Voorstellen Skoda Octavia RS combi

LT83

Forumguru
Je was trouwens ook de enige die met het TFSI blok en de katmod de 280+ pk's haalde gisteren. Dan zal de K&N kit zeker wat pktjes hebben opgeleverd:D

koreaan

Forumguru
ja zeker, hij loopt veel beter met de k&n kit.
Wat op de uitdraai een klein verschilt lijkt is in praktijk een groot verschil.
nu ook in de hoge toeren veel trekkracht, voor de filter zakte het koppel in.
vermoed dat de top ook hoger ligt nu, moeten maar eens naar Duitsland om dat te testen.

• Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Ja dat denk ik wel zeker Bas, bij mij ging de topsnelheid na monteren van de kit met bijna 10km/h omhoog.
Nu gaf die bij mij ook wel een extreme vermogenstoename, maar is toch erg veel.
Wat was de topsnelheid van jullie RS met 272pk?

koreaan

Forumguru
Hey luuk heb met de vorige tuning 260 op de teller geklokt.
zal binnenkort eens naar Duitsland gaan om eens te knallen, hoop 270 op de teller te klokken.
jouw skoda loopt zijn teller uit vermoed ik.

LT83

Forumguru
Hey Ja klopt, loopt na enig aandringen wel circa 260-265 op de GPS.
Dan ben je inderdaad al wel het tellertje uit.
Zonder de Typhoon kwam ik uit op circa 255 op de GPS (292pk en 443nm)

koreaan

Forumguru
Luuk,

Gisteren een rondje om geweest, haalt op de GPS sowieso 255 km/u met 3 personen
Top is natuurlijk leuk, maar leuker is dat ie nog beter rijdt.

LT83

Forumguru
255 is niks mis mee, netjes!! Denk dat je dan ook al wel een heel eind 270 op de teller had staan niet?
Maar helemaal mee eens Bas hij moet gewoon lekker lopen, ik ga zelf meestal een paar keer per jaar een ochtend of avond even de autobahn op. Is toch wel lekker om dan even gas te mogen geven, daarnaast is het voor de motor ook gewoon niet verkeerd.

koreaan

Forumguru
wat rijdt de Skoda toch lekker, ook op hoge snelheden blijft de auto erg stabiel.
@ Luuk gas geven blijft een feest, moet nu nog beter op mijn teller letten want over 180 ben je zo.
haha mijn teller stond inderdaad een behoorlijk eind naar de 270 km/u.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

koreaan

Forumguru
Hey Thijs,

heb jij nog een beetje succes met de verkoop?
Of heb je de Skoda niet meer te koop.

PS ga je ook weer mee met de ringrit?

LT83

Forumguru
Hey Bas,

Weinig succes met de verkoop tot nu toe, hij mag bij een goed bod meteen weg, dus ja hij staat nog te koop.
Ben al bij een paar B5 RS4 tjes wezen kijken, maar nog geen echte nette gezien. En de te verwachten onderhoudskosten/reparaties brengen mij ook steeds meer aan het twijfelen. Misschien ga ik toch maar werk maken van het importeren van een S4 uit 2009-2010.
Oftewel hij hoeft nog niet direct weg, maar mag uiteraard wel.

Weet nog niet of ik tijd vrij kan maken voor de ringrit. Vond het vorig jaar wel erg geslaagd dat zeker.
Maar heb zakelijk een extreem druk voorjaar en weet niet of ik daar tijd voor ga hebben.

koreaan

Forumguru
De Skoda is still going strong !

Afgelopen weekend met het GTI forum mee gereden naar de Nurburgring.
Ondanks de Skoda langer en minder sportief kan niet zeggen dat de gti's veel sneller is dan de Skoda.
Zal wel een de bestuurder van de GTI hebben gelegen :). Wat me wel is opgevallen is dat de remmen op de bergpassen niet voldoende remkracht leveren bij veelvuldig gebruik. Volgens de dealer waren zowel mijn schijven als remblokken nog in zeer goede staat dus een vervangen doe ik nog niet.

Verder heeft hij zich goed gehouden tussen al het pk geweld en het warme zomerse weer.
Tot heden nog steeds geen problemen gehad, de Skoda heeft nu 77.500 km op de teller.

PS
De paarden vinden Aral 102 het lekkerst!

koreaan

Forumguru
Afgelopen weekend was het dan weer zover Volkstyle Base in Weeze.
Vorig jaar heb ik dit evenement ook bezocht en had het er prima naar mijn zin.

Het was lekker rustig om op de heen weg mag ook wel ik was om 07:30 uur vertrokken.
Onderweg kwamen we een witte Golf GTI 6 tegen, de bestuurder dacht wel sneller te zijn als mijn blauwe gezinswagen. Dat had ie mooi mis hij kreeg een draai om zijn oren J

Ik had afgesproken bij het tankstation Lokkant met het opperhoofd van het GTI forum.
Daar stopten ook de jongens van de witte GTI, ze vroegen al wat er motorisch veranderd was, verliezen van een Skoda was volgens mij zijn eer te na. Altijd leuk om iemand te verassen met de Skoda. Boys will be Boys

Back on topic;

Ook dit jaar waren er weer een hoop mooie bolides te zien, ik word altijd hebberig van!
De locatie is uitermate geschikt om een paar mooie kiekjes te maken wat ik ook gedaan heb.

Ik weet niet of er meer forum leden aanwezig waren, heb wel een aantal RS’en gespot voornamelijk Duitsers maar een enkele kwam uit NL.

Bij thuiskomst bijna 80 K op de teller, still going strong!

Hieronder de foto’s

Moet wel eerlijk bekennen dat het begint te kriebelen om weer Golf GTI te kopen.

Bijlagen

• DSC_0196-1p.jpg
    DSC_0196-1p.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 59
  • DSC_0211-11p.jpg
    DSC_0211-11p.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 56
  • DSC_0227-11p.jpg
    DSC_0227-11p.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 54
  • DSC_0200-1p1.jpg
    DSC_0200-1p1.jpg