vreemde start

Ricky

Lid
Gezien de bougiekabels is het een benzineblok al dan niet met LPG. Even aangeven om welk motortype het gaat (bij voorkeur inclusief de motorcode, die meestal uit 3 letters bestaat), kan helpen om de oorzaak sneller te vinden, bepaalde motortypes hebben bepaalde problemen die regelmatig voorkomen.

Op basis van de huidige info denk ik in de richting van lekkende injectoren.
Benzine, MPI 1,6 .
Waar vind ik de motorcode?
 

Cordoba

Forumguru
Op je kentekenpapieren, op de sticker in de kofferbak (grootste/opvallendste lettercombinatie), op de sticker voorin je instructieboekje, en als je je eigen kenteken invoert bij een kentekencheck, bijvoorbeeld hier. Tussen alle gegeven die je dan krijgt te zien, staat ook de motorcode.
 

Ricky

Lid
75KW BSE.

Het is nu weer koud en vochtig dus heb het net geprobeerd.
Weer drama. Het houd een seconden of twintig aan en dan loopt hij als een trein.
Lijkt wel of hij af wil slaan.
 

Ricky

Lid
Zou een eventuele behandeling met Forte Feul System Cleaner een optie zijn. Of zou ipv Forte twee tanken V-power kunnen proberen.?
 

dirkkroneman

Forumguru
Tsja je kunt het proberen.. Baat het niet.. Ik denk zelf dat het niet veel helpt, maar dat is slechts een gevoel. Heb er geen ervaring mee, je kunt het altijd proberen. Nieuwe Ik injectoren kun je er altijd nog op laten zetten.
 

Joske

Forumguru
Zou een eventuele behandeling met Forte Feul System Cleaner een optie zijn. Of zou ipv Forte twee tanken V-power kunnen proberen.?
als je echt motorreiniging wilt vergeet dat V-power goedje dan maar en gebruik een motorcleaner. Persoonlijk ben ik er absoluut geen fan van, wegens loskomen van oud vuil, roetaanslag e.d. Welke vervolgens de injectoren zou kunnen vervuilen.. De cleaners beweren dat het vuil daadwerkelijk "opgelost" wordt en dus niet enkel losgemaakt wordt maar ik (persoonlijk) ben er geen fan van :)

maar het kan een grondige reiniging niet vervangen alleszins, maw geen garantie voor oplossing van jouw probleem. Gebruik je er toch eentje, kies een goed merk.
 

Ricky

Lid
Kreeg gisteren het advies van de garage, om voor het starten het gaspedaal helemaal in te trappen.
Na dit gedaan te hebben, had ik vanmorgen geen probleem met starten.
 

Ricky

Lid
Ik probeer het morgenochtend vroeg nog een keerop deze manier, na een koude nacht. En dan neem ik eens contact op met de garage.
Ik heb er vandaag in ieder geval een volle tank Vpower ingegooid, kwaad kan het niet. Met de Forte wacht ik nog even. Overleg morgen wel even.

Morgen horen jullie weer van mij.
 

Ricky

Lid
Vandaag bij de Skoda dealer geweest voor een flesje Forte. Ik vertelde het probleem en adviseerde in eerste instantie om twee volle tanken Euro85 bij Nog de BP te tanken. Maar zoals hij het hoorde vreesde hij dat het in het gaskleppenhuis zit.

Wat moet ik mij hier bij voorstellen?
 

Ricky

Lid
Het is nog wachten tot hij naar de dealer gaat. Het is niet echt koud geweest voor een onregelmatige start. Wel merk ik op bij stationair draaien en het indrukken van de econ knop het toerenta terugvalt van 900 naar 600.
Ook bij het normaal starten schiet de teller ver omhoog en zakt naar de 900 en blijft dan wel regelmatig lopen.
Met rijden nergens problemen mee.
Alleen als ik stil sta na rijde blijft hij rond de 1500 even hangen.
 

Joske

Forumguru
Vandaag bij de Skoda dealer geweest voor een flesje Forte. Ik vertelde het probleem en adviseerde in eerste instantie om twee volle tanken Euro85 bij Nog de BP te tanken. Maar zoals hij het hoorde vreesde hij dat het in het gaskleppenhuis zit.

Wat moet ik mij hier bij voorstellen?
je zou dit topic eens kunnen doorlezen, daar wordt over het reinigen van het gasklephuis gesproken alsook de EGR.
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/egr-klep-storing-17811.17640/#post-301287

schommelende toerentallen kunnen volgens mij inderdaad aan het gasklephuis liggen. Gebruik de zoekfunctie op het forum maar eens op de term "gasklephuis". @turboturbo (zie bovenstaande link) heeft dit zelf schoongemaakt alsook de EGRotklep. ;)
 

dirkkroneman

Forumguru
Hmm heb je topic nog eens doorgelezen en bedenk mij net nav Joske's antwoord dat ik dit probleem ook gehad heb met mijn Golf 4 (2000 1.6 SR 8v, ook 75 kw als ik mij niet vergis) Wellicht dezelfde motor?
Ik had dezelfde problemen, ook als ik een stukje gereden had (warme motor) en ik moest opnieuw starten dan wou hij niet pakken tenzij je gas bij gaf.
Bij stationair draaien het juiste toerental "niet kunnen vinden".
Mij werd geadviseerd dat schoonmaken van het gasklephuis wel kan, maar dat de kans aanwezig is dat dit een tijdelijke oplossing is en dat eventueel er alsnog een nieuw gasklephuis in moet. Maar ik ben geen monteur..
 

Ricky

Lid
Hmm heb je topic nog eens doorgelezen en bedenk mij net nonregelmatig antwoord dat ik dit probleem ook gehad heb met mijn Golf 4 (2000 1.6 SR 8v, ook 75 kw als ik mij niet vergis) Wellicht dezelfde motor?
Ik had dezelfde problemen, ook als ik een stukje gereden had (warme motor) en ik moest opnieuw starten dan wou hij niet pakken tenzij je gas bij gaf.
Bij stationair draaien het juiste toerental "niet kunnen vinden".
Mij werd geadviseerd dat schoonmaken van het gasklephuis wel kan, maar dat de kans aanwezig is dat dit een tijdelijke oplossing is en dat eventueel er alsnog een nieuw gasklephuis in moet. Maar ik ben geen monteur..
Hij start perfect, geen problemen mee. Maar als het het gasklephuis is, dan moet hij stationair constant onregelmatig lopen. Maar stationair loopt hij perfect. Het is meer bij het starten en het gasgeven tijdens stationair.
En ik vraag me af wat de Econ. knop met je toereteller te maken, al hoor ik de motor wel teruglopen.
 

Ricky

Lid
je zou dit topic eens kunnen doorlezen, daar wordt over het reinigen van het gasklephuis gesproken alsook de EGR.
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/egr-klep-storing-17811.17640/#post-301287

schommelende toerentallen kunnen volgens mij inderdaad aan het gasklephuis liggen. Gebruik de zoekfunctie op het forum maar eens op de term "gasklephuis". @turboturbo (zie bovenstaande link) heeft dit zelf schoongemaakt alsook de EGRotklep. ;)
Maar het vreemde is dat ik helemaal geen storingslampje heb branden. De computer gaf ook geen storing aan, al was dit een Delphi en geen VAGcom. Ik hoop dat de Skoda dealer het wel begrijpt. Ik heb ook wel het vermoeden dat het het gasklephuis is. Maar het blijft zo frustrerend....
 
Bovenaan Onderaan