Voetverlichting plaatsen in een O2 FL

Roeland80

Forumguru
Bedankt voor de tip! Ik heb voor de kofferbak klep knop bij de bestuurders zijde alles al eens uitgebouwd dus dat moet geen probleem zijn.beetje moeilijk dat uitbouwen? Is er ergens een instructie? En moet ik alle kabels van het dashboard kastje ook losmaken? Lees: MDI kabel, lampje, airco, en las ook iets van een airbagkabel? Krijg ik dan geen foutmelding ook al heb ik de accukabel er af?

@Spinal: ik heb toen bij de kofferbak klep knop de module stekker wel uitelkaar moet halen omdat de nummer daar binnen in stonden. Weet niet of dat bij de stekker ook is

Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Op het VWvortex.com forum is ook veel info + foto's te vinden. Ik ga altijd ook daar even kijken als ik zoiets als dit wil gaan doen.

ertromp

Forumguru
En het dashboardkastje demonteren

Bijlagen

• Dashboardkastje aan voorpassagierszijde uit- en inbouwen.pdf
    185,9 KB · Weergaven: 22

Roeland80

Forumguru
Zo vanavond de lampjes geïnstalleerd en de draadjes weg gewerkt. Ik heb handschoenenkasje gewoon laten zitten en de ventilatie roosters en opbervak boven op het dashboard gedemonteerd:

Doodle_2016-10-16T20_14_49Z.jpg

en toen de draden naar links en naar rechts laten gaan. Morgen nog even de massa en pin 50 aansluiten en wanneer ik een keer tijd heb laten activeren.

Bijlagen

• IMG_0901.JPG
    IMG_0901.JPG
    103,7 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
Zo vandaag verder de boel aangesloten en het lampje aan de bestuurders zijde geïnstalleerd. Nu afwachten of ik het goed opheb aangesloten... pin 50 was gewoon afleesbaar toen ik de module stekker gedemonteerd had. Massa aangesloten op schroef in zekering kastje. Overal LED lampjes ingedaan. De rest van de interieur verlichting ook LED dus past mooi samen. Nu nog een afspraak maken voor activeren in BC. ben benieuwd!

Roeland80

Forumguru
Luchtroosters en opbergvakje is 1 geheel met wat kunststof demontage gereedschap heb je die zo los spatels op de plek van de rode pijltjes plaatsen zie ook deze link:
http://www.briskoda.net/forums/topic/193889-dash-mounted-top-storage-box-removal/

Denk ook even aan de temperatuur sensor die aan de kabelboom van de alarm verlichting die stekker kan je gewoon losklikken. En bij terug plaatsen even om die sensor denken die dat die weer op z'n plek komt rechts naast de lucht uitlaat. Zie gele pijl

Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Na meer dan een maand is eindelijk mijn setje binnengekomen vanuit China.

IMG_0281.JPG

Alleen bestaat mijn kabelboom uit 2 delen, maar die knoop ik wel bij elkaar. Maandag ben ik vrij en dan ga ik het erin knutselen, als het droog is tenminste.

Spinal

Forumguru
Vandaag vol goede moed begonnen, alles ging prima met dank aan de tips die in dit topic staan. Alleen toen moest mijn pinnetje in pin 50 van de connector..... DIE PAST NIET :mad: Blijkt dat er een te klein pinnetje aan de kabel gezet is......
Er moet een breder pinnetje aan zitten.

FullSizeRender_003.jpg

IMG_0411.JPG

IMG_0410.JPG

Dit is mijn pinnetje, ik heb gekeken waar de witte connector vast gezet wordt en daar is te zien dat mijn pinnetje nooit niet gaat passen. Het gat is te klein, dat moet breder zijn. Weet iemand welke ik dan precies moet hebben en waar die te verkrijgen zijn. Voor de rest zit alles al op zijn plek, alleen de pin moet nog aangesloten worden

Roeland80

Forumguru
Hè hoi die lijkt er wel op! Je kan hem er niet inklikken op pin 50 soms lijkt het niet te passen maar past het toch....

Spinal

Forumguru
Ik heb hem ook rechtstreeks hierop geprobeerd:

BCMP50.jpg

En het paste echt niet..... het gat in het pinnetje is echt te klein.

Spinal

Forumguru
$_3.jpg

Deze moet ik hebben, even zoeken waar die het goedkoopst is. Hij is echt anders dan mijn pinnetje, deze heeft de vorm van een rechthoek. De mijne is vierkant.
Als iemand een los pinnetje heeft liggen dan hoor ik het graag :)

Roeland80

Forumguru
Hè das vervelend dat het niet past kan je ze nog niet uitproberen! Ik moet ook nog paar weekjes wacht alles al wel ingebouwd maar nog niet geactiveerd middels VCDS.

Spinal

Forumguru
De verkoper van de set heb ik gecontact over het feit dat niet het juiste pinnetje aan de kabel zat. Hij stelde voor alles terug te sturen en ik zou dan alles vergoed krijgen (incl verzendkosten) Maar mijn tegenvoorstel is de helft van de kosten van de nieuwe kabel te vergoeden en dat is dus gebeurd. Prima verkoper :thumbsup:

Nu wachten tot het een keer droog is buiten dan kan ik weer gaan hobbyen.
@Roeland80 ik heb zelf VCDS dus ik kan het meteen activeren.

Roeland80

Forumguru
De verkoper van de set heb ik gecontact over het feit dat niet het juiste pinnetje aan de kabel zat. Hij stelde voor alles terug te sturen en ik zou dan alles vergoed krijgen (incl verzendkosten) Maar mijn tegenvoorstel is de helft van de kosten van de nieuwe kabel te vergoeden en dat is dus gebeurd. Prima verkoper :thumbsup:

Nu wachten tot het een keer droog is buiten dan kan ik weer gaan hobbyen.
@Roeland80 ik heb zelf VCDS dus ik kan het meteen activeren.

Ja die luxe heb in niet.....

Bovenaan Onderaan