Voorstellen Skoda Octavia RS combi

koreaan

Forumguru
@GJ M zag een set op superskoda voor 269 euro. Prijs lijkt me niet zo slecht, weet niet wrappen me zal kosten.
Zelf op speurtocht eindigt waarschijnlijk weer op niks.

koreaan

Forumguru
Onder het mom van boys will be boys heb ik het volgende te melden;
Vandaag een sprintje getrokken met een getunede subaru impreza(ems tuning) geklokt op 303 pk. Praktische zelfde setup, intake + uitlaat. Winnaar uiteraard de Skoda!! (moet zeggen nipte overwinning)

CDK

Forumguru
haha lekker hoor Bas, maar de Subaru klonk zeker het lekkerst? die boxers kunnen zo lekker grommen.....

koreaan

Forumguru
Die boxers klinken zeker lekker, ziet er ook best geinig uit zo'n Subaru.
Ik kreeg zelfs een compliment van de Subaru bestuurder over het geluid van de Skoda.

• Leuk
Waarderingen: CDK

koreaan

Forumguru
Update Skoda
Er valt eigenlijk weinig te melden heb maar weinig gereden sinds het sprintje met de Subaru. Het is eigenlijk wel zonde dat ie zo weinig rijdt echter verkopen zie ik echter niet zitten aangezien het een goed exemplaar is met een goede uitlaat :) De zomerbanden zitten er weer onder, nog steeds met de borbet velgen. Deze worden binnen vervangen door gloednieuwe 17" originele velgen want de achterbandjes zijn bijna op. wil de voorste banden op de achterste velgen zetten en voor nieuwe banden zette. wellicht iemand tips voor goede banden??

update Blue GT
Mijn dagelijkse auto, rijdt erg goed moet ik bekennen je kunt er zonder moeite lange afstanden afleggen. Zal niet overdrijven maar je zult niet snel denken dat je een in B segmenter rijdt.
Met de 1.4 tsi 140 pk kom je echt niks te kort, dit blok is tevens veel betrouwbaarder als mijn oude Polo GTI blok 1.4 tsi twincharge. Er staat inmiddels 30.000 km op de teller en de Polo heeft net zijn eerste beurtje gehad.
Ook kwam ik er achter dat ik er met een beetje moeite +-50 liter kan tanken, wat er voor zorgt dat je bij lange snelweg ritten 800 km kunt halen op een tank. Dat haalt mijn Skoda niet :)

Ik kijk uit naar het TVS weekend in september, ook las ik dat er een TVS evenement plaatsvind a.s. zondag.
Als ik mijn vriendin zover krijg gaan we misschien wel een kijkje nemen. Wil dat monster van Corne met zijn (nieuwe) uitlaat wel eens horen knallen :)

Rallye

Forumguru
Als je toch niet zoveel rijdt zou ik eens naar Michelin Supersports kijken. Anders de gewone Pilot Sport 3.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@koreaan, ik ben niet zo van de wedstrijdjes, dus de dragstrip laat ik aan me voorbij gaan zondag ;) maar het zou leuk zijn als je langs komt, er gaan nog een mannetje of 7 van hier, dus zou gezellig zijn als jij er ook bij was. Ik kan me voor 200% aansluiten bij de tip van @Rallye met een kleine voetnoot dat je qua veiligheid het best de nieuwe banden achterop plaatst, ja ook bij een voorwielaandrijver :jaja: ;)

LT83

Forumguru
Gaaf om te lezen Bas, ik heb ook eens een snelwegsprint gehad men een Subaru met 310pk.
Tot 200km/h gaat het aardig gelijk op, daarna is de Skoda best een stukje sneller.
Echt goed toppen doen ze niet die scooby's volgens mij.

CDK

Forumguru
@koreaan, klopt dat heb jij goed gezien, 2e geworden op de mini dragstrip van 100 meter, op een haar na verloren van een lichtere golf 5 met zelfde vermogen. zeer goed resultaat dus voor m'n "ouwelullenbak" :D

koreaan

Forumguru
Zag een zwarte vlek op de garagevloer, ben er mee terug gegaan naar de dealer. Blijkbaar was er een o-ring verkeerd gemonteerd. Men heeft alles gerepareerd en de olie is bijgevuld. Wel netjes opgelost echter had ik toch iets meer verwacht van de dealer.

CDK

Forumguru
@koreaan, het blijven mensenhanden die aan auto's sleutelen, er kan altijd iets fout gaan, maar gelukkig is het netjes opgelost ;)

ertromp

Forumguru
Zag een zwarte vlek op de garagevloer, ben er mee terug gegaan naar de dealer. Blijkbaar was er een o-ring verkeerd gemonteerd. Men heeft alles gerepareerd en de olie is bijgevuld. Wel netjes opgelost echter had ik toch iets meer verwacht van de dealer.
Oei echt gevaarlijk zoiets.
Enige tijd geleden moest ik in een parkeergarage een nieuw stuk bestrating laten maken en waren ze de grond nog aan het saneren. Wat was er gebeurt een auto was nl. van de dealer waar onderhoud gepleegd is naar kantoor gereden en daar aankomende en parkerende is de caterplug er uit getrild. Onvoldoende vastgedraaid. Ongelooflijk mazzel gehad die bestuurder dat de motor niet kapot is gedraaid.
Gelukkig voor jou goed afgelopen!

Bovenaan Onderaan