vraag 12v splitter

Hoe lang een accu meegaat is van vele factoren afhankelijk.
3 jaar zou aan de korte kant zijn maar zeker niet onmogelijk.
 

Wasmachineman

Forumguru
3 jaar is kort, auto van Constant is een demo geweest, heeft even stil gestaan bij dealer en Constant gaat vaak op wintersport.
Offtopic: Die 12v zie ik niet in je handtekening, Constant?
 

Constant

Erelid
Ik moet binnenkort nog naar de dealer voor de winterbanden-wissel en in december de eerste APK keuring, dan vraag ik gelijk voor een accu-check. Of komt er binnenkort weer zo'n gratis wintercheck?

Alhoewel, 1 maand geleden bij de grote beurt zal de accu ook gecontroleerd zijn neem ik aan :smirk:.

@Wasman: moet ik mijn auto-koffie-mok er ook nog bij zetten?
 

Snoopy

Lid
Heb sinds een week ook de 12v-splitter van Conrad die in de bekerhouder past.
Heb hem nu in gebruik in mijn oude auto.
Daar geeft hij ook een lage accuspanning aan (alleen het rode ledje brand), terwijl er op 12 augustus j.l. een nieuwe accu geplaatst is.
Zal dus wel een onvolkomenheid van het dingetje zijn.
Als de motor loopt branden alle ledjes.
Van de gebruiksaanwijzing uitgaande zou je kunnen aannemen dat het gele ledje net wel of net niet moet branden.

p.s.
Heb net de accuspanning gemeten en deze is bij ingeschakeld kontakt 12,24 volt, ligt dus zeker aan de splitter.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb ook zo'n dingetje van 8 euro (Halfords), zonder accu indicatie. Werkt prima, maar je moet bij zoiets denk ik niet verwachten dat zo'n indicator dan ook nog betrouwbaar is. Je vraagt je af waarom ze dat er op zetten, wsch omdat ze denken dat het daarmee aantrekkelijker is voor sommigen.
 

FredV

Banned
Ik heb ook zo'n dingetje van 8 euro (Halfords), zonder accu indicatie. Werkt prima, maar je moet bij zoiets denk ik niet verwachten dat zo'n indicator dan ook nog betrouwbaar is. Je vraagt je af waarom ze dat er op zetten, wsch omdat ze denken dat het daarmee aantrekkelijker is voor sommigen.
Kan heel goed zo zijn Rosinfield:)
IK heb deze voornamelijk besteld omdat deze zo mooi in de bekerhouder past. Die andere splitters zijn lastiger vast te maken of liggen dan los, vandaar mijn keuze.
En de lampjes, van mij hoeven ze niet, t is wel een indicatie of er spanning op staat, en dat is voor permanente gebruikers die je erop aansluit, wel handig.
En bovendien, mn Tomtom kan ik op de USB aansluiten en heb dan toch nog een aansluiting (2 zelfs) vrij.
 

Snoopy

Lid
Kan heel goed zo zijn Rosinfield:)

En bovendien, mn Tomtom kan ik op de USB aansluiten en heb dan toch nog een aansluiting (2 zelfs) vrij.

Hiermee moet je wel opletten, bij mijn splitter staat in de gebruiksaanwijzing per usb-aansluiting max. 500ma, op de Tomtom staat laadstroom 1000ma (is dus het dubbele).
 

FredV

Banned
Hiermee moet je wel opletten, bij mijn splitter staat in de gebruiksaanwijzing per usb-aansluiting max. 500ma, op de Tomtom staat laadstroom 1000ma (is dus het dubbele).
Dank voor deze goede tip!! Dan gebruik ik wel de andere aansluiting!
 

Rosinfield

† In Memoriam
FredV: Klopt dat ding van mij zit op een houdertje dat je dan met tape ergens moet vastplakken. Dat laat echter in no time los. Bij m'n Toyota kon ik het mooi ergens tussen klemmen, weet eigenlijk niet hoe het bij de Yeti gaat. Zal er naw ook niet zoveel gebruik van maken, want Ipod gaat nu rechtstreeks in de radio en achterin zit ook nog een aansluiting om evt telefoon op te laden tijdens vakantie oid. Tijdens de laatste vakantie heb ik er veel plezier van gehad (Nuvi, Ipod, Telefoon, zaklantaarn)
 

GJS

Senior Member
Heb net de accuspanning gemeten en deze is bij ingeschakeld kontakt 12,24 volt, ligt dus zeker aan de splitter.

Wat bedoel je met ingeschakeld contact?
Als je de ACC(esoire) stand bedoelt dan is 12,24 V te laag, de rustspanning van een goed geladen batterij is tenminste 12,6 V.
Als je de sleutel doordraait naar de volgende stand dan zakt de spanning i.d.d. in omdat er dan meer stroomverbruikers zijn, dus dan zou het kunnen dat je maar 12,24 V overhoudt.
 

Snoopy

Lid
Wat bedoel je met ingeschakeld contact?
Als je de ACC(esoire) stand bedoelt dan is 12,24 V te laag, de rustspanning van een goed geladen batterij is tenminste 12,6 V.
Als je de sleutel doordraait naar de volgende stand dan zakt de spanning i.d.d. in omdat er dan meer stroomverbruikers zijn, dus dan zou het kunnen dat je maar 12,24 V overhoudt.

In ruststand op stand 0 van het kontakt is de spanning 12,64 volt,
in stand 2 van het kontakt wordt dit 12,24 volt.
In stand 3 van het kontakt start de auto, duidelijk zo?:cool:
 
Bovenaan Onderaan