Vraagje over alarm

Desperado

Forumguru
Ik denk het niet: mijn inschatting is dat een 18-jarige vaker op plekken parkeert (avondje stappen) waar er geen toezicht is, maar waar de auto wel de aandacht vraagt van "potentiele onrechtmatige eigenaars". Een 81-jarige zal 's avonds vooral thuis parkeren, en bijvoorbeeld vaker in een eigen garage, of bij een chique gelegenheid met bewaakte parking, en bijvoorbeeld maar zelden bij de McDonalds parkeren.
Dat zie je denk ik toch verkeerd. Die 81 jarige zal bijvoorbeeld vaker op een afgelegen plek parkeren om even te gaan wandelen in het bos. Dus wat dat betreft maakt het niets uit. Het dievengilde is tegenwoordig zo brutaal dat die echt niet meer kijken of het dag of nacht is.
 

EdK

Forumguru
Hokje 1, hokje 2, hokje 3, hokje 4, hokje 5...............

Echt hollands dat hokjes denken..............
Een dief is gewoon ergens en als jij daar toevallig ook bent en je hebt dingen bij je van zijn gading dan ben je het gewoon kwijt.

En maat geen donder uit hoe oud je bent , waar je bent , er blijft één hokje over en dat is dat je helaas ook op de lokatie bent waar die persoon zijn beroep uitoefent namens het dievengilde
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar dat laat natuurlijk onverlet dat de kans op diefstal wel degelijk afhankelijk is van allerlei (achtergrond)factoren.
Dit is net zoiets als zeggen dat iedereen longkanker kan krijgen (wat op zich klopt) en dat het geen donder uitmaakt of je rookt
 

Cordoba

Forumguru
Desperado, daar had ik dan weer niet aan gedacht, maar ik denk dat wel duidelijk is geworden, dat het diefstalrisico wel degelijk beïnvloed wordt door gedrag en gewoontes, en gemiddeld gesproken zit daar een behoorlijk verschil tussen een 18-jarige en een 81-jarige.
 

VAG-man

Forumguru
Alarm of niet, als 65+ kan het nog knap lastig zijn een dure auto (>€50.000) te verzekeren. Zeker als je nog een chronische ziekte hebt.

Zowel bij de beginnende als 65+ bestuurders wordt leeftijdsdiscriminatie toegepast.
 
Bovenaan Onderaan