Vrijschakelen DVD

dirkkroneman

Forumguru
Leuke discussie, zal hier maar niet vertellen wat ik allemaal (dagelijks) achter het stuur doe. Dan krijg ik allerlei dingen naar m'n hoofd gesmeten ben ik bang.. xD
 

CDK

Forumguru
@adee, ik ken het 'probleem' ik heb daar dagelijks mee te maken bij Shell, auto 1 cm verzetten? Licht aan én gordel om! 30km/h is de Max bij 33 bent u 3 maanden niet meer welkom, doe je het nogmaals? U hoeft nooit meer terug te komen.... Bellen alleen in stilstaand voertuig, ook handsfree bellen is niet toegestaan, eten en drinken of sterker nog... een keelpastille in je mond stoppen onder het rijden? Direct schorsing voor 3 maanden, bij herhaling in de fout? Ontslag op staande voet en permanent terrein verbod..... Dus onder werktijd heel braaf zijn is de moraal van het verhaal! Na werktijd? Je mag 1 keer raden :) :) ;)
 

micky

Forumguru
@Corné de Kluijver , hoe verdienen jullie je geld dan? mijn baas mag blij zijn (is hij ook) dat ik bel onder het rijden, ik rij heel Europa door, met name Duitsland en zit vaak 400-800 km te rijden naar mijn volgende klant (doe dan ook vaak 1 klant per dag en dan naar het hotel), dat zou betekenen dat ik de hele dag niet bereikbaar ben:deuk: nee, bij ons wordt daar wel iets anders over gedacht...:greedy:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LdN

Forumguru
@adee, ik ken het 'probleem' ik heb daar dagelijks mee te maken bij Shell, auto 1 cm verzetten? Licht aan én gordel om! 30km/h is de Max bij 33 bent u 3 maanden niet meer welkom, doe je het nogmaals? U hoeft nooit meer terug te komen.... Bellen alleen in stilstaand voertuig, ook handsfree bellen is niet toegestaan, eten en drinken of sterker nog... een keelpastille in je mond stoppen onder het rijden? Direct schorsing voor 3 maanden, bij herhaling in de fout? Ontslag op staande voet en permanent terrein verbod..... Dus onder werktijd heel braaf zijn is de moraal van het verhaal! Na werktijd? Je mag 1 keer raden :) :) ;)

Kan je nagaan hoe het is als je daar eens aan het werk wil gaan, alleen een vergunning krijgen om te kunnen beginnen duurt al een halve dag en als het voortraject niet correct verlopen is kan je het die dag sowieso vergeten.
Blij dat ik daar vanaf ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LdN

Forumguru
Nou, voor mij was het niet zo'n ramp als dat gebeurde een service man kan een dagje "easy living" op z'n tijd wel waarderen
maar onze planning dacht daar heel anders over.:shutup:
 

Joske

Forumguru
tja.. heel dat vergunningszooitje er ook niet voor niets é mannen. Wordt er dagelijks mee geconfronteerd en begrijp de frustratie soms van contractors dat ze niet direct kunnen beginnen. Maar sommige zaken leg je nu eenmaal gewoon niet even stil op 5 min tijd. Zelfs voor een beetje soldeerwerk moeten wij al een hele procedure volgen, van stofvrij maken van de werkplek, elektrische toestellen laten uitschakelen of zelfs afkoppelen. Brandwacht voorzien, lasdekens voorzien.. dusja, dan begrijp je het soms wel waarom het eens wat langer kan duren natuurlijk.

en ik weet niet of je ooit al eens een stofexplosie (op grote schaal) gezien hebt van nabij? ... denk het niet, want dan zou je het niet meer na kunnen vertellen

 

Canon-Eye

Forumguru
@Corné de Kluijver , hoe verdienen jullie je geld dan? mijn baas mag blij zijn (is hij ook) dat ik bel onder het rijden, ik rij heel Europa door, met name Duitsland en zit vaak 400-800 km te rijden naar mijn volgende klant (doe dan ook vaak 1 klant per dag en dan naar het hotel), dat zou betekenen dat ik de hele dag niet bereikbaar ben:deuk: [...]
Hoewel sommige bedrijven in de petrochemie het wel érg ver op de spits drijven, hebben ze in principe eigenlijk gewoon gelijk. Kijk even hier, dan hoef ik mezelf niet te herhalen.
Hoe los je dit op? Wel, om te beginnen rijdt bij z'n volle verstand niemand echt de hele dag non-stop door, er is altijd wel een koffie- en/of sanitaire pauze die ook kan worden gebruikt om zelf te bellen.
Omgekeerd kun je afspreken dat je de telefoon niet opneemt tijdens het rijden, maar gewoon bij de eerstvolgende stop (zie boven) even terugbelt. Aanvullend kun je afspreken dat, als je 2x kort na elkaar door dezelfde instantie (je planner, of je thuisfront) wordt gebeld, dit een dringende zaak betreft en je dus bij de eerstvolgende mogelijkheid (tankstation, parkeerplaats) stopt om terug te bellen.

Neem je het toch ietsje minder strikt - zoals ik doe nu ik niet meer word gebeld door petrochemie-gerelateerde klanten - dan kun je de inkomende gesprekken inkorten tot 1 of 2 korte zinnen en dan, als het nodig is, verderop stoppen voor een langer gesprek.

Overigens, voor al diegenen die prima denken te kunnen telefoneren onder het rijden: ik heb genoeg ellende gezien die het gevolg was van even afgeleid zijn om te weten dat dit idee voornamelijk berust op een ernstige overschatting van de eigen multitasking-capaciteiten...
En de schadestatistieken (in een bedrijf met Europa-breed meer dan 600 trekkende eenheden) ondersteunen dit ook nog eens! :jaja:
 

Alexander68

Forumguru
Heren, beschouw het als een gevolg van brainwash mijnerzijds. Ik werk bij een bedrijf dat zo streng is op naleving van allerlei veiligheidsaspecten dat ik bij wijze van spreken bijna niet eens meer met mijn ogen durf te knipperen als ik achter het stuur zit. Om een voorbeeld te geven: als je wordt gesnapt tijdens bellen achter het stuur, krijg je een berisping. Bij de tweede keer een ernstige waarschuwing en de derde keer vlieg je er op staande voet uit.

Geloof me, als je heel vaak krijgt te horen dat je geen dingen moet doen die niets met rijden te maken hebben, gaat het vanzelf in je systeem zitten en begin je nog overtuigd te raken ook. Misschien nog kwalijker: je gaat er anderen mee lastig vallen :pardon:

Sterker nog als ik een telefoon in mijn hand heb en bel op het terrein waar ik werk.. heb ik ontslag ... dus dat van ju valt nog mee :pieker:
 
Bovenaan Onderaan