Vanenkelen
Forumguru
Raar probleem met mijn voetverlichting:
Deur open dan staat de voetverlichting AAN op de gedimde stand volgens de instelling in maxidot.
Auto starten dan staat de voetverlichting op 100% te branden.
Dit moet natuurlijk precies omgekeerd zijn, iemand een idee????
Helaas voor jou heb ik wel een idee... Ben bang dat je comfortmodule het niet goed ondersteund. Zelfde bouwjaar als die van mij .
Zie maar in de quotes hieronder
Maarrrrrr, zoals ik bovenin al schreef, het doet het, maar niet helemaal...... Er zijn twee dingen die niet helemaal lijken op wat ik bij jullie zie/lees:
Probleempje 1:
Als ik mijn deuren open, gaan ze aan, maar zodra de binnenverlichting uitgaat, dan gaan ze ook uit (ook als mijn dimlichten aan staan). Waarschijnlijk heb ik nog een oudere boordnetmodule in mijn auto zitten en ondersteunt hij het dus niet op de FL manier maar alleen net zo als bij de preFL. Ik heb een hele vroege FL uit medio 2009, dus net als met de ontbrekende draad voor de automatische lichtschakelaar zal het wel gewoon pech zijn.
Weet iemand trouwens hoe ik dat kan controleren, of ik de juiste of een oudere boordnetmodule heb?
Netjes gedaan!
Boordnetmodule type is zichtbaar als je vcds een log laat maken. Blijkbaar wel een verschil van boordnetmodules want bij dimlicht gaan mijn lampjes wel branden.
Thanks!
Ik zie inderdaad een aantal verschillen in de nummers. Niet alleen het SW nummer, maar ook het HW en het component nummer verschillen. Dan zal dat wel de reden zijn dat het bij mij op de PreFL manier werkt. Leeftijd van de auto of Ambiente vs Elegance...?
Nog eens wat gegoogled en zo te zien heeft het inderdaad met het uitrustingsniveau (en dus ambition vs elegance te maken). De module van ertromp is een highend module en die van mij een medium. Daar zal dus ook het ondersteunen van deze functie wel toe terug te leiden zijn.
Zie hier een lijstje met verschillende BCM's:
http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=60410&start=0
Aangezien jij een Elegance hebt zal het dus daar wel niet mee te maken hebben, waarschijnlijk dan toch de leeftijd? Net een vroege versie van de FL en dus nog een oudere boordnetmodule. Ik weet namelijk dat het op de preFL ook zo werkt als bij ons.
Ik heb het nu zo ingesteld dat de voetverlichting aangaat (op de felheid zoals ingesteld in maxidot) als ik de auto van slot haal en de deur open. Als ik de motor start gaat alles uit en als ik de motor weer uitzet gaat de boel weer branden. Werkt prima zo, ik mis het eigenlijk niet tijdens het rijden.