Update (149.500 km)
Na de auto gewassen te hebben liep er water in straatjes naar binnen bij mijn pedalen.
Naar de garage geweest, bleek de parafan behoorlijk verstopt te zitten. Deze is helemaal leeg gehaald, is een grote plastic zak vol aan rommel uitgekomen. Ook gelijk het interieurfilter laten vervangen. Tevens gelijk een afspraak gemaakt om het climate control systeem te laten reinigen en opnieuw te laten vullen. Met als gevolg dat hij nu weer behoorlijk koudere lucht blaast en frisser ruikt.
Verder blijft het opvallend dat het verschil op winterbanden of zomerbanden in benzineverbruik opmerkelijk is, gauw 0,5 liter op 100 kilometer bij vrijwel hetzelfde gebruik van de auto.
Opvallend nadat de auto voor de climate control beurt is geweest zijn de meldingen van de steeds maar blijvend brandende lampjes gereset en gedurende een langere snelweg rit van Hoogezand naar Dordrecht en weer terug uitgebleven zijn. Echter weer terug zijnde en enkele stadse/korte ritjes gewoon weer aan zijn.
Misschien hebben jullie nog een idee of het verstandig is om sensoren oid te vervangen voordat ik eventueel zou beginnen aan het vervangen van de abs pomp (sporadische storing veroorzaakt het brandende lampje, het ASR lampje). Andere lampje zou moeten komen doordat er bij cilinder 1 en 2 wat olie bij de benzine kan komen, voor zover ik begreep zaten daar rubberen afdichtingen waar wel eens wat olie door kan dringen in de benzine (veroorzaakt het andere lampje, dit lampje is het motortje).
Ik ben wel gewend aan de lampjes intussen en je merkt vrijwel niks aan de auto, maar het zou toch prettiger zijn wanneer de lampjes uit zijn natuurlijk. En op diverse fora en internet sites ook gelezen dat de brandende lampjes te maken zouden kunnen hebben met kapotte sensoren.