Vrijschakelen DVD

adee

Senior Member
100% veilig valt niet te begrijpen aangezien 100% veilig niet bestaat. Elke afleiding onder het autorijden kan leiden tot een onveilige situatie met mogelijk een ongeluk tot gevolg.
(voor de goede orde: ik ben ook niet heilig aangezien ik soms ook wel eens aan mijn navigatie zit te prutsen onder het rijden...:D

MarcoO2

Forumguru
100% veilig = geen extra onveiligheid ten opzichte van de niet-vrijgeschakelde situatie. Je laat toch ook niet je vrouw thuis omdat dat een onveiliger situatie zou opleveren? ;)

Vrijschakeling is in de praktijk echt niet zo spannend als je op basis van de reacties op 't forum zou gaan denken.

adee

Senior Member
100% veilig = geen extra onveiligheid ten opzichte van de niet-vrijgeschakelde situatie. Je laat toch ook niet je vrouw thuis omdat dat een onveiliger situatie zou opleveren? ;)

Dus je voegt 100% veiligheid toe aan iets dat in principe niet 100% veilig is :-) (ok, zo lust ik er nog wel 1 ;) )
Dat ligt er maar helemaal aan wat mijn vrouw plan is te gaan doen in huis... :shutup:

micky

Forumguru
HAHAHA, leuke discussie hier, ik schakel hem toch gewoon vrij ongeacht wat iemand er van vind, als we over veilig beginnen, dan moet 60% van de weggebruikers van de weg gehaald worden, puur omdat ze gewoon niet veilig kunnen rijden :)

adee

Senior Member
Heren, beschouw het als een gevolg van brainwash mijnerzijds. Ik werk bij een bedrijf dat zo streng is op naleving van allerlei veiligheidsaspecten dat ik bij wijze van spreken bijna niet eens meer met mijn ogen durf te knipperen als ik achter het stuur zit. Om een voorbeeld te geven: als je wordt gesnapt tijdens bellen achter het stuur, krijg je een berisping. Bij de tweede keer een ernstige waarschuwing en de derde keer vlieg je er op staande voet uit.

Geloof me, als je heel vaak krijgt te horen dat je geen dingen moet doen die niets met rijden te maken hebben, gaat het vanzelf in je systeem zitten en begin je nog overtuigd te raken ook. Misschien nog kwalijker: je gaat er anderen mee lastig vallen :pardon:

adee

Senior Member
Tja, inderdaad: drie keer vanuit de auto met mijn baas bellen en ik mag naar een nieuwe op zoek! Dank voor de tip :bloemen:

Desperado

Forumguru
Was dat maar waar. Dan had ik geen 4 maanden thuis gezeten. En om op het afleiden terug te komen. Als mijn dochter lekker een dvd kijkt hoef ik geen aandacht bij haar hebben.

micky

Forumguru
@adee

even off-topic, grappig, je hebt het zelfde doorgemaakt als ik: A4 2.0TDI, dan een V50 en nu een Octavia :)

micky

Forumguru
@adee , ja bij mijn werkgever helaas wel, maar eerlijk gezegd privé ook wel wat hoor, 25% over 47.000 is heel wat duurder dan 20% over 41 (of waar de O3 dan ook precies op uit komt) :)

Antera

Donateur
@ertromp Denk dat de beveiliging niet via de ross tech kabel gaat lukken. Daarnaast houden hun zich daar absoluut niet mee bezig heb ik toen te horen gekregen maar wie weet dat jij een ander antwoord krijgt een paar maanden later

p.s. nieuwe quote van de maand gevonden

Laatst bewerkt:

adee

Senior Member
LOL, nee want dan zou ik bijna verplicht hands on moeten bellen (als ik de series moet geloven :) )

Bovenaan Onderaan