Waarmee poets jij je auto?

Ridley

Forumguru
:shocked: Ik zie dat ik hier thuis nog maar wat zaken 'in de week' moet gaan leggen: iedere week 2 uur poetsen / iedere week 1,5 uur de binnenzijde / 15 uur in 3 dagen poetsen. Ik krijg amper tijd van vrouw en kids om de hoge druk erover te halen eens per maand :smirk:. Ben dus maar overgegaan naar het principe om iedere 2 à 3 jr als ik hem echt niet meer schoon krijg een ritje naar dealer te maken en kijken of we er met een goede inruilprijs weer een schone van kunnen maken....

RayDelft

Forumguru
:shocked: Ik zie dat ik hier thuis nog maar wat zaken 'in de week' moet gaan leggen: iedere week 2 uur poetsen / iedere week 1,5 uur de binnenzijde / 15 uur in 3 dagen poetsen. Ik krijg amper tijd van vrouw en kids om de hoge druk erover te halen eens per maand :smirk:. Ben dus maar overgegaan naar het principe om iedere 2 à 3 jr als ik hem echt niet meer schoon krijg een ritje naar dealer te maken en kijken of we er met een goede inruilprijs weer een schone van kunnen maken....

LOL Dat is waarschijnlijk toch nog goedkoper dan elke 2 a 3 jaar een andere vrouw.:laugh:

Het staat elke week op de zelfde dag geplant (vrijdag) max 3u30min minimum 1u30min ik snap niet hoe je aan 15 uur komt.
Mijn vrouw poetst huis en ik auto op de zelfde dag!
Of ruilen jullie ook het huis om de 2 a 3 jr:ahum:

djmshell

Senior Member
ik Gebruik zelf alles van smart. geeft een erg mooi resultaat vind ik. Smart wax aanbrengen met de hand of machinaal. daarna uit wrijven. den daarna hetzelfde herhalen met de Smart sealant.
je moet sealant echt zien als een afsluitlaag van je was. De sealant zorgt ervoor dat je langer plezier hebt van je wax.

Wat het wassen clayen, waxen en sealen betreft ben ik hier gemiddeld toch wel een uurtje of 3 mee bezig. van hoe veel vuil er op zit dat ik moet clayen om het weg te krijgen.

Vorige week had ik even geen tijd om de auto kompleet te behandelen en heb ik het gauw met Smart Detail gedaan ( quick detailing) dit is opspuiten. Met een microvezeldoek afpoetsen en klaar. En dit was het resultaat. Ik was er erg over te spreken.

DSC00011.jpg

Noord26

Forumguru
De voorkant ziet er nog behoorlijk smerig uit om eerlijk te zeggen.. ;)

Zelf ben ik niet zo van het poetsen. Op antraciet valt het ook niet zo op dat de auto smerig is. Ga liever een blokje om op de tweewieler als de auto staan poetsen. :eek:

djmshell

Senior Member
De voorkant ziet er nog behoorlijk smerig uit om eerlijk te zeggen.. ;)

Zelf ben ik niet zo van het poetsen. Op antraciet valt het ook niet zo op dat de auto smerig is. Ga liever een blokje om op de tweewieler als de auto staan poetsen. :eek:

Klopt dat er op de voorkant nog Hardnekkig vuil zit. maar ik heb hem dan ook niet geclayed of iets dergelijks alleen met Smart detailing.

en wat je 2 de opmaerking betreft daar kan ik me ook in vinden. :cool: Lekker ff op de tweewieler uitwaaien. Maar zoals ik in eerdere post aangaf Behandel ik de auto maar eens per 3 maanden uitgebreid en dan pak ik de 2 wieler ook gelijk mee :)

Noord26

Forumguru
'Maar' eens per 3 maanden uitgegebreid? Hmm, als ik 1x per jaar poetsen haal is het veel. Wat ik wel heb gedaan is een aantal weken na de aflevering de auto door een professioneel bedrijf volledig te laten polijsten, poetsen en waxen. Kostte maar iets extra tov een normale poetsbeurt wat een dealer doorberekend aan de klant (meestal een normale was- en poetsbeurt door een lokale eenmanszaak oid), maar heb er vele malen langer plezier van.

Ridley

Forumguru
@ cazanner: Of ruilen jullie ook het huis om de 2 a 3 jr:ahum:[/QUOTE]

:uitlachen: dat zou mijn vrouw wel willen!

Steve

Senior Member
We willen ook nog steeds een poets meeting houden voor het Skôda Forum maar helaas staat het plein hier achter weer vol met containers voor keuken renovaties aan de huizen blokken om ons heen.
Ik wil met alle plezier nog eens een peiling starten voor Lelystad maar hier zijn wel kosten aan verbonden.

EdK

Forumguru
Ik wil met alle plezier nog eens een peiling starten voor Lelystad maar hier zijn wel kosten aan verbonden.

Voor de echt geinteresseerde zou dit geen probleem moeten zijn !
Als het schappelijke kosten zijn.

van_der_P

Senior Member
Ik poets niet iedere week alleen als ik het nodig vindt.
Wassen doe ik met de slang en autowasborstel. Vervolgens drogen met microvezeldoek. Daar blijven dan altijd zeker op een donkere lak watervlekken achter. Na de winter bekijk ik de lak of clayen noodzakelijk is. Indien het niet nodig doe ik dat niet.
Voor ik begin te poetsen plak ik alle stootstrips, en ongelakte delen af (dit om witte strepen te verkomen.)
Vervolgens smeer ik er een Smart-All-in-1 op, machinaal. Daarna een Smart-Wax. En als laatste om de kleur wat meer diepte te geven en een wet-look XXX Hard Core Pasta Wax van Chemical Guys. Dit is echt een geweldige wax met een prima resultaat. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Koop mijn spullen veelal bij Steve, maar ook bij zijn collega's van Carclean. Het is niet nodig om alles in een keer te kopen. Maar iedere keer een paar spullen, dan heb je op een geven moment toch een aardig assortiment om je voertuig op een goede manier te poetsen.
Aan poetsen moet je ook wat hobby hebben, maar als je klaar bent en je kijkt nog eens naar het resultaat dan weet je waar je het voor doet.

djmshell

Senior Member
iedere keer een paar spullen, dan heb je op een geven moment toch een aardig assortiment om je voertuig op een goede manier te poetsen.
Aan poetsen moet je ook wat hobby hebben, maar als je klaar bent en je kijkt nog eens naar het resultaat dan weet je waar je het voor doet.

Geheel mee eens. Ik ben ook stap voor stap begonnen en heb inmiddels ook al een behoorlijk assortiment. met wat heulp en advies van onze Steve.;)

Cordoba

Forumguru
Ik ben bang dat ik verantwoordelijk ben voor de genoemde 15 uur. Laat even duidelijk zijn: die 15 uur had ik nodig om alle swirls en beschadigingen van de blanke lak met het het handje weg te polijsten en vervolgens de andere behandelingen te doen. Dat was voor auto die 7 jaar oud was, ruim een ton op de teller en waarschijnlijk nooit eerder echt grondig gepoetst, en waar ook de zaak die mij advies heeft gegeven, even schrok van de toestand van de lak (dus duidelijk slechter dan gemiddeld).

Als ik het dit jaar opnieuw doe, heb ik misschien maar 6 uur ofzo nodig voor de totale behandeling. De belangrijkste reden dat ik het uitsmeer over verschillende dagen, is om geen spierpijn op te lopen of het lichaam over te belasten. Nadeel is wel dat je de delen die je gaat behandelen vooraf weer even opnieuw moet wassen.

Steve

Senior Member
Voor de echt geinteresseerde zou dit geen probleem moeten zijn !
Als het schappelijke kosten zijn.
De kosten zijn hetzelfde als de vorige keer.

€ 15,00 per auto met een minimum van 15 auto`s, als er minder komen word er toch een bedrag van het minimum van 15 auto`s gerekend.

Ik ben geïnteresseerd. De turtlewax laat ik nog maar even staan dus.
[offtopic]
Zaterdag gewassen, net klaar, komt er een regenbuitje. Zaten meteen weer allemaal zand-druppels op... Blij dat ik nog niet begonnen was met in de wax zetten. Ga nu ook maar even wachten tot een dergelijke sessie
[/offtopic]

Noord26

Forumguru
Vandaag even een oude bus met wax (ProTech) uit de garage gehaald en alleen de motorkap mee gedaan. Oef.. merkte dat hij het weer hard kan gebruiken. Leek wel alsof de motorkop het gewoon naar binnen werkte als een flesje bier. Morgen maar eens wassen, is ook al weer 2 maanden geleden en de rest van de auto maar even in de hotwax zetten.

Gisteren ook maar eens lekker de Skoda onderhanden genomen. (was tenslotte lekker weer)
De eerste keer dat ik een auto zo grondig behandelt heb.

1-Wassen met shampoo
2-Kleien
3-Polisch
4-wax

5 hier het resultaat:

P1030714.jpg P1030723.jpg P1030734.jpg

Gebruikte producten:

Meguiars "Ultimate" shampoo / Clay kit / Deep crystal polisch / Ultimate liquid wax
Daarnaast de bekende microfiber doeken/pads enz...

Hier nog een foto van het kleien, nadat de auto eerst goed gewassen was;
P1030711.jpg

Uurtje of 3 bezig geweest met alles, maar dan glanst hij weer heerlijk. Nu hopen dat hij lang "mooi" blijft.
Vraagje; Doen jullie ook de ruiten waxen of alleen de lak ?

Noord26

Forumguru
Hm.. Zwart kan idd machtig mooi zijn!

Vergeet de volgende keer niet de beschermstrips op de deuren.. Er zitten nu vage vlekken op? ;)

RayDelft

Forumguru
Omdat ik nog niet goed wist wat ik nu moest, ben ik naar carclean gegaan. Daar ben ik keurig geholpen. Mijn lak is bevoeld en bevatte geen 'spoorwegbobbeltjes' als gevolg van het transport vanuit Tjechie.
Ik heb een flesje poorboys geadviseerd gekregen, een poetsdoek en een aanbrengpad. Meer was niet nodig) Vandaag was het tegen verwachting aardig weer. Droog en niet te zonnig. Heb mijn auto eerst gewassen met hel veel water, daarna met een beetje autoshampoo, en daarna met veel water afgespoeld en drooggemaakt en daarna die Poorboys erop en hij staat er als een goudhaantje bij!
Wat ik niet snap uit de posts hierboven, wat gaat er gebeuren in Lelystad?

Bovenaan Onderaan