Update 178000 km.
de auto staat nu bijna 4 weken zo goed als stil.. Door alle Corona perikelen werk ik thuis en rij ik eens in de week een stukje om hem even warm te laten worden zodat hij niet alleen maar stil staat.
Apk en beurt zijn wel weer gewoon doorgegaan. Onderhoud laat ik uitvoeren bij Kia Weesepoel in Ten Boer. Echte vakmensen en service hoog in het vaandel! Na minder positieve ervaringen met een lokale Skoda dealer nu al een paar keer bij Weesepoel geweest en meer dan tevreden over service en prijs. Een aanrader voor de Noordelingen!
Tevens ook nog wat aangepast aan de auto. De uitstapverlichting in de spiegels vervangen door LED. Spannend om mee te beginnen maar goed gevoel om zonder schade zelf te hebben vervangen! Geeft een totaal andere look aan de auto in het donker!!
Daarnaast met
@eriktv en
@Tman0961 een mini meeting gehad en begonnen met het polijsten van mijn Octavia. Met dank aan erik zijn spullen waren de resultaten weer top!! Snel de rest van de auto oppakken!
Als laatste begint het me soms wel een beetje te irriteren dat de Octavia een beetje zwevend weggedrag kan hebben, hierover
@Antera een berichtje gestuurd om eens te kijken of ik hier toch een passende oplossing voor kan vinden. De set originele RS schokbrekers bleken onlangs advies van de dealer toch niet te passen en staan voor de liefhebber te koop op marktplaats.
tijdens de rit naar de wintersport met volle bepakking bleken de 160 pk’s perfect hun werk te doen! Snel en zuinig die kant op! Volle bepakking en een 150 km/h als kruissnelheid met een verbruik van ongeveer 1:16 vind ik netjes! Ik merkte toen wel dat de xenon te ver omhoog scheen. De sensor laten controleren maar die is goed. Waarschijnlijk toch te week in de kont..
Maar overal erg tevreden, dakraam kan weer open en hopen dat we snel weer wat meer kilometers gaan rijden. Vooralsnog geen last gehad van die 100 km/h op de snelweg