Vraagje over alarm

Duijzer

Donateur
Verzekering heeft verder geen eisen gesteld. Als ze hem willen nemen ze hem idd toch. Stiekem denk ik dat de met kenteken gegraveerde ramen misschien nog wel het meeste effect hebben, if any. Daar zullen ze dan toch iets aan moeten doen, hetgeen ze er misschien van weerhoudt en op zoek doet gaan naar een makkelijker prooi.
Het graveren in ramen wordt gedaan met een etsvloeistof. Je hebt een stickertje met het kenteken, dat plak je op de ruit. Daar smeer je wat van de vloeistof op. Even in laten trekken, afvegen en de sticker verwijderen. Dan staat het kenteken in de ruit. Criminelen hebben ook etsvloeistof en stickertjes met een mooi rechthoekje.....En ik denk er in Rusland genoeg rondrijden met een NL kenteken in de ruit, wat niemand boeit.
Maar in die zin heb je wel gelijk, hoe meer werk ze aan een auto hebben, hoe minder interessant.
 

EdK

Forumguru
Ja die letters glimmen je toch maar tegemoet...

En daar had je toch een hekel aan ?:pieker::jaja:
 

hemi24

Forumguru
Typisch Hollands, kenteken graveren...

Heb je in de meeste andere landen geen bal aan!

Vraag is, of je verzekering het af-fabriek alarm ook daadwerkelijk erkend als een bepaalde klasse alarmsysteem.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rosinfield

† In Memoriam
Ze hebben er geen verdere eisen aan gesteld; leeftijd was wel een belangrijk criterium begreep ik.

Zonder die letters is het type ook wel duidelijk
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag offerte gekregen. Geen extra eisen naar alarm voor wagens waar de waarde onder de 70.000euro is. Afhankelijk van het merk en de woonplaats ligt het bedrag wel lager. Vb bmw X en landrover, daar lag de grens lager en ook vb wanneer je in antwerpen woont.
 

SuperBeeb

Forumguru
Toen ik mijn GTI wilde verzekeren waren er verzekeraars die als minimum leeftijd 35 eisten.
Begin 20 kan ik nog begrijpen, maar dit:fool:
En omdat nieuwwaarde net onder de 50k was, was geen alarm vereist. Lettertjes achterop zijn verwijderd (rode lak erin was niet mooi meer), maar op voor- en zijkant zitten ze nog wel.
 

Rosinfield

† In Memoriam
De minimum leeftijd van de eigenaar is een eis voor het schade-verzekeren, het alarm voor de diefstal component.
De kans daarop is voor een 18 jarige even groot als voor een 81 jarige.....toch?

Maar dat geldt niet voor de kans op ongelukken, zeker met dergelijke autootjes ;)
Maw, staat los van het alarm-verhaal.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wil wel even inhaken op de vraag van @Rosinfield . Ik ben er achtergekomen dat dit een 'slimme' manier van importeren is.

Jouw GTI is waarschijnlijk geïmporteerd 'zoals het hoort'. En bij die persoon met ook een geïmporteerde GTI, is het iets anders gedaan. Hier haalt de importerende persoon zijn winst uit.

Als zijn GTI en jouw GTI vergelijkbaar zijn, dan voer ze maar eens qua kenteken in op een kenteken app.
Bij jou zal er een hogere 'nieuwwaarde' verschijnen dan bij die andere.

Waarom? Importeurs zijn slim met opties wel/niet aangeven tijdens invoer. Zo kan een NL geleverde auto een nieuwwaarde van 50k hebben, terwijl eenzelfde, geïmporteerd uit Duitsland, een nieuwwaarde van 45k heeft.

Leuk als klant als je zoiets (goedkoper) kunt kopen, nadelig als je als klant zo'n auto weer wilt verkopen.

Het is bij bedrijven maar net hoe de wind waait; het minimale voor je eigen (inruil) auto terug willen geven, en het maximale voor een (import) auto vragen..... vieze spelletjes!
 

brepus13

Forumguru
@HarrieSkoda dit importeer verhaal heeft toch weinig te maken met het niet hebben van een alarm? Als er geen klasse 3 alarm op zit dan heeft dat niks met vieze spelletjes te maken. Slechts met een eerste eigenaar die het niet aangevinkt heeft.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@brepus13 Meer geënt op het wel of niet op de verzekeringspolis vermelden van het alarmsysteem. Als je bleu en onwetend bent kun je dus zomaar wel een alarm systeem op je auto hebben, terwijl je dacht een auto zonder alarm systeem te hebben gekocht, als je snapt wat ik bedoel.
 

brepus13

Forumguru
Ah ok :-)

ach ja, het is vrij makkelijk te testen of je een alarm hebt. Maar dan nog vereiste mijn verzekeraar destijds voor mijn bmw ook een certificaat van keuring van het systeem. Dus simpel een vinkje zetten is dat ook niet.
 

CDK

Forumguru
Zo was ik ook onwetend..., mijn RAM had ook de standaard startonderbreker, maar....., USA startonderbreker is niet SCM geclassificeerd, dus om aan klasse 3 + voertuigvolgsysteem te voldoen moest ook een extra startonderbreker geïnstalleerd worden. Voor randstedelingen kan ik Carshop Fortuin in Den Haag van harte aanbevelen!!
 

Cordoba

Forumguru
De minimum leeftijd van de eigenaar is een eis voor het schade-verzekeren, het alarm voor de diefstal component.
De kans daarop is voor een 18 jarige even groot als voor een 81 jarige.....toch?

Ik denk het niet: mijn inschatting is dat een 18-jarige vaker op plekken parkeert (avondje stappen) waar er geen toezicht is, maar waar de auto wel de aandacht vraagt van "potentiele onrechtmatige eigenaars". Een 81-jarige zal 's avonds vooral thuis parkeren, en bijvoorbeeld vaker in een eigen garage, of bij een chique gelegenheid met bewaakte parking, en bijvoorbeeld maar zelden bij de McDonalds parkeren.
 

Arjann

Forumguru
Ook al heb je een import auto met een fabrieks alarmsysteem, dan kan het nog zijn dat deze niet aan de Nederlandse eisen voldoet en er alsnog een aftermarket in kan, mocht je een gecertificeerd alarm nodig hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan