Vochtige achtermat + aangeslagen voorruit > dealer zegt lekkage

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind het wel grappig om te lezen hoe de O3 je tegen valt en dat je hoopt dat de F3 (een stuk) beter zal rijden.. Dat zou iig het laatste zijn wat ik verwacht.
Zit toch wel iets in, er van uitgaand dat de F3 een (iets) recenter ontwikkelde auto is waar de voorgaande ervaring in meegenomen werd. :pieker:
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar de Fabia is toch een klasse lager dan de Octavia. Dat probeer ik er mee te zeggen.
 

Noord26

Forumguru
Ik vind het wel grappig om te lezen hoe de O3 je tegen valt en dat je hoopt dat de F3 (een stuk) beter zal rijden.. Dat zou iig het laatste zijn wat ik verwacht.

Dat is pure afstelling van de veren en dempers. Ik heb het idee dat de O3 vooral werkt op zijn veren en dat de dempers de kleine oneffen heden minder voor hun rekening nemen als je verwacht. Pin mij er niet op vast dat elke O3 zo zou moeten rijden he...

Je zou het moeten ervaren om mijn verhaal in twijfel te kunnen trekken. Zelfs een Fabia 2 met greenline onderstel is prettiger afgestemd. Of er moet stiekem iets niet helemaal juist zijn met een demper natuurlijk op deze leen O3. Daar zou ik ook niet van op kijken hoor. Hij is niet voor niets zilvergrijs zodat krasjes minder opvallen en het dashboard vertoond ook al aardige gebruikssporen met slecht 30Dkm op de teller..

Plastic Fantastic overheerst op in deze Ambition uitvoering wel overduidelijk. Je verwacht echt meer als je in een F3 hebt gezeten, dat heb ik inmiddels ook, van een O3.

Dit is gewoon mijn ervaring vanuit een objectieve blik. Verschil met een O3 RS uitvoering die er ook stond en deze ambition is overigens dag en nacht, zo groot. Voor je gevoel een heel andere auto. Zonder er ook maar een meter in gereden te hebben..
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver @EdK : familie bezoek met de O3! Helaas..

Auto is vandaag niet klaar.

Maandag hopen ze nu. :nono:

Ze lopen met alles achter is mij verteld: onderdelen te laat geleverd, bla bla..

Vind het ook niet zo prettig dat ze telkens het opschuiven met 1 a 2 dagen dat hij klaar zou zijn. Geef dan gewoon aan dat het 2 weken gaat duren ongeveer. En laat de klant niet zelf bellen aan het einde van de werkdag of het beloofde inderdaad gehaald is, tot meerdere keren.

Goed werk kost tijd, helemaal mee eens. Maar we zijn meer als een maand verder inmiddels en er zijn meerdere afspraken nodig om het op te lossen? Dat gaat er echt niet in bij mij. Niet bepaald een dealer waardige oplossing.

:cry:
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
132/85 zei de huisarts vanmorgen nog. ;)

Maandag gaat het het eerste werk worden. We zullen zien of ze dat gaat halen. Want ik heb de afspraak bij VAGtechniek al met 8 dagen naar achteren gezet (30e december) om eventuele uitloop op te vangen.

Wat ik wil zeggen is dat je geen beloftes moet maken aan een klant, tot meerdere malen toe zelfs, wat je toch niet waar hebt kunnen maken achteraf. Ben gewoon eerlijk, anders kost het je klant(en).
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
De ervaring met het rijgedrag van de O3 kan ook nog te maken hebben met welk motorblok er in ligt: al eens vaker gemerkt dat een lichtere of zwaardere motor het weggedrag aardig kan beïnvloeden door het andere zwaartepunt, en andere gewichtsverdeling over voor- en achteras.

@Noord26 Ik ben benieuwd wie er eerder bij Vagtechniek is (ik ga 13 januari).
 

Noord26

Forumguru
Wie heeft er op langere duur ervaring met de auto als het vochtig is geweest met betrekking tot roestvorming, dus van binnenuit? Ga er vanuit dat het strak en volledig netjes opgelost gaat worden, maar roest openbaart zich pas na een tijdje natuurlijk..
 

Cordoba

Forumguru
Als er geen lakbeschadigingen zijn, verwacht ik weinig problemen, zeker met de huidige technologie van bescherming tegen roest. Een auto waarbij de bescherming niet goed is, en die langdurig nat is geweest, daar kun je wel problemen verwachten. Wel 'ns ooit een Golfje (Golf I)gehad met een lekkage probleem, en dat is eigenlijk nooit een roestprobleem geworden, wel heel lang een muffe lucht in de auto door vloerbedekking die langdurig nat was geweest. Ook ooit bezig geweest om een 2e hands 911 te kopen, en bij een proefrit kwam ik erachter dat er een raam dusdanig lekte dat er bijna vissen konden zwemmen achter de bestuurdersstoel: die heb ik zeer bewust laten staan, omdat bekend was van die auto's (dit was een oude 911 uit '77) na een jaar of 2 de bodem compleet weggerot was na een dergelijke lekkage.
 

Noord26

Forumguru
Het kwam even ter sprake vandaag tijdens het kerstdiner. Of ik een nieuw auto had. Maar nee dus; daar is een maand geleden een lekkage in ontdekt en dit is de leenauto.
Sommigen zouden het niet meer vertrouwen als er een laag water bij het reservewiel gestaan zou hebben. "Vergelijkbaar met een auto die in het water heeft gelegen." Dat vond ik nogal ver gaan. Mij viel op dat de O3 van binnen net zoveel aan sloeg als de S2 toen wij weg gingen! Moest echt even een 2tal minuten draaien met verwarming op de voorruit en de airco aan om genoeg te kunnen zien! En die O3 heeft geen panoramisch dak. Vreemd! De airco zal wel niets gedaan hebben, aangezien het 2,- graden was volgens de BC..

Nu begrijp ik dat het redelijk vaak voor komt bij VAG deze lekkage en kon al weinig vinden op internet van roestvorming achteraf door een lekkage.

Mis de S2 inmiddels echt wel tov de O3. Raffinement en opties (vooral ook de winterbandjes en Xenon met AFS) miste ik daarnet wel tijdens de terugrit..

@Cordoba : storm in een glas water dus?
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Nou vocht of water binnen is nooit goed binnen zitten ook veel puntlassen verbindingen en die zijn toch echt wel minder goed beschermd als de buitenzijde lasverbindingen, maar ook bedrading die eventueel van voor naar achter loopt is niet echt bestand tegen vocht . Maar hopen dat het niet al te lang nat is geweest en goed droog gemaakt wordt. Succes ermee!
 

Cordoba

Forumguru
Inderdaad zoals s-line al aangeeft: electronica en bedrading die nat wordt, dat is echt het probleem bij een auto die 'te water gaat'. Water kruipt dan tussen stekkerverbinden en binnen de isolatiemantel, waardoor je overal roest krijgt in je electrische verbinden en op printplaten en dergelijke. Een auto die te water is geweest, is dus total loss op basis van het feit dat je om weer een betrouwbare auto te krijgen alle draadbomen moet vervangen en alle electronica zeer nauwgezet moet controleren of ze vervangen moeten worden of niet.

Nichtje van me heeft het ook gepresteerd om de neus van een auto van een talud af de sloot in te rijden. De auto is compleet gestript, (bekleding, tapijt eruit) dagenlang in een droogcabine van een spuiterij gestaan, maar de jaren daarna steeds storingen, tot de auto is ingeruild.

Puntlassen zullen inderdaad minder goed beschermt zijn, maar aan de andere kant zolang er geen mechanische beschadigingen optreden aan de laklaag, zal het allemaal niet zo'n vaart lopen.
 

CDO

Forumguru
@Noord26 uit ervaring: storm in glas water. Het enige wat er bij mij van te leiden heeft gehad zijn de stickers van de terugroepactie onder de koffer bakmat. Die zijn iets doorgelopen qua inkt. Thats all
 

Noord26

Forumguru
Hebben inmiddels de auto terug. Er was een slang kapot van de afvoer. Coulance loopt nog vertelde de garage te Waalwijk.

Maar toen ik aangaf dat filiaal Tilburg al te kennen had gegeven dat alles gedekt was onder verlengde garantie, m.u.v. als het een carrosserie probleem zou zijn, ik er zelf nu vanuit ga niets meer te horen over een te nog te betalen bedrag. Anders zouden ze eerst contact met ons op hebben moeten nemen betreffende de kosten, dat is niet gebeurd.

Ook hoorden wij niets rammelen vanuit het dak. Weer genieten nu! Morgen naar VAGtechniek voor een grote beurt. Verwacht Mark (Antera) ook 1 van deze dagen nog met de nieuwe zomersloffen..
 
Bovenaan Onderaan