Oh jee, ben nog bij VW gaan kijken, en ik moet zeggen dat de VW Variant businessline edition ook een goede deal lijkt. De auto is duidelijk wat krapper van binnen, maar ook beter afgewerkt. Prijstechnisch scheelt het nog geen 1.000 euro met een EBL. Ook door hoger inruil van zo'n 500 euro. Wel geen xenon, keyless go, park assistant, maar toch héél compleet zo:
- 1.2 TSI BlueMotion Technology 77 kW
7 versn. DSG |
€ 28.390
- Kleuren & velgen Aanpassen
- Lak: Pure white
- Bekleding: Stof | New York, Zwart
- Velgen: 17" Lichtmetalen velgen 'Dijon'
- Opties & accessoires Aanpassen
- Dynaudio € 629
- Executive plus pakket € 788 (Boordcomputer Premium, Multimedia aansluitbox, Spraakbediening, Navigatiesysteem 'Discover Pro')
- Elektrisch verstel- en inklapbare buitenspiegels € 160
- Designpakket 'Milano' € 309 (Stoelbekleding Alcantara/leder 'Milano', voetmatten voor en achter, Verwarmbare voorstoelen, Zwarte dakhemel, Instaplijsten 'Milano', Decorinleg 'Milano')
Totaalprijs € 31.335
Had gedacht dat VW zo'n 3.000 duurder was. Misschien met xenon erbij en wat andere dingen ook makkelijk te halen...!
De VW is van buiten duidelijk minder mooi vind ik. Gedrongen achterkant, eerder van een polo station.
De VW heeft binnen een net iets blitser interieur. Het is soms nét wat slimmer / mooier afgewerkt. Bovendien ook heel goede stoelen, ergo sportstoelen met elektrische lendensteun/massage...
Klopt mijn beeld dat zo'n VW over zeg 5 jaar relatief meer opbrengt dan een octavia combi?