Update 173000 km.
De Octavia bevalt heel goed, prima motor die 1.5 en de DSG maakt het voor ons echt af. Ik denk dat we niet snel meer naar een handgeschakelde auto zullen overstappen als hoofd auto binnen het gezin.
Verbruik lijkt nu een beetje tussen de 1/14 a 1/15 te schommelen. Opzich prima maar ik heb het idee dat er meer uit te halen is. Zelf rij ik niet heel veel in de auto maar ook mijn vrouw rijdt heel bewust met de auto.
Updates aan de auto zijn er nog wel geweest. Na de eerste rit met de caravan heb ik gelijk weer hulpveren laten monteren. Zonder vond ik onprettig rijden. Met is een stuk beter maar in de kont vind ik de auto nog steeds niet geweldig, ook zonder caravan. Maar dat was bij mijn vorige Octavia niet anders. Het is gericht op comfort zullen we maar zeggen.
Ik heb intussen ook bezoek gehad van een oud collega met VAG computer, die heeft de nodige aanpassingen gedaan waar ik erg blij mee ben. Net als bij de vorige Octavia verhoogt zo’n bezoekje toch weer het plezier wat je beleeft aan de auto.
Minpunten? Niet veel alleen dat de koplampen vocht in zich hebben stoort me wel. Maar het schijnt bij led verlichte koplampen vaker voor te komen heb ik begrepen. Verder heb ik een keer een storing voorbij zien komen in het start stop systeem. Dit is echter bij opnieuw starten weg gegaan maar we houden het even in de gaten.
Wensen:
- Bezoekje aan onze vrienden van VVT in Marum.
- Gasveren voor de motorkap en wellicht achter vervangen voor nieuwe set.
- led mistlampen, bij tips hoor ik het graag.
- led lampen in het interieur.
Had mijn autohistorie al even een update gegeven en ook daar aangegeven dat we opzoek zijn naar een tweede auto. Dit zal waarschijnlijk een Fabia of Rapid worden. Afhankelijk van het budget wat we willen uitgeven een pre tsi model of een 1.0 tsi. Mochten jullie wat weten dan hoor ik het ook graag! De Saab blijft in zijn winterslaap en hoeft straks alleen op zomerdagen zijn werk weer te doen.
Hieronder nog wat leuke sfeerbeelden