intruder1400
Actief lid
Ik kan nergens vinden of de Skoda Octavia Greenline Businessline wel of geen start-stop-systeem heeft. Wie kan me dit vertellen?
De Kia Rio die ik nu heb (en ik hoop niet te lang meer) heeft dat ook. Ik gebruik het regelmatig. Niks irritant aan. Het is wel een handbak....(...)
Ik merk zelf dat ik het wennen vind en dus weinig gebruik maak van start-stop.
bij mijn huidige auto; Als ik als eerste bij het stoplicht staat, gebruik ik hem niet. Sta ik 2e of verder weg, is het prima te gebruiken. Niets irritants aan.
Sta ik net na 30 km snelweg voor een brug met sluis (duurt altijd erg lang). Ik dacht, nou is het wel handig dat start/stop. Ik de auto in zijn vrij, koppeling oplaten komen..... Motor blijft gewoon lopen.Je moet als rijder de stop zelf activeren door de pook in z'n vrij te zetten en de koppeling op te laten komen. Wanneer je dit niet doet en dus de koppeling ingetrapt houdt zal de motor niet stoppen.
Sta ik net na 30 km snelweg voor een brug met sluis (duurt altijd erg lang). Ik dacht, nou is het wel handig dat start/stop. Ik de auto in zijn vrij, koppeling oplaten komen..... Motor blijft gewoon lopen.
Eerder heb ik het wel eens gebruikt, toen werkte het prima. Temp stond op 20 graden, airco op auto, dus geen gekke energieverbruikers.
Weet iemand wat redenen zijn waarom start-stop het niet zal doen?