@erikoctavia : hou er dan even rekening mee, dat hoe het nu bij jouw auto geprogrammeerd is de lampen op de aanhanger uit zullen blijven als je DRL actief is..!
Geen probleem, maar wees je er wel van bewust..!
Dank voor het doorgeven. Dit klopt.
Samengevat:
in O-stand zijn zowel achterlampen auto als lampen fietsendrager uit.
in Standlicht-stand zijn zowel achterlampen auto als lampen fietsendrager aan.
in Dimlicht-stand zijn zowel achterlampen auto als lampen fietsendrager aan.
in Auto-stand bij weinig licht (dus dimlicht) zijn zowel achterlampen auto als lampen fietsendrager aan.
in Auto-stand bij voldoende licht (dus DRL) zijn achterlampen auto aan, maar lampen fietsendrager
uit.
Nu vraag ik me wel af: was dit anders voordat deze wijziging is doorgevoerd? Kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat in Auto-stand bij voldoende licht (dus DRL) zowel achterlampen auto als lampen fietsendrager sowieso al uit waren. Maar checken kan ik het niet meer, zonder VCDS weer terug te laten draaien. Enig idee of hier nog een extra setting voor is in VCDS trouwens, om ook lampen fietsendrager aan te forceren bij DRL? Voor nu zal ik bij het rijden met de fietsendrager erop moeten onthouden handmatig naar dimlicht te schakelen, vooral als het mistig is. Met uitzondering van mist schakelt de Auto-stand al vrij snel zelf naar dimlicht namelijk (zelfs als de setting hiervoor in car-menu op 'Laat' staat).
Het reeds bekende alternatief (DRL programmeren als standlicht) bevalt me ook niet. Het verklikker-lampje geeft dan niet meer aan of je dimlicht is ingeschakeld of niet (brandt continu groen), ook je dashboardverlichting schakelt in, onafhankelijk van je dimlicht. En je navigatie wijzigt ook overdag naar nachtstand. En je kentekenlamp brandt continu (geen big deal, maar toch).
Overigens los van dit alles: vandaag nieuwe LED puddle-lights en richtingaanwijzers (dynamisch) voor in de zijspiegels besteld. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Besteld op Kopacek (zou beter moeten zijn dan Ali etc. , zeggen ze).