vreemde start

Ricky

Lid
Ik had ook geen foutmelding meen ik, in de ECU weet ik niet of er een storing stond..
Maar ik neem aan dat de Skodadealers wel weten waar ze moeten zoeken na het omschrijven van de klachten.
Onderzoekskosten zijn trouwens niet mis, € 102,- per uur excl. uitlezen a €25,-.

Ricky

Lid
De tank Vpower met Forte Gas Treatment is op en heb er gisteravond een volle tank Ultimate ingegooid.
Na een koude nacht ging ik het maar weer eens proberen, met in de veronderstelling dat het weer bagger zou zijn.
Voor mijn gevoel heb ik al een week geen slechte start gehad.

Oordeel zelf;

Graag jullie reactie.

Joske

Forumguru
en voorheen (lees: 3 maand geleden ofzo :) ) deed ie dat niet dan?

lijkt dus een compensatie van het motormanagement maw.

Ricky

Lid
en voorheen (lees: 3 maand geleden ofzo :) ) deed ie dat niet dan?

lijkt dus een compensatie van het motormanagement maw.
Heb ik nooit echt op gelet. Toen het gedonder begon, was het net alsof hij afsloeg, toerenteller ging heen en weer, stotterde en de verlichting ging erop mee. (alleen bij starten met koude motor).
Na het vervangen van de bougies, bougieskabels, labdasonde bleef het even aanhouden.
Verleden week zaterdag (al een week op vpower met Forte) heb ik 10 minuten de accu losgekoppeld gehad. Zondags was het vrij warm dus weinig problemen.
Maandaag 23/12 de eerste start
en daarna de tweede
.

Ik zal vanavond eens opnemen bij een warme motor, mijn vrouw is er vandaag mee weg (80km). Maar dan lijkt het starten op het tweede filmpje.

Joske

Forumguru
Op het moment van starten worden een aantal meetwaarden van sensoren doorgegeven aan de ECU. Net zoals er correcties gebeuren tijdens het belasten van de motor (denk maar aan de pingelsensor). Daar wordt dan de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt op bepaald/gecorrigeerd indien nodig.

Ricky

Lid
Op het moment van starten worden een aantal meetwaarden van sensoren doorgegeven aan de ECU. Net zoals er correcties gebeuren tijdens het belasten van de motor (denk maar aan de pingelsensor). Daar wordt dan de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt op bepaald/gecorrigeerd indien nodig.
Dus zoals mijn Skoda koud start is niet zoals het hoort?

turboturbo

Forumguru
Die 2e keer draai je de sleutel ook sneller door, vergeleken met de 1e keer (dan wacht je even een paar seconden)
Maakt dat ook nog uit?

Joske

Forumguru
Dus zoals mijn Skoda koud start is niet zoals het hoort?
daar kan ik jou geen deftig antwoord op geven, jij kent je auto beter dan gelijk wie :). Maar het "lijkt" alsof ie bij de start hoger gaat dan normaal, maja, wat is normaal. Mss dat iemand met dezelfde motor ook eens een filmpje kan opnemen bij een koude start? Bij mij gaat ie stationair/koude start naar 1200 rpm ongeveer, maar dat is misschien helemaal niet te vergelijken qua type motor.

Ricky

Lid
daar kan ik jou geen deftig antwoord op geven, jij kent je auto beter dan gelijk wie :). Maar het "lijkt" alsof ie bij de start hoger gaat dan normaal, maja, wat is normaal. Mss dat iemand met dezelfde motor ook eens een filmpje kan opnemen bij een koude start? Bij mij gaat ie stationair/koude start naar 1200 rpm ongeveer, maar dat is misschien helemaal niet te vergelijken qua type motor.
Maar schiet de toerenteller van jou dan ook zo omhoog?

Joske

Forumguru
neen, gaat niet boven de 1200rpm bij een koude start. Zal het eens een keertje filmen morgen en posten :)
Zal zowel de 3-cilinder eens filmen als de 4-cilinder.

Ricky

Lid
neen, gaat niet boven de 1200rpm bij een koude start. Zal het eens een keertje filmen morgen en posten :)
Zal zowel de 3-cilinder eens filmen als de 4-cilinder.
Dat zou mooi zijn, kan ik eens vergelijken. En daarna sluit ik het voor 2013 af en laat het aan de Skodadealer over.

Ricky

Lid
Zoals beloofd ;)

de koude start van een O2 (hij komt zelfs niet boven de 1000rpm uit)

(de luide whaaah op het moment van starten is mijn 4-jarige zoon die aan het brullen was..)

Bedankt voor je post. Veel verschil is het niet. Alleen dat die van mij een piekmoment naar boven heeft. Ik lat hem volgende week voor de zekerheid uitlezen door de dealer, dan weten we het zeker.

Jullie horen de diagnose.

Bovenaan Onderaan