Volwaardig reservewiel O3 ABL

johant

Senior Member
Mijn O3 Ambition Businessline (met 17" Teron velgen) heb ik besteld met een volwaardig reservewiel, en een Canton audiosysteem. Nu zoek ik net op het forum, en daar lees ik (in het archief) dat de subwoofer van de Canton op de plek van het reservewiel zou zitten. Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar kan iemand bevestigen dat 17" velgen, Canton audiosysteem, en volwaardig reservewiel inderdaad een leverbare combinatie is?

Bedankt!

(ivm door kunnen rijden op lange ritten of vakanties heb ik liever een echt reservewiel dan een "thuiskomertje")

Edit: verkeerd gelezen, ging om een aftermarket subwoofer op de plaats van het reservewiel :)

Blijf toch benieuwd of er O3-rijders zijn die ook hebben gekozen voor een volwaardig reservewiel. En zo nee, waarom niet?

skodaboy

Forumguru
ik heb van de week een configuratie bij een dealer in BE laten doen voor een 03 elegance 4x4
'standaard' zit er géén reservewiel meer in een 03,maar zo'n plaksetje = rommel..:mad:

in mijn configuratie had ik ook 17" velgen,soundsysteem en een volwaardig reservewiel..:jaja:

echter kon de verkoper de optie van de variabele koffervloer nergens in zijn systeem vinden,
terwijl het volgens de website van Skoda wel kon..:cry:

Skoda-MAN

Forumguru
Ook ik heb gekozen voor een volwaardig reservewiel. Ik wil met een mindervalide geen risico nemen op lange wachttijden.

@johant Citaat: Mijn O3 Ambition Businessline (met 17" Teron velgen) heb ik besteld met een volwaardig reservewiel.
Let op: kijk goed bij aflevering of het niet toch een thuiskomer is!!!
Volgens de verkoper is het pluspack 17" Teron met reservewiel altijd een noodwiel en hij gaat er voor zorgen dat er een volwaardig reservewiel in komt (dealerwerk).
Of dit echt zo is kan ik niet beoordelen. Misschien anderen hier ervaring mee?

skodaboy

Forumguru
destijds toen ik mijn huidige 02 4x4 configureerde met 17" velgen stond er in de folder; 'kleiner' reservewiel op 4x4.
ik dacht meteen ook aan zo'n thuiskomer,echter bij levering bleek er een 16" reservewiel in de koffer te zitten..:D

in de huidige configuratie (van BE) heb je voor de 03 twee keuzes van reservewiel, een reservewiel of een 'stalen reservewiel'
als ik de foto's bekijk,lijkt de 1e op een thuiskomer en de 2e lijkt (moeilijk te zien op de foto) wel op een volwaardig wiel met zo'n mooie gele sticker van 80 km/u er op..:jaja:

zoals eerder gezegd,kijk dit even na bij aflevering van de wagen..;)

Joske

Forumguru
leg er gewoon zelf achteraf een reservewiel in? Die bak met plakspul lag er bij mij na een dag al uit :D ;)

@skodaboy

leg er gewoon je huidig reservewiel in? past toch :)

skodaboy

Forumguru
Volgens mij is een wiel met een 80km-sticker nou juist een thuiskomer... :pieker:

ik heb in de 02 een stalen velg in 16" (205/55/16) in koffer zitten en daar zit ook zo'n mooie gele sticker op van 80 km/u..:nono:
maar voor mij is dit toch wel een volwaardig wiel?

skodaboy

Forumguru
@Joske ik kan ook een winterband in 17" in de koffer duwen he..:jaja:

die isomobak en plakspul rommel mag de dealer van mij gerust houden,
daar ben je toch niks mee neemt alleen maar ruimte in beslag.. ;)

Canon-Eye

Forumguru
ik heb in de 02 een stalen velg in 16" (205/55/16) in koffer zitten en daar zit ook zo'n mooie gele sticker op van 80 km/u..:nono:
maar voor mij is dit toch wel een volwaardig wiel?
Voor mij mag een wiel alleen volwaardig heten als je het volwaardig, dus zonder beperkingen t.o.v. de andere drie kunt gebruiken.
Dat houdt m.i. in dat de afrolomtrek, draagvermogen en snelheidsindex gelijk moeten zijn; alleen de breedte zou evt. mogen afwijken.

Skoda-MAN

Forumguru
Als het goed is staat er een snelheid letter op H of V of iets anders. Die sticker zit er op om zich in te dekken voor het geval de andere wielen een afwijkende afrolomtrek hebben. Problemen met ABS/ASR en ESP en niet te vergeten het differentieel als het wiel op de aangedreven as komt te zitten.

Canon-Eye

Forumguru
Om die reden heb ik dezelfde maat winter en zomerbanden op dezelfde maat LM-velgen, en een stalen reservewiel in dezelfde maat met een winterband. Het enige verschil dat overblijft - en wat ook nooit te voorkomen is - is een miniem verschil in afrolomtrek door de verschillen in profieldiepte die door slijtage ontstaan. Soit...

Tafkah

Forumguru
De 4x4 versie is in de achterbak hoogstwaarschijnlijk alles anders. Ik heb een OI 4x4 gehad, en alle standaard opties achterin (trekhaak, reservewiel, LPG tank in reservewiel ruimte) werden voor 4x4 altijd uitgesloten en indien aanwezig apart benoemd met andere type nummers.

Bij aanschaf van de auto (demo dealer, 1 jaar oud) had ik een trekhaak bedongen, maar verder niets besproken of het een vaste of afneembare moest zijn. Er was voor de 4x4 alleen een afneembare beschikbaar die toch een 2,5 keer duurdere optie was dan een vaste. Ze hebben er nooit iets van gezegd, maar ik vermoed dat het wel even zeer gedaan heeft...

Badnews

Senior Member
Morgen even checken wat voor reservewiel ik heb. Heb een ebl met teron 17" velgen, en volgens de offerte een full size reserve wiel. Ben benieuwd of er een sticker met 80 op zit. (Eigelijk wel fout, dat ik na 1.5 jaar niet eens gechecked heb)

widojo

Actief lid
Rijd zelf een EBL met 17 inch Teron en heb die heel bewust besteld met een volwaardig reservewiel. Dit is een 16 inch velg met een normale band, dus zonder snelheidsbeperking. Vanwege de beperkte ruimte wel een maatje smaller.

spikehome

Forumguru
Heb zelf dan een golf 7 die heeft standaard geen reserve wiel.
En wilde ook een reserve wiel maar dit toch niet genomen.
Heb de oude thuiskomst van de vorige auto bewaard maar die ga ik toch niet gebruiken.
Als ik kijk zolang ik auto rijd hoeveel lekke banden ik heb gehad is dat precies 2x geweest.
Waarvan 1x op vakantie op de tolweg in Frankrijk en dat is al een 25jaar geleden dik.
De 2e keer is dan een 15jaar geleden.
En banden zij alleen maar beter geworden.

leo442

Forumguru
Als het goed is staat er een snelheid letter op H of V of iets anders. Die sticker zit er op om zich in te dekken voor het geval de andere wielen een afwijkende afrolomtrek hebben. Problemen met ABS/ASR en ESP en niet te vergeten het differentieel als het wiel op de aangedreven as komt te zitten.

In zo'n geval is ook de velg van een lichtere kwaliteit, dus stikker geeft zeker wel aan dat er een beperking is.

leo442

Forumguru
Morgen even checken wat voor reservewiel ik heb. Heb een ebl met teron 17" velgen, en volgens de offerte een full size reserve wiel. Ben benieuwd of er een sticker met 80 op zit. (Eigelijk wel fout, dat ik na 1.5 jaar niet eens gechecked heb)

Daar zit geen stikker op het is echt een volwaardig wiel, maar wel met een afwijkende maat 16 inch.

Bovenaan Onderaan