als een o3 op een of andere manier. Klopt allemaal beter denk ik.

Noord26

Forumguru
Hoop dat morgen de S2 weer klaar is bij de dealer. Verse zomersloffen zijn ook al besteld en een grote beurt staat al op de planning nog voor het nieuwe jaar bij VAGtechniek.

Voorlopig kunnen we dus vooruit met de S2. O3 beviel ons beiden niet tov de s2. Een F3 blijft een toekomstige kanshebber als opvolger. Maar wil eerst de stoelen eens goed voelen, alsmede het onderstel/stuurgedrag testen en afwerking in perspectief beleven. Allemaal toekomstmuziek..

EdK

Forumguru
Heerlijk toch dat dromen over een eventueel iets !!??
Heb ik met een echte RR van RR

Noord26

Forumguru
Ik begrijp mensen niet die een auto kunnen kopen zonder er ook maar een meter in gereden te hebben. Stoelen/zithouding zijn het belangrijkse wat moet kloppen in een auto. Die stoelen in de O3 leenauto: afgrijselijk. Zelfs de stoelen van de 1.2TDI zitten een stuk beter heb ik gisteren weer mogen ervaren..

On-topic: de superB moet nog een nachtje bij de dealer blijven. Het is meer werk als verwacht om het helemaal netjes op te lossen.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja ik heb hetzelfde hoor @Noord26
Dat ik een 4 jaar terug voor me Yeti ging kon ik ook sportstoelen kiezen.
Maar ik wilde wel weten hoe die zaten...
Wel hij had ze in een Skoda zitten dus ik proefzitten, wel na 5 minuten wist ik al dat dat het niet ging worden...
Zijn dus de standaard stoelen geworden en moet zeggen dat ik er tot heden nog geen moment spijt van heb gehad..
Zit 10 keer beter dan die sportdingen die ook nog eens een stuk duurder waren....

Noord26

Forumguru
@CDO

Het hele verhaal is dat het gevonden is tijdens de wintercheck. Wij vonden de auto snel aanslaan van binnen. Ze konden toen niet achterhalen waar het zat, waarop een 2e afspraak is gemaakt. Toen ze na die dag nog niets wijzer waren wat de oorzaak was, het gevolg waren vochtige achtermatten en een aquarium bij het reservewiel, is er opnieuw een afspraak gemaakt bij een andere dealer, omdat de huidige voor een aantal weken vol geboekt zit.

Als wij hem morgen einde van de dag terug hebben zijn zouden ze er nu 4 werkdagen mee zoet zijn geweest. Als je de andere tijd mee telt 6 werkdagen incl wintercheck en APK. Er werd mij nogmaals verteld dat ze het echt goed op willen lossen en dat het heel veel werkzaamheden en controle met zich mee brengt. Vermoed sterk dat ze het nu zo goed willen doen vanwege ik aan had gegeven dat ze het water bij het reservewiel niet hebben gezien tijdens de wintercheck, terwijl die wel netjes als OK was afgevinkt op de checklist. En dat ik aan heb gegeven dat ze altijd zeer snel reageren op een offerte aanvraag, incl nabellen, maar wanneer ik met een vraag/defect/klacht over de auto of de service mail of bel, het dagen duurt voordat er een (standaard, niet inhoudelijk) antwoord komt. En dat ze hierdoor wellicht een klant verliezen, zijnde iemand die oprecht ook actief is in de skoda media/fora..

Noord26

Forumguru
En zojuist weer een telefoontje van de dealer: hij is vandaag ook nog niet klaar. Voorlopige planning is morgen, maar dat was ook nog geen garantie dat hij dan klaar zou zijn. "Verkeken op de werkzaamheden en het moet goed gebeuren."

EdK

Forumguru
Dus als het tegenzit mot je in die te kleine O3 ruilwagen de familie af............ tsja dat is wel afzien

Noord26

Forumguru
Dus als het tegenzit mot je in die te kleine O3 ruilwagen de familie af............ tsja dat is wel afzien

@EdK: Ik heb nooit gezegd dat de O3 te klein was. Alleen dat de afwerking en het onderstel te wensen over laten tov een S2. Het zou pas een straf worden als we met een Yeti op bezoek zouden gaan bij de familie. Zag er zaterdag weer eentje spik en span in de showroom, maar wat een lelijk hok blijft dat zeg! Doet mij denke aan een Suzuki Wagon R + met nog lelijkere neus. Of eigenlijk weer zo lelijk dat het mooi werd, ben er nog niet uit.. :D

@Corné de Kluijver : heb geen idee waarin het zit waarom hij nog niet klaar is. Vrouwtje had ze aan de lijn. Maakt verder ook niets uit, als het maar goed gebeurd idd nu tijdens de 3e afspraak; dat hebben ze inmiddels wel begrepen. Dus dat wordt gewoon extra controleren als hij terug is. Heb je ervaring dat het afstellen ervan een bekend tijdrovend klusje is?

CDK

Forumguru
Een gewoon dakluik is al lastig en de monteur die daar bij mijn auto mee belast was gaf aan dat een panodak wat er af geweest is een crime is om netjes af te stellen, vooral om het kraakvrij te krijgen, soms lijkt het optisch mooi strak te zitten en dan kraakt het tijdens het rijden en dat wil je echt niet!

SuperBeeb

Forumguru
Heeft bij mij ook lang geduurd, was m uiteindelijk 2 weken kwijt, kreeg wen Chevy mee als leenauto...een Aveo.......

Noord26

Forumguru
Heeft bij mij ook lang geduurd, was m uiteindelijk 2 weken kwijt, kreeg wen Chevy mee als leenauto...een Aveo.......

Lol.. Wij kwamen gewoon aan met z'n 3en incl kinderwagen en allerlei toebehoren. Dus hoeven geen eens te vertellen dat we een ongeveer vergelijkbare (qua ruimte) auto nodig hadden.

Wat ik wel heb gemerkt nu is dat de O3 wat lichter aan de voorzijde is en daardoor wat gemakkelijker in stuurt. Als je juist in eerste instantie een bochtje redelijk rap in duikt, zoekt hij netjes de binnenzijde op, maar helaas qua grip dan bij het uitkomen dan enorm teleur stelt. SC5's liggen er onder.

dirkkroneman

Forumguru
Ik vind het wel grappig om te lezen hoe de O3 je tegen valt en dat je hoopt dat de F3 (een stuk) beter zal rijden.. Dat zou iig het laatste zijn wat ik verwacht.

Bovenaan Onderaan